פרטי התלונה

תלונות הדסה

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אי טיפול נאות בחולה נושא התלונה:
אזור ירושלים אזור:
תיאור הבעיה:
לפני כחודש לערך היה בעלי בעבודה, בזמן העבודה הרגיש כאבי בטן עזים שלא יכל לעמוד בהם ועל כן ניגש ל"תרם" בדרך חברון בירושלים. כאשר הגיע ל"תרם" טען בפניו הרופא שקיבל אותו במקום כי הוא סובל מקילקול קיבה. בעלי הסביר לו שלא מדובר בקילקול קיבה כיוון שמהבחינה הזאת הכל היה בסדר באותו יום אך הרופא התעקש שאכן זוהי הבעיה והוציא מזרק מחפציו. כאשר בעלי שאל אותו לפשר העניין טען הרופא כי הוא מזריק לו וולטרן (לכאבי בטן??? או כביכול לקילקול קיבה כמו שטען הרופא???) וזה ירגיע לו את הכאבים עוד הוסיף ואמר תלך לישון ובבוקר תקום וכבר לא תרגיש כלום.
בעלי התעקש עם הרופא שהוא מסרב בתוקף לקבל את הזריקה והוא מבקש הפנייה לחדר מיון אך לבקשתו זו נתקל בתגובה מצד הרופא "אתה חושב שכל אחד שיגיע לפה ניתן לו הפנייה למיון??". הרופא נתן לו כדור וביקש ממנו להמתין בחוץ ולראות אם הכדור משפיע כאשר בעלי לא יכל לשאת עוד את הכאבים הוא נאלץ לצעוק על הרופא מול אנשים רבים על מנת שיתן לו הפנייה למיון ולבסוף בשל התעקשותו הרבה של בעלי נעתר הרופא לבקשתו והפנה אותו למיון.
כאשר הגע בעלי לחדר מיון גם האחות שקיבלה אותו שם טענה כי בצורה שהוא יושב מולה היא כמעט בטוחה שאין לו כלום כי לדבריה אם היה לו משהו הוא היה מתפטל מכאבים. כאשר בעלי החל שוב להתעקש על כאבים עזים הפנתה אותו האחות לבדיקת אולטראסאונד שם סוף סוף הואילו בטובם להאמין לו מכיוון שהבחינו בדלקת חמורה ביותר בתוספתן מה שמוכר לכולנו בשם "אפנדציט" ואז הוחלט על ניתוח דחוף.
בבתי החולים קיים נוהל חדש (כך נמסר לו ע"י הרופאים) האומר כי החולה חייב לחתום על הסכמה לעבור ניתוח ובמידה והוא לא חותם לא מנתחים אותו, בעלי ביקש כמה דקות להחליט לגבי העניין כיוון שרצה לבדוק אופציה של ניתוח פרטי. כעבור מס' דקות הסכים לחתום על ההסכמה לניתוח ויידע את האחות על כך בשלב זה גם אני ואימי הגענו לבית החולים כאשר השעה היתה 1:30 בלילה. האחות בחדר מיון אמרה שהיא תמסור זאת לרופא מכיוון שהניתוח דחוף ובעלי החל כבר להתפטל מכאבים. הרופא לא הגיע והשעות עברו וכל פעם ששאלנו לפשר העניין אז אמרו שהרופא ישן והוא יבוא בשעה 5:00 לאחר מכן שכבר השעה היתה 6:00 ושוב שאלנו מה קורה אמרו שיש ישיבה במחלקה והוא יבוא ב- 7:00 כשכבר נהיה 8:00 אמרו שיש מקרה דחוף והוא יבוא עוד מעט וכך עבר הזמן עד 8:45 בבוקר כאשר כל השעות האלה מ- 1:00 בלילה בעלי ממתין לרופא שיגיע לנתח אותו וכל זאת בידיעה כיח הניתוח דחוף. כאשר הגיע סוף סוף הרופא לאחר שהתלוננו למנהלת חדר מיון על העניין הוא אמר שרק בשעה 7:00 בבוקר הודיעו לו כי בעלי חתם על ההסכמה כאשר אמרנו לו שהוא חתם כעבור 10 דקות מהשיחה שהיתה להם ב- 1:00 בלילה הוא אמר שאף אחד לא יידע אותו על כך. כידוע לכולנו אפנדציט יכול להיות קריטי ביותר לכן מרגע שמאבחנים אותו חייבים ניתוח כמה שיותר מהר כי הוא עלול להתפוצץ בגוף מה שיכול לגרום לזיהום קשה מאוד ולסיבוך רציני של החולה לכמה חודשים לפחות או במקרים גרועים יותר גם למוות (והיו מקרים).
כאשר הכניסו אותו סוף סוף לניתוח הוא סיים כעבור שעה וכאשר הרופא יצא אלינו נמסר לנו כי היה לו מזל מכיוון שהאפנדציט כבר היה חצי פתוח מה שאומר שאם היו מחכים עוד קצת הוא היה עלול להתפוצץ. דבר זה מעלה את זעמי עד היום כשאני חושבת על זה מכיוון שכשפנינו לאחות במיון לזרז את העניין לפני שיהיה גרוע יותר היא אמרה "אל תדאגו זה לא מתפוצץ כ"כ מהר". לדעתי מקרה זה הוא חמור ביותר מכמה סיבות: 1. מה היה קורה אילו בעלי היה מוכן לקבל את הזריקה במד"א ולא מרגיש יותר את הכאבים כאשר האפנדציט היה עלול להתפוצץ לו בגוף??. 2. למה נותנים לחולה לשכב 8 שעות ולחכות למנתח כאשר כתוב בפרוש שהניתוח דחוף??. 3. למה חולה צריך להתחנן והתפטל מכאבים עד שיאמינו לו שאכן כואב לו ויש כאן משהו רציני ולא קילקול קיבה??.
בעלי היה יכול לסיים את כל העניין הזה בצורה הרבה פחות טובה היה לו מזל שהוא התעקש, סירב לקבל זריקת הרגעה, ושבסופו של דבר ניתחו אותו בזמן לאחר שנתנו לו להמתין מס' שעות טובות כי אם ההמתנה היתה נמשכת עוד קצת זמן לא יודעת מה היה קורה.
מכיוון שבבתי חולים ובקופות חולים ובמד"א רואים כ"כ הרבה חולים לצערי הרב היחס כבר אינו יחס כ"כ אישי ומקצועי, כבר לא מרגש אותם לראות מישהו שסובל ומכאן מגיעה האדישות הרבה כלפי החולים שהרבה פעמים מסתיימת באסונות.
אני חייבת לציין כי הטיפול לאחר הניתוח היה טיפול מצויין מצד האחים והאחיות שיושבים במחלקה ולהם לא היה קשר לעניין וכלפיהם אין לי שום תלונה להפך הם עשו את המירב על מנת שהוא יחלים מהר ובצורה טובה.
אודה לטיפולכם בתלונתי זו לדעתי שווה שכולם ידעו מה קורה במערכת הרפואית שלנו ושכל החולים יבינו, לצערי, שגם על הרפואה קשה לסמוך היום.
סכנה לבריאות ולחיי אדם סוג הנזק :
להביא לידיעת משרד הבריאות והציבור את המתרחש ולטפל פתרון נדרש :

הדסה שירות לקוחות

, תגובה:
אנה שם ותפקיד:
שלום רב, תגובה:
אני העברתי את התלונה לנציבת פניות הציבור אצלנו ואין אפשרות לבדוק פניה זו כיון שהיא חסרת כל פרטים מזהים של המטופל. אנו מבקשים את פרטי המטופל כדי לבדוק תלונה זאת. פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה