פרטי התלונה

תלונות רימון טורס

תלונות משרדי נסיעות וטיולים

תלונות נופש וטיולים

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
טיול מאורגן נושא התלונה:
כהן זיו שם/כינוי:
‏יום ראשון ‏13 ‏אפריל ‏2014 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
מנחם בגין 82 תל אביב כתובת:
תיאור הבעיה:
שלום רב
אני מעבירה אליכם את נוסח הפנייה שנעשתה לרימון, ונענינו בשלילה.
אודה לכם אם תוכלו לסייע בנושא.
במידת הצורך לפרטים נוספים צרו קשר טלפוני.
לכבוד
חב' "רימון טיולים" – לידי מנכ"ל החברה
דרך מנחם בגין 82
תל-אביב 67138

א.נ.,

הנדון : טיול 4413 KG לגרמנייה 13.4.2014 – 21.4.2014 (להלן: "הטיול")

באמצעות "רימון טיולים" (להלן: רימון") 9 ימים

מדריכה: מלכה סגל (להלן: המדריכה")

טיול מאורגן לגרמניה, יום בצרפת ויום בשוויץ

אנו פונים 28 איש ממשתתפי הטיול הנדון, ומביאים לידיעתך, בצורה מפורטת, את השתלשלות האירועים והכשלים אשר התרחשו בטיול זה.

להלן שמות האנשים שהביעו הסכמתם שאפנה בשמם לחברתכם בדרישה לפיצוי כספי עקב
האירועים השליליים.
בשם משתתפי הטיול – 28 איש:

*** ראובן ואילנה
אולג ***
**** סוזי וראובן
*** עמוס וחנה
*** סילבי וסולי
*** פליקס וז'אנה
**** יהודית וחיים
*** טנצר
**אריה ונינטה
*** יעקב ומישל
***מיכאל וציונה
***לי ומנחם + 2 ילדים זיו ואורן
***נעמי וחיים + 2 ילדים ליטל ודניאל

להלן פירוט האירועים הקשים והכשלים לאורך כל 9 ימי הטיול.
נפרט ונסביר טענותינו בדבר מסלול הטיול הלקוי, בתי המלון והאוטובוס.
התנהגותו המטורפת של הנהג רוברט והתנהלותה הכושלת של המדריכה.
אנשים חזרו מהטיול פגועים וכואבים, במצב הלם ולחץ נפשי, בלבול וחלקם אף עם סבל פיזי.

שטחנו כל טענותינו בפני המדריכה מלכה במשך כל ימי הטיול בזמן שהתרחש כל אירוע ולאחר כל אירוע. שטחנו טענותינו בעניין הבעיה עם נהג רוברט והאוטובוס וכן טענו בפניה של מלכה ישירות כנגד חוסר האירגון שלה, חוסר ההתמצאות בדרכים בגרמניה, חישוב לא נכון של זמני הנסיעה ודיווח לא אמיתי ונכון בפני נוסעי הטיול.

הננו להדגיש כי המוצר הנרכש מחברתכם הינו מוצר חוויתי ואמור לספק הנאה למטייל .
כפי שיובהר להלן בפרטים החברה התרשלה ביצירת התנאים הנדרשים למוצר אשר לשמו נרכש.
התרשלות החברה מתבטאת בכל היבטי ההפקה לרבות :

• הטסה בחברת LOW COST על כל השלכותיה השליליות מבחינת הנוסע וזאת ללא הודעה והצגת פרט זה טרם ביצוע העסקה.

• מיקום בתי המלון במרחק בלתי סביר ביחס לאזור המטויל.מאפיין טיפוסי ליום טיולים הינו ביקור ב 2 אתרים במשך כ- 3 שעות נטו מתוך 12 שעות שהייה בדרכים.

• החברה לא דאגה מראש לוודא כי נהג האוטובוס הינו בעל כישורים המתחייבים מנהג בעל ניסיון בתחום שירותי התיירות כמוכן החברה לא דאגה כי הנהג מכיר את האזור המתוייר באופן מקצועי מבלי שיהפוך גם הוא לתייר.זאת במיוחד כאשר המדריך אינו מצוי ואינו מכיר את מסלול הנסיעה ודרכי הגישה לאתרים המתויירים.

• החברה לא דאגה לשבץ מדריך המכיר על בוריו את מסלול הנסיעה ודרכי הגישה לאתרים המתויירים לרבות התמצאותו באורחות המקום המתוייר,התרבות מקומית,קולינריה וכיוב'.

• הצעות החברה לקיום ביקורים אופציונאליים מהווים בסיס ליצירת חילוקי דעות בין חברי הקבוצה על כל המשתמע תוך גרימת חיכוכים מיותרים בין חברי הקבוצה. במקום שהחברה תדאג לאחדות ולכידות הקבוצה להפקת מלוא ההנאה האפשרית בטיול מאורגן.
זאת ועוד ,הצעה לביקורים אופציונאליים מלווה בטעם וריח רע המרמז על רצון לעקוף תשלומי
מס או סיבות אחרות שאינן ישרות אשר אין בהן לרצות את טובת הלקוח.

"רימון" לא ניפקו קבלה על סכום התשלום ששולם "על השייט בריין" למדריכה, שהינה נציגת
החברה.

1. מסלול הטיול

מסלול הטיול שהתקבל מ"רימון" לא תוכנן כראוי, זמני הנסיעות שנסענו בו היו ארוכים ביותר – כמה שעות בכל יום. הטיסה היתה מישראל לשטרסבורג ,הנמצאת בצרפת, ושם נסיעה לגרמניה לפרנקפורט. בתי המלון בשני מקומות שונים בגרמניה בפרנקפורט ובשטוטגרט וחוזרים שוב לשטרסבורג ומשם לשטוטגרט ואז שוב לשטרסבורג לטיסה חזרה לישראל. תכנון המסלול לקוי מלכתחילה.

למרבה הצער זמני הנסיעות בין האתרים השונים לא תאמו את האמור במפות ונופחו למימדים לחלוטין בלתי סבירים. נסענו בכל יום שעות על גבי שעות לכל אתר בו שהינו לכל היותר 40 דקות עד שעה.
מסלול הטיול לא מתוכנן כראוי, לוח הזמנים כושל.

גם אם תנסה "רימון" לטעון כי המסלול הוצג לפני חברי הקבוצה לפני ובעת ההרשמה ונקרא על ידה – אין הדבר מסביר נסיעות של למעלה משש שעות ליעד הנמצא במרחק של שעתיים וארבעים דקות מיעד המוצא.

אין שום קשר בין המסלול לבין מרחקי הנסיעה בפועל אותם עברנו, והדברים מדברים בעד עצמם, ישיבה של יום שלם באוטובוס, עם הפוגות קצרות (15 דקות לשירותים ולאכילה) 30 עד 40 דקות לבהייה בעיר המתויירת.
כל נוסע סביר מעיין במסלול הטיול לפני צאתו לטייל ונותן אמונו בחברת הטיולים כי תעמוד במסלול זה ולא תיקח אותו לנסיעות של שעות על גבי שעות תוך כדי גרימת נזקים גופניים מקיפים כפי שיתואר בהמשך. מצ"ב מסלול הטיול.

2. בתי המלון

בתי המלון ידועים כ"מלונות של שדות תעופה" והשוכנים באזורים מחוץ לערים פרנקפורט ושטוטגרט ונמצאים באזורי תעשייה, בסמוך בפרנקפורט קרוב לשדה התעופה.

מטוסים כבדים הנמיכו טוס, שוב ושוב באזור בית המלון בפרנקפורט לאורך כל הלילות בהם שהינו במלון זה. הרעש החזק של מנועי המטוסים הפריע מאוד למנוחה ושינה, נמל התעופה פרנקפורט הינו נמל תעופה בינלאומי, בעל תנועה אווירית צפופה ביותר, על כל המשתמע מכך.
כיצד אמורים אנשי הקבוצה לחוש במשך 9 ימים של טיול כאשר התנאי ההסיבי ביותר, שנת לילה סבירה וראויה- אינה מתאפשרת .

ארוחת הערב בליל סדר היתה מתחת לכל בקורת. לא היה מזנון – בופה כמו בכל ערב, אלא הוגשה צלחת לשולחן עם משהו דומה לסטיק עוף ומעט ירקות מאודים, לא היה אכיל כלל וגם המרק שהוגש לפני כן לא אכיל. לא הוגשו ירקות לשולחן ולא היתה בחירה למנות. אנשים נשארו רעבים או נאלצו לאכול בגועל את מה שהוגש כיוון שעברו שעות רבות מארוחת הצהריים.

מצ"ב דף פרטי המלונות.

3. האוטובוס

באוטובוס אשר קיבלנו לאורך כל ימי הטיול המזגן לא היה תקין, סבלנו מחום, או מקור עז כיוון שרוברט הנהג החליט לא להדליק המזגן וכאשר התלוננו מאוד, הדליק את המזגן והפעיל אותו על קור עז.

כתוצאה מכך סבלו יושבי החלק האחורי של האוטובוס או ממחנק תמידי, או מקור מקפיא. יושבי החלק הקידמי לא זכו ולו למנה מינימלית של איוורור.

לאורך כל תשעת ימי הטיול לא טרח אף אחד משני הנהגים, לנקות את האוטובוס, היה מלוכלך מאוד ואף מסריח מחוסר האוורור שהוזכר לעיל.

וחמור יותר – חלונות הענק בחזית הנהג היו מכוסים למחצה רפש ואבק, דבר שהכביד על הראות. רוברט וג'ו הנהגים לא טרחו לנקות החלונות כפי שראינו נהגים אחרים רבים עושים בתחנות העצירה
אם היינו ממשיכים לנסוע באוטובוס דנן יום אחד נוסף, הוא היה הופך למפגע תברואתי חמור ועל "רימון" האחריות השילוחית לתת על כך את הדעת, גם במקרה שלנו וגם להבא.

במשך ארבעת ימי הטיול הראשונים נהג באוטובוס הנהג רוברט, אדם עצבני ביותר, בלתי מקצועי בעליל – ולדאבוננו ואף לכאבנו הפיזי, התברר גם כמסוכן במידה יוצאת דופן – ראה "האירוע לפני השייט על הריין" בהמשך..

לנהג לא היה כל מושג היכן הוא נמצא. נהיגתו התבססה בעיקר על שאלות לעוברי אורח, וברוב חוצפתו אף הרבה לשאול חלק ממשתתפי הקבוצה כיצד להגיע מפה לשם.

חלק מן הזמן השתמש הנהג בג'י.פי.אס – אשר לא הוביל אותו ואותנו לשום מקום, אלא לאחר שעות ארוכות ביותר של נסיעה, בהן התנפחו רגלי חלק מן הנוסעים, שחלקם המכריע הורכב מאנשים מבוגרים.

אנשים לא הצליחו להיכנס למגפיים/נעליים שלהם מייד לאחר תום היום השני לטיול, כתוצאה מן הישיבה הארוכה והבלתי סבירה בעליל של כמה שעות בכל יום, ובילו את שארית הטיול בתוך נעלי קרוקס מרוטות או נעלי בית.

כמה גברים מן הקבוצה, בילו את ההפסקות המעטות אותן קיבלנו בנסיעות הבלתי פוסקות והארוכות במידה בלתי סבירה – בשכיבה על ספסלים בתחנות ההסעדה, עם רגליים למעלה.

מן הראוי היה לקבל לטיול נהג מקומי, המתמצא בדרכים בגרמניה ומכיר את ארצו אשר יוביל ויסיע את קבוצת המטיילים עם בטחון והגעה למקום מבטחים. המדריכה הדריכה בחלק מן הזמן את הנהג, נוצר מצב ששניהם ביחד איתנו הלכו לאיבוד שוב ושוב ברחבי גרמניה, תוך שהם מחליפים ביניהם חרפות ואף גידופים, קללות וצעקות רבות. אוירה מאוד בלתי תואמת לטיול של כיף שהיה בעצם טיול מן הגיהנום, אין מילים אחרות לתאר ולהגדיר.

חוסר ניסיונו של הנהג והתנהגותו המחפירה בלטו מאוד והעפילו לשלב בו סיכן ביודעין ובמתכוון חיי 45 איש, כולל חייו שלו – ראה "האירוע לאחר השייט על הריין".

לאחר האירועים הקשים עם הנהג במשך 4 ימים, הוחלף הנהג ביום הרביעי לנהג אחר בשם ג'ו.
בבוקר למחרת המיקרופון וכל מערכת השמע באוטובוס לא פעלו, הכבלים היו מנותקים, - משמע שרוברט חיבל בכוונת תחילה במערכת השמע באוטובוס בכדי שלא תהיה הדרכה במיקרופון או השמעת מוזיקה.

הנהג רוברט מילא דלק בתחנת הדלק כאשר הקבוצה בתוך האוטובוס, דבר האסור על פי כל חוק, שלא לדבר על חשבון הזמן אשר גזל מאיתנו בנוסף על הזמן אותו "טירטר" אותנו, ובכוונה ראה "האירוע לאחר השייט על הריין".

4. המדריכה – מלכה סגל

מדובר במדריכה מלכה סגל נעימה, בעלת ידע ומאוד משתדלת.
אך חסרות לה שתי תכונות מאוד נחוצות למדריכת טיולים: אסרטיביות ואומדן נכון של זמנים, הפגינה חוסר אירגון וחוסר ידע בדרכים בגרמניה.

דוגמא קלאסית: 42 איש אינם יכולים לבקר בשירותים ולשתות קפה במשך 15 דקות. זה לא הגיוני מבחינת זמנים. אי אפשר להספיק.מה רץ לעבר האוטובוס, נעמד ליד החלון ודיבר עם הנהג בגרמנית. מסתבר כי האיש הוא ישראלי החי בהיידלברג, אשר ראה ממרפסתו את מצוקתנו, הבחין בשלט "רימון" על חלון האוטובוס – ונחלץ לעזרתנו. הוא הצליח לשכנע את הנהג להזיז האוטובוס בשעה טובה וכיוון אותו לצאת ב"רברס" ואף הסביר לו הסבר ארוך ומפורט, עם ציורים והכוונים כיצד להגיע לטירת היידלברג – וטוב שכך, אחרת יש מצב עוד היינו עומדים שם עד שמשטרת היידלברג היתה באה ומוציאה אותנו משם.

זו בדיוק הנקודה בה היה על המדריכה להתעקש על החלפת הנהג לאלתר. גם אם היה מדובר בעצירת כל הטיול כולו. ובכך היתה חוסכת לעצמה ולכולנו את האירועים החמורים סביב השייט על הריין (ראה בשני הפרקים הבאים בהמשך).

אחרי האירוע בקלן (ראה הפרק "הכשל בקלן") אפשר היה עוד איכשהו לעבור לסדר היום, הרי לאחר היידלברג, עם סירוב תמוה לעזרה, הגעה לנקודה שכלל אינה שייכת לטירה, עמידה ממושכת במקום ללא שום נקיטת ולקיחת יוזמה לחלץ את האוטובוס מן המצב המגוחך הזה של סתימת ארבעת רחובות – ברור וניכר היה לעיין כי לנהג אין כל מושג מקצועי כיצד עליו לנהוג, תרתי משמע, כמוביל קבוצה של 42 איש.

העיכוב שנוצר הביא שוב, כרגיל, לצמצום בהפסקות ההליכה לשירותים, לארוחות חטופות ביותר, במקרה הטוב, ואף לקיצור זמן ההדרכה. כל הזמן היינו צריכים למהר, ללכת הלאה, להספיק לנקודה הבאה, לרוץ מהר, מנקודה לנקודה עם מינימום תנאים.

8. האירוע החמור מכל – השייט על הריין

באירוע זה יש לנהג ולמדריכה אחריות שווה ורשלנות תורמת במאה אחוז על כל מה שהתרחש.

האירוע לפני השייט על הריין:-
המשכנו באותו היום לטיול מהיידלברג לוורמייזא. ביקרנו בוורמייזא כרגיל לאחר נסיעה ארוכה מאוד ומתישה.

בזמן שביקרנו בביתו של רש"י בוורמיזא שלחה המדריכה את הנהג הבלתי מתמצא לחפש מקום לאכול. הוא חזר עם שתי נקניקיות ביד עבורו ואמר שאין מה לאכול וזה מה שהוא מצא. כעשר התחלנו לנסוע מביתו של רש"י לכיוון אזור השייט – "השיט על הריין" ראינו על הדרך שפע של מקומות הסעדה ואנשים ביקשו לעצור לאכילה, אולם קיבלו סירוב מהמדריכה.

הגענו למקום תחילת השייט בשעה 15.50 לערך.

לפחות לעשרה אנשים בקבוצה לא היה זמן לקנות מים. וחבל שכך, כי אם היינו יודעים את הבא עלינו להתרחש היינו מצטיידים במים לשתיה.

פנינו היו מועדות לשייט על הריי, הספינה יוצאת בשעה 16.00 כך מסרה לנו מלכה המדריכה. שייט שהיה אפשרות בחירה ולא חלק מן הטיול.

למרבה הצער לא בחרה המדריכה לאסוף הכסף בדרך להיידלברג, או בדרך לוורמייזא, או בדרך מוורמייזא, או אפילו ערב קודם - אלא דווקא בשלב יותר מאוחר בו התקרבנו לאיזור השייט.

לא מפתיע , שוב טעה הנהג רוברט באחת היציאות, והמדריכה היתה צריכה לכוון אותו במקום שהוא ישלוט בדרכים, המדריכה היתה צריכה לשבת עם המפה כיוון שגם היא לא שולטת בדרכים בגרמניה ולהגיד לו לאן לנסוע.

כתוצאה מכך התארכה הנסיעה בעוד שעה וחצי, כאשר הקבוצה במפורש כלואה באוטובוס והמדריכה אומרת כי לא יהיו תחנות עצירה בדרך, בשעה שספרנו לפחות שמונה תחנות כאלו.

הגענו סוף סוף בשעה 15:50 לערך לאזור השייט (שאמור היה לצאת בשעה 16.00) כך שלא נשאר לנו זמן כלל להחליף קצת כוח, ללכת לשירותים, לאכול משהו ("הרי יש הכל בספינה" – אמרה המדריכה).

המדריכה ביקשה מהנהג לעצור לנו בנקודה מסויימת, בה מסתבר, ממש כרגיל, כי אסור היה לו לעצור, והוא סירב.

המדריכה התעקשה, הנהג המשיך לסרב, ואז – בהתקף של זעם לחץ הנהג בחוזקה רבה על ה"ברקסים" וכל הקבוצה עפה קדימה ונחבטה במקומות שונים. אנשים קיבלו חבטות בברכיים, בידיים, בראש, נפלו, צרחו, אבל הנהג לפחות פתח את הדלת וכולנו פשוט ברחנו מן האוטובוס.

איש לא שאל אותנו אם נפגענו, לא הוצע ע"י המדריכה עזרה רפואית לאף אחד. לא נשאלנו אם הכל בסדר. כולם היו המומים ומפוחדים. אין לנו מושג אם היה באוטובוס תיק עזרה ראשונה, אנשים ברחו מהאוטובוס, חוששים בפני מה עוד יכול הנהג לעשות.
לא ביקשנו רופא כי לפי התנהלות המדריכה והנהג עד כה היינו מקבלים קצב או אינסטלטור, צר לנו מאוד לכתוב דברים אלו. היינו בארץ זרה, מותשים, מבולבלים, עייפים, רעב וצמא. היינו שרויים בהלם מוחלט.

- הילד הקטן בן ה-9, קיבל מכה במרפק יד ימין ובחלק האחורי של הראש.

- אישה אחת קיבלה מכה אדירה בראש, ירד לה דם, לא אמרה מילה, פחדה. לא היו לה מים לרחוץ את
הפצע ורגליה כשלו.

- נוסע אחר קיבל מכה חזקה מאוד בברך וסבל מכאבים חזקים במשך כל ימי הטיול.

- נוסעת חטפה שפשופים במרפקים.

- משקפיים הועפו ונסדקו לנוסעת נוספת.

יתר הנוסעים פגיעות קלות בראש, בברכיים, בידיים.

באירוע זה יש לנהג ולמדריכה אחריות על רשלנות ופגיעה בנוסעים המטיילים. העצירה הפתאומית אשר הינה תאונת דרכים לכל דבר והן על אי הגשת עזרה לנפגעים.

הלכנו לשייט כמו עדר. השיט עבר עלינו בבהייה מבולבלת,ללא כל הנאה. "בילינו" את השיט בתוך צלחת סלט. היינו חייבים לאכול, שכן משעה 07.00 התקיימה ארוחת הבוקר במלון. לכן, לא ראינו דבר מהנוף,.
השיט ארך שעתיים מארבע אחר הצהריים עד השעה שש בערב.

בסיום השייט הנהג אמור היה לאסוף את נוסעי הקבוצה במקום סיום השייט.
האירוע אחרי השייט על הריין :-

מסתבר כי הנהג בא אומנם בזמן לקחת אותנו בתום השייט, מתחנת "גואר", אלא שהיתה זו תחנה בעברו השני של נהר הריין - מרחק של 3 שעות נסיעה מגדה לגדה של נהר הריין.

למרות שהמדריכה במפורש אמרה לו באזור תחנה מדובר – "סט. גואר".
הנהג הגיע לתחנה אחר בגדה השנייה. כמה נוסעים שלא הצטרפו לשייט, נשארו באוטובוס ומסרו כי רוברט הנהג הראה להם דף של המדריכה מלכה בו כתבה לו להיכן להגיע אחרי שעתיים למקום האיסוף והוא טען כי הגיע למקום הנכון מבחינת הרישום של המדריכה. אלא שהמטיילים חיכו מעבר לגדה – מרחק 3 שעות נסיעה.

ראינו את האוטובוס מעבר לנהר, אולם נאלצנו להמתין 3 שעות להגעת האוטובוס משעה 18.00 עד השעה 21.00 עד שהגיע הנהג לאסוף את הקבוצה מהמקום המתאים.

יש לציין כי קיימת מעבורת המגיעה כל חמש דקות להעביר נוסעים מגדה לגדה, ועולה שני יורו לשוט חזרה – אך המדריכה סירבה לכך וזאת למרות שאנשים אמרו לה כי אנחנו נשלם את עלות המעבורת.

רוברט הנהג נסע כמו מטורף. בדרך מוזרה, אפלה, בה לא ראינו אף מכונית במשך שעה לפחות. בפיתולים קשים. וכשעלה על האוטוסטראדה הוא כל כך דהר עד שכולנו נחגרנו באינסטינקט.

המדריכה דיברה איתו והם התקוטטו תוך כדי, הנהג קילל קללות מגעילות באנגלית , עד כדי כך שכמה מאנשי הקבוצה פשוט ביקשו ממנה שתיתן לו לנהוג ולא תסכן אותנו ואת עצמה.

למרות הדהירות הדרך התמשכה והתמשכה, רוברט הנהג התעלם מן השילוט המכוון ונסע לו במהירות מופרזת. המדריכה ביקשה ממנו לצאת ביציאה מסויימת, אך הוא המשיך הלאה ליציאה אחרת.

הגענו למלון בשעה 22.30 בלילה, בשעה מאוחרת זו הוגשה ארוחת הערב במלון.
חלק מהנוסעים לא הגיעו לארוחה כלל מפאת השעה המאוחרת וחלקם מפאת זעזוע עמוק והתשה.

9. האירוע בקונסטנץ

ביומו הלפני האחרון של הטיול היינו אמורים לנסוע לאי הפרחים, שגם הוא טיול בחירה.

לפחות מחצית מאנשי הקבוצה סירבו להשתתף בו, מן הסיבה הפשוטה כי הפסיקו להאמין למדריכה, אשר כל שעת נסיעה אצלה הפכה לחצי יום נסיעה ולאור כל המתואר לעיל.

המדריכה, מתוך האינטרס שלה לצרף כמה שיותר משתתפים לטיול הבחירה, סיפרה מעשיות לפיהן קונסטנץ היא עיר בת רחוב אחד בה יש חצי בית קפה וגם הוא סגור בגלל חג האיסטר ומה יעשו האנשים שאינם רוצים להשתתף בטיול לאי הפרחים, יהיה להם משעמם וקר. אבל הסרבנים לא התרשמו והמשיכו לסרב. כך שהטיול לאי הפרחים, לצערנו הרב לא יצא לפועל.

ואז הגענו לקונסטנץ – ומה ראינו? עיר גדולה, מקסימה, שוקקת חיים, סביב אגם נפלא, מלאת בתי קפה וגלידריות. מכל המקומות בהם ביקרנו, בקונסטנץ היה הכי הרבה מה לעשות. סימטאות ציוריות, ארכיטקטורה נהדרת, העין לא תשבע.

וכמובן שבהתאם למסורת המפוקפקת של הטיול הזה – סירבה המדריכה לתת לנו להישאר שם עוד שעה ולהנות מן השמש הנהדרת על האגם, כי צריך לעשות שיחת סיכום ועוד תירוצים משונים.

אחד הנוסעים בקבוצה, סיכם את הטיול המעוות הזה, במשפט אחד
"נסענו שעות כדי לראות דקות".

10. הסיום הצורם של הטיול

טיול כושל זה הסתיים באקורד צורם במיוחד. ביום האחרון של הטיול יצאנו משטוטגרט בשעה 8:30 בבוקר. ראינו את שטוטגרט מבעד לחלונות האוטובוס. כמובן שהדבר כפוף לסיסמת "זה לא כלול בתוכנית". אבל האם כלול בתוכנית שהמדריכה תגיד כי זמן הנסיעה משטוטגרט לשטרסבורג הוא בין שעתיים לשלוש, כולל הפסקות בדרך, ואילו אנו הגענו לשטרסבורג בדיוק בשעה 13:40, דהיינו הנסיעה ארכה חמש שעות ועשר דקות.

הכבישים היו לחלוטין ריקים בשל חג האיסטר. לא היתה כמעט תנועה.

ברגע האחרון הכריזה המדריכה על הפסקת אוכל בתחנת דלק, בת חצי שעה. אכלנוי במהירות את מזונינו וכשיצאנו משם לכיוון האוטובוס – נכנס הנהג לאכול.עמדנו וחיכינו לו כשהאוטובוס סוגר – חצי שעה.

עצרנו לכמה דקות ליד הבניין המרהיב של מרצדס-בנץ בשטוטגארט. אנשים רצו להיכנס ולהתרשם מהמוזיאון כחצי שעה , זה היה פשע לא לתת לנו להיכנס ולראות לפחות את הדגמים במוזיאון המכוניות של מרצדס.

"צריך ללכת הלאה". שהיא כזכור הסיסמה המתמדת אשר ליוותה את הטיול – פעלה גם כאן ע"י מלכה המדריכה. נוצרה מריבה קולנית בכניסה למוזיאון בין חלק מהאנשים למדריכה – פשוט בושה למדריכה.

בתכנון נכון של זמן – למשל יציאה בשעה 8:00 בבוקר במקום ב – 8:30, היינו מספיקים, בהחלט.

בעיר קולמאר, בצרפת היתה מתוכננת נסיעה בקרוניות לא היה תיאום בין מלכה המדריכה לבין נציגת החברה של הקרוניות. עמדנו וחיכינו כחצי שעה במקום המפגש שכביכול מתואם. לבסוף לאר כחצי שעה הגיעה המדריכה המקומית ואיתה צעדנו עוד מספר דקות לאחר ההמתנה הארוכה למקום הנכון בו חיכתה רכבת הקרוניות. מקום המפגש לא תואם מראש.

11. הנוסעים בטיול מילאו טפסי משוב ל"רימון", ערב היום האחרון לטיול, כולם ביקשו במפורש כי
יזמנו אותנו לפגישה בה נביע הן את דעתנו והן את שאט נפשנו מן המסה המכוערת בה העברתם
אותנו בתשעת ימי הטיול.
המדריכה אמרה לנו במפורש כי דפי המשוב מגיעים אליכם וכי "יש בחורה שקוראת אותם והיא גם
מתייחסת" – כך אמרה מלכה. הדברים נאמרו לפני יותר מחודש ימים, אולם עד היום – יום כתיבת
מכתב זה, חיכינו בסבלנות, אך איש לא יצר עימנו קשר מ"רימון". דבר המאפיין, שוב, ובנוסף את
דרך התנהלותכם הגרועה. לכולנו נשארה חוויה מאוד מאוד מכוערת. הייתם יכולים לפחות להתנצל
בפנינו בצורה מכובדת על החוויות השליליות שעברנו בטיול. אנשים יוצאים לטיול לא על מנת
לסבול, אלא להנות, טיפה של הנאה לא היתה בטיול זה, רק לחץ וכאב.

12. אנו דורשים מכם פיצוי בסך 10,000 ₪ לכל נוסע בקבוצה, לפי רשימת האנשים המפורטת.
אנו חשים כי "השלכנו לפח את כספינו". במקום לטייל טיול אביבי נעים, נגרמו לנו נזקים כפי
שפורטו לעיל.

התכנון הלקוי של הטיול וחוסר ההתארגנות לזמני הנסיעות שהתארכו מאוד מעבר למקובל, הביקורים בערים ובמקומות התיור היו ל- 40 דקות עד שעה מתוכם היה צריך גם לאכול, וגם לשירותים, לכן לא היתה אפשרות לראות ולהנות כראוי מהמקומות באחד מהאזורים היפים בעולם.
התנהלות כושלת של מלכה סגל המדריכה, חוסר אירגון שלה ואי ידיעת הדרכים בגרמניה.

נגררנו ממקום למקום ע"י נהג "מטורף" (בלשון המעטה) לסכנת חיים. בילינו את זמנינו שעות רבות בתוך אוטובוס מלוכלך ישובים במקומותינו ברגליים נפוחות, ניזונים מכריכים יבשים ומקצת מים. בטחונינו האישי סוכל ונפגע, נגרם לנו סבל גופני ועוגמת נפש מרובה.

נגרמו לנו פגיעות בבריאות בגוף ובנפש, לחץ גדול ובלבול, הלם, פגיעה בביטחון הנוסעים, אלימות מילולית קשה של הנהג רוברט, חוסר ידע בדרכים וזלזול באנשים אותם הסיע בטיול.
לנהג ולמדריכה יש אחריות על רשלנות ופגיעה גופנית בנוסעים המטיילים - העצירה הפתאומית אשר הינה תאונת דרכים לכל דבר והן על אי הגשת עזרה לנפגעים, חוסר התעניינות בבריאות המטיילים ואף לא הוצעה עזרה רפואית כלל לנפגעים.

הפרתם כל חוזה וכלל אפשרי בטיול זה.

13. בשלב זה אנו נמנעים לפנות לערכאות ו/או לעיתונות הכתובה והאלקטרונית ו/או למדיות ולרשתות
החברתיות השונות, אך באם לא נקבל מכם תשובה והסכמתכם לפיצוי בתוך 14 יום, מיום קבלת
מכתב זה, אנו נפעל ללא היסוס בכל תחום המקנה לנו סעד משפטי לפי החוק ובכל תחום אחר
ונספר את קורותינו בטיול זה של חב' "רימון".

בשם 28 נוסעים בטיול:


לוטה: מצ"ב
1. דף פרטי המלונות.
2. מסלול הטיול.

העתקים:
1. גב' אביבה אברהם, מרכזת תלונות שירותי תיירות, משרד התיירות, מחלקת פניות הציבור, רח'
בנק ישראל 5, ת.ד. 1018 ירושלים 91009.
2. התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, רחוב ביאליק 12, תל-אביב 63324.
3. הרשות להגנת הצרכן, רח' בנק ישראל 5, ירושלים 91036.
רימון טיולים בע"מ
פברואר, 2014
סדרה KG
2014
טיולים, סיורים ובילויים לבחירה ומחיריהם
נוסע/ת נכבד/ה,

על מנת להקל עליך את תכנון הוצאותיך בשהותך בחו"ל ולנוחיותך, אנו מצרפים את מחירי טיולי הבחירה והבילויים שבתוספת תשלום.

הטיולים והבילויים יבוצעו ע"י ספקינו המקומיים, בסיועו של מלווה הקבוצה.
המחירים המוצעים מותנים בהשתתפות 30 מטיילים לפחות ויתכנו שינויים
ע"י הספקים ללא הודעה מוקדמת.

התשלום עבור סיורים נוספים אשר אינם מופיעים ברשימה, במידה ויהיו כאלה,
יהיו במחירי כניסה בלבד.

שייט, טיולים וביקורים לבחירה


פירוט המחיר לילד עד גיל 12
עמק הריין – שייט בנהר הריין, כולל תחבורה (במידה ויתאפשר) 22 אירו 20 אירו
מאינאו – ביקור באי הפרחים (כולל תחבורה), כולל תחבורה פנימית לכיוון אחד 25 אירו 22 אירו

דמי שתייה (טיפ) למלווה הקבוצה – כמפורסם בחוברת, דמי שתייה (טיפים) לנותני השירותים השונים בטיול ובהם נהגי האוטובוסים, פקידי הקבלה, מלצרים ומורי הדרך המקומיים כלולים במחיר הטיול.

ואולם, דמי השתייה אינם כוללים את מלווה הקבוצה ואינם כלולים במחיר הטיול.

דמי שתייה אלו, המומלצים ובסכום המקובל של כ-4 אירו לאדם ליום טיול, יינתנו ע"י המטיילים עפ"י שיקול דעתם ושביעות רצונם של המטיילים.





כספי סוג הנזק :
פיצוי כלשהו פתרון נדרש :

רימון טורס שירות לקוחות

, תגובה:
רימון טיולים בע"מ שם ותפקיד:
לתשומת ליבכם תגובתנו נשלחה למייל [email protected] תגובה:
פרוט במכתב התשובה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה