זיוית פטיט נאור נציגת |
שם ותפקיד: |
בהמשך לטיפולנו בתביעה בגין כבודה על שם גב' שפרה וינפלד, הריני להשיב לטענותיה כדלקמן :
אקדים ואציין, כי על פי נוהל החברה הישים בטיפול בתביעות מהסוג בו עסקינן, דהיינו, פניות העוסקות בנושא תביעה כספית בגין כבודה, על הנוסע להציג מסמכים רלוונטיים התומכים בפנייתו. מטעמים מובנים, אנו שואפים שהטיפול בפנייתו של נוסע יהיה קצר ככל שניתן, לצערי מסיבות שאינן תלויות בנו, לא תמיד הדבר מתאפשר.
כחברת תעופה בינלאומית, אנו פועלים על פי חוזה התובלה האווירית וכפופים לאמנות בינלאומיות, המסדירות את אחריותנו כמוביל אווירי. בהתאם לאמנת וורשה, החלה על מקרה זה, שוויה הכספי של הכבודה אינו הגורם שקובע את גובה הפיצוי, אלא משקלם של הפריטים על פי רשימה אשר הגיש הנוסע. רשימה זו מהווה את הקריטריון הבלעדי לקביעת אחריות של מוביל אווירי על פי החוק. ברצוני להדגיש כי פיצוי זה, אשר ניתן במקרים של אובדן מוחלט של כבודת הנוסע, מהווה את החבות המרבית של חברת התעופה ומכסה כל היבט הקשור למקרה.
במקרה הנדון, הענקנו פיצוי על פי 13 ק"ג בהתאם לרשימת תכולה ששלחה גב' וינפלד, אולם לאחר שערערה, הוספנו פיצוי של 7 ק"ג נוספים, המשלימים לסה"כ 20 ק"ג, דהיינו, המשקל המרבי המותר ליחידת כבודה ביעד זה.
כאמור, נושא הפיצויים בגין כבודה, קבוע במערכת של אמנות בינלאומיות (הכלולות בחוק הישראלי) ואינו נתון להחלטות של חברות התעופה. לפיכך, כל פנייה המועברת אלינו, נבדקת לעומקה ומטופלת בהתאם לרוח האמנות הנ"ל.
בכבוד רב,
זיוית פטיט נאור
יחידת תביעות כבודה
|
תגובה: |
הוענק פיצוי נוסף לגב' וינפלד, עבור 7 ק"ג נוספים. |
פתרון: |
|
|