תלונות אל על

וייס ענבל שם/כינוי:
‏יום ראשון ‏21 ‏מרץ ‏2010 תאריך האירוע:
אזור השרון אזור:
בתאריך 21/3/2010 טסתי עם משפחתי (סה"כ 7 נפשות) לטיול בארה"ב.
קניתי את כרטיס הטיסה דרך חברת RCI. הכרטיס כלל את הטיסה לשדה התעופה קנדי בניו יורק (טיסה מס' LY0001) וטיסת המשך ללוס אנג'לס כעבור שעתיים (טיסה מס' LY8144).
בעקבות איחור של 40 דקות בטיסה מהארץ לא הספקנו להגיע בזמן לטיסת ההמשך. נחתנו בשעה 07:40, אספנו את המטען, עברנו את תהליך ההגירה ועברנו לטרמינל אחר ברכבת. לבסוף, הגענו לדלפקיAMERICAN AIRLINES בשעה 08:55 בעוד שטיסת ההמשך יצאה בשעה 09:00.
נציגי חברת AMERICAN AIRLINES ביקשו שאפנה לנציגי אל-על בשדה התעופה כדי שימצאו לנו טיסה חלופית.
לתדהמתי הרבה, לא הצלחתי לאתר נציג של אל-על – לא בעמדה, ולא במשרדים (אשר היו סגורים), נאמר לי כי נציגי אל על יגיעו כנראה רק בסביבות השעה 20:00 בערב.
בעמדת אל-על הוצב שלט עם מס' טלפון לפניות. התקשרתי למספר, ואכן הגעתי למוקד שירות הלקוחות.
פירטתי את המקרה בפני נציגת שירות בשם חנה, בתגובה היא ביקשה את מס' הנייד שלי והבטיחה שיחזרו אליי בהקדם.
כעבור 40 דקות התקשרתי שוב לאותו המספר, ושוב ענתה אותה נציגת שירות. הבהרתי לה שלא חזרו אליי עד כה, היא התנצלה ואמרה שזה בעקבות חילופי משמרות של אחראית משמרת, שוב ביקשה את מס' הנייד והבטיחה שיחזרו אליי בהקדם.
כעבור עוד שעה וחצי התקשרתי בפעם השלישית, הפעם דרשתי לדבר עם אחראית משמרת. לא הסכמתי לנתק את השיחה ופירטתי בפניה את המקרה, היא ביקשה מס' דקות כדי לבדוק את הנושא.
לאחר זמן מה ענתה לי שלא ידוע להם על איחור בטיסה של יותר מ- 10 דקות...
הבהרתי לה שאין זה המצב ובכל מיקרה חייבים למצוא פיתרון חלופי.
היא שוב ביקשה שאמתין, לאחר זמן ממושך חזרה ועדכנה כי אין מקומות פנויים על הטיסות ללוס אנג'לס באותו היום. בנוסף, ציינה כי הבעיה נבעה כנראה מזמן המתנה קצר מידי בין הטיסות (שעתיים בלבד) ולא כפי שנוהגים למכור באל-על (מינימום 3 שעות), לכן עליי לפנות לסוכנות הנסיעות שמכרה לי את הכרטיס.
לא הסכמתי איתה, אך לא ראיתי טעם להתעמת איתה מפאת קוצר הזמן שעמד לרשותי. ביקשתי שבכל זאת ינסו לעזור ולמצוא פיתרון, היא הבטיחה לבדוק את הנושא ולחזור אליי, עד היום – זה לא קרה!
חששנו שלא נספיק לעלות על טיסה ללוס אנג'לס ונאלץ לישון לילה בניו יורק, דבר שהיה גורר: תשלום לינה בניו יורק, הפסד של הלינה שעליה כבר שילמתי בלוס אנג'לס, הפסד יום השכרת רכב והפסד יום טיול, לכן קניתי 7 כרטיסי טיסה במחיר מלא של 800$ כל אחד. מפתיע שאני הצלחתי למצוא מקומות פנויים על טיסה ללוס אנג'לס באותו היום ואפילו באותה חברת תעופה, לא?!
מאוחר יותר יצרתי קשר עם חברת RCI. סוכן הנסיעות הבהיר לי באופן חד משמעי שהטיסה נמכרה ע"י אל-על כחבילה, והחברה היא האחראית הבלעדית לתקלה (בין אם בעקבות איחור בטיסה, ובין אם בגלל הזמן המועט בין הטיסות).
למרות כל האמור לעיל, איני מבקשת החזר על שיחות הטלפון הרבות שעשיתי למוקד שירות הלקוחות, לפיצוי על אובדן של יום טיול או על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה למשפחתי, אך אני דורשת לקבל החזר מלא ע"ס 5600$ עבור כרטיסי הטיסה אותם נאלצתי לרכוש בניו יורק.
יש לציין, כי מכתב תלונה נשלח לחברת אל על לפני כחודש בדואר רשום ובפקס (לא מצויין טלפון לפניות הציבור באתר החברה) אך עד כה טרם קיבלנו תגובה.