תלונות אל על

תלונות חברות תעופה

תלונות תחבורה ותעופה

over booking על חשבון נוסע שהזמין ושילם מראש מקום מסודר בטיסה ארוכה לתאילנד נושא התלונה:
אלפסי ליאב שם/כינוי:
‏יום ראשון ‏12 ‏אוקטובר ‏2008 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
הכל התחיל כאשר אני ובת הזוג שלי החלטנו לנסוע לחופשה בתאילנד.
בת זוגי התעקשה להזמין כרטיס טיסה ישיר , הלוך ושוב בחברת אל על , בטענה שאל על היא בטוחה יותר והשירות בה הוא 'כביכול' הטוב ביותר עבור הישראלים.

מכיוון שבת זוגתי חוששת מטיסות ואינה חשה טוב באופן כללי בטיסות ,
למרות שעלות הכרטיס היה פי שתיים לעומת כל חברה תעופה אחרת הסכמתי עם בת זוגי והזמנו כרטיס במחיר מלא ומופקע, כשלושה חודשים מראש + סימנו את מקומות הישיבה שלנו במטוס מראש .

מועד הטיסה נקבע ל 12/10/08 בשעה 10:15PM
הגענו לשדה כשעתיים וחצי לפני מועד הטיסה בכדי לעשות צ"ק אין , ולהפתעתנו הרבה התברר שכרטיס אחד מבין שני הכרטסים שהזמנו בוטל ללא כל סיבה, ועל חשבנו החברה העלתה לטיסה נוסע אחר בOVER BOOKING על חשבון הכרטיס שבוטל.

נציגת השירות שלא ידעה כיצד לטפל בבעיה שנוצרה, הפנתה אותנו לנציגה האחראית שברוב חוצפתה וחוסר האדיבות שלה הודיע לנו ללא שום ערעור, שרק אחד מאיתנו עולה לטיסה והאחר יטוס לתאילנד דרך ציריך מכיוון שמטוס כבר מלא ואין מקום.
לאחר שאני ובת זוגתי נדהמנו מתגובתה של הנציגה הבכירה , היא עוד המשיכה והטיחה בנו שאנחנו מפריעים לה בעבודתה, הביאה לנו כ"פיצוי" שובר לקפה עוגה , והתריעה בנו שנזוז הצידה שאם לא כן , היא תבטל לנו לגמרי את הכרטסים ולא נוכל לטוס כלל.

"" מיותר לציין שטיסה לתאילנד היא טיסה ארוכה שתיכננו אותה בקפדנות לאורך זמן , בת זוגתי גם ככה אינה מרגישה טוב בטיסות ולא היה מקובל עלינו שיפרידו בנינו בטיסה ארוכה של 11.5 שעות ""

לאחר שלא היה מקובל השירות שקיבלנו מנציגת השירות נכנסו למנהל השירות של אל על במקום , הוא שיחרר לנו את אחד המקומות במטוס בתקווה שמקום שהקצה לנו , יהיה על חשבון נוסע שאינו יגיע לטיסה, ופיצל את מקומות הישיבה שלנו , ולכן החיזוקו אותנו במתח רב מחוץ לצ"ק אין עד כחצי שעה לפני מועד הטיסה .

למזלנו הנוסע שעל חשבונו "כביכול" עלינו לטיסה לא הגיע ,
כאשר ביקשנו שיזוזו את הנוסע שעלה במקומנו לטיסה בכדי שנוכל לשבת יחד כמו שביקשנו הם כמובן נענו בשלילה ואמרנו לנו תבקשו יפה מאנשים במטוס להחליף מקומות ותסדרו לבד.

מכיוון שהשעה כבר היתה מאוחרת והיו המון אנשים בשדה התעופה נכנסנו מהר לצק אין בכדי להספיק לעבור ביקורת דרכונים, עד שהגענו לטיסה המטוס כבר היה מלא הדיילות לא הסכימו לעזור לנו למצוא מקום יחד, והנוסעים שכבר היו ישובים בכסאות לא הסכימו להתחלף. (כמובן שזמן לדיוטי פריי לא היה לנו)

11.5 שעות של טיסה במטוס קטנטן בטיסה כל כך ארוכה עברה עלינו בתחושה קשה של זלזול קשה ו"מסחרה" שאל על עושה על חשבון הנוסעים , ככל שיכולתי בזמן הטיסה עמדי על יד המושב של חברתי ,
החופשה שלנו התחילה בצורה מגעילה והסתמיימה שוב באותו מטוס קטקטן מיושן וצפוף.

לסיכום : חשבנו שאל על יותר בטוחה , השירות בא הוא הטוב ביותר לישראלים
וטעינו בגדול .
בבירור עם אנשים אחרים בתאילנד שטסו בטיסות של חברות זרות
(כולל החברות הערביות) :
1. הם קיבלו יחס ובטחון בטיסה הרבה יותר טוב מכיוון היותם ישראלים.
2. כרטיס הטיסה שלהם (גם בטיסות הישירות) היו הרבה יותר זולים .
3. השירות בכל חברה אחרת הוא הרבה יותר טוב בגלל שמדובר בנוסעים של ארץ זרה
4. לידיעתכם : אוכל כשר ניתן להזמין גם בחברות התעופה הזרות
5. מטוסים של חברות זרות הרבה יותר מרווחים ונעימים
המטוס שאנחנו טסנו בו באופן לא יאומן, הוא מטוס מדגם 777-200 מיושן שבמדינה עולם שלישי כמו תאילנד משתמשים בו לטיסות פנימיות קצרות בלבד.
וכמו כן כאשר טסנו טיסה פנימית כזו באותו מטוס בדיוק של חברה אחרת הוא היה הרבה יותר מרווח ונוח.