פרטי התלונה

תלונות משרד התחבורה

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה משרד התחבורהשעות פתיחה משרד התחבורה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
טרקטורונים -קשת התהפכות אחורית. נושא התלונה:
אזור השפלה אזור:
תיאור הבעיה:
מהרגע הראשון שהגיעו הטרקטורונים לארץ ישראל בתחילת שנות התשעים,כבר אז חלו עליהם חוקים ואיסורים מיותרים לחלוטין.
בזאת אנו מבקשים להפוך להיות ככל המדינות המתקדמות שבהן יש טרקטורונים מכל הסוגים ללא הגבלות נוקשות שחלקן מיותרות.

חוק הקשת,המסכנת את חייהם של הרוכבים בעת התהפכות. הקשת אמורה לסייע בהתהפכות לאחור, דבר הנמצא לא יעיל ואף מגוכך (עובדה לכך היא שישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר מחייבת בקשת כל טרקטורון). ישנן חלופות הבטיחותיות הרבה יותר מאשר קשת ההתהפכות המסוכנת.
במקרים של התהפכות לקדימה או לצדדים הקשת פוגעת ברוכב ולעיתים לא מאפשרת לו להימלט מהטרקטורון בשעת הצורך,דבר העלול להיות מסוכן ולהסתיים בפציעות קשות.
היו דברים מעולם, רוכבים רבים נפגעו כתוצאה מקשת ההתהפכות ואף נהרגו.
בעקבות זאת רוכבים רבים החליטו להוריד את קשת ההתהפכות מטרקטורוניהם מחשש לפגיעה פיזית בגופם.
הורדת הקשת נעשית באופן בלתי חוקי וגורמת לעימותים בין הרוכבים לרשויות האכיפה- משטרת ישראל.
את מספר הרישוי המותקן על הקשת ניתן לחבר לשלדת הטרקטורון והוא יראה לעין בבירור,דבר המקובל ברחבי העולם.

חברות טרקטורונים כגון: ימאהה,סוזוקי,הונדה עזבו את הארץ עקב חוק הקשת כיוון שהוגשו נגדן תביעות בעקבות הקשת שפוגעת ברוכבים.
חברות אלו לא הסכימו לקחת סיכון ועזבו את הארץ בהתנגדות מוחלטת להתקין קשת התהפכות על טרקטורוני החברה.
בארצות הברית לדוגמה ישנה פליאה רבה לגבי חוק הקשת.
בעודי קורא מגזין טרקטורונים המופץ ברחבי ארצות הברית קלטה עיני טרקטורון שעליו מורכבת קשת התהפכות,ואכן הכתבה עסקה בטרקטורון של אדם מישראל.
כותב הכתבה לא הבין מה פשר האביזר התלוי בחלקו האחורי של הטרקטורון.
אני מצטט: "חוש ההגיון צריך לומר להם לא לשים קשת התהפכות על אופניים, אופנועים, טרקטורונים או כל רכב אחר אלא אם כן הנהג חגור בחגורת בטיחות"
"תנועות הנהג כמו עמידה, השענות אחורה או לאחד הצדדים דרושות כדי לשלוט על הטרקטורון" בזמן התהפחות עם קשת הרוכב "כלוא" בתוך הטרקטורון ואינו יכול לקפוץ ממנו כמו שצריך לעשות. ראשו או צווארו של הרוכב
נחבט במהירות בקשת והדבר גורם למוות מיידי וקרו מקרים כאלו כבר בארץ (המשך הכתבה בסוף המכתב).
לא ניתן לומר שקשת ההתהפכות עוזרת.
אם היא הייתה מונעת תאונות אז וודאי בכל העולם היו מתקינים אותה , חיי אדם קודמים לכל.
עם הורדת ההגבלות הללו תחול עלייה חדה בתחום הספורט המוטורי בישראל דבר שיביא עמו גם צמיחה ושגשוג למשק הישראלי.

אנו מבקשים מכם לשקול את מכתבנו ואת הצעותינו ברצינות רבה ובכובד ראש.

מצפים לתשובתכם בהקדם.

בתודה מראש,
נציגי הרוכבים בישראל.


נספח:
קישור לכתבה-
http://i3.tinypic.com/15zrqz7.jpg

משרד התחבורה שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה