פרטי התלונה

תלונות מגן דוד אדום

תלונות חירום

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
תשלום למדא נושא התלונה:
‏יום שישי ‏30 ‏יוני ‏2006 תאריך האירוע:
אזור הדרום אזור:
מצפה רמון כתובת:
תיאור הבעיה:
שלום אני התארחתי במצפה רמון בתאריך 06\6\30 ולא הרגשתי טוב פניתי למדא להזמין רופא של קופת חולים מושלם שם אני חברה. התברר שבמקום אין רופא וצריך להזמין זמן ההזמנה בין שעה ל3 שעות הסכמתי כי מצבי לא היה קריטי . הפרמדיק והצוות שכנעו את אורחיי בצורה מאוד חברית[הם מכירים המון זמן את מארחיי] שהפרמדיק קודם יטפל בי ויראה אם הכול בסדר מארחיי ביקשו בכל זאת להזמנת רופא אך הם אמרו בוא נראה וננסה לעזור במקום לחכות . אחרי דקת טיפול הפראמדיק קורא לנו ומוציא טפסים לתשלום 375 שקלים . אנחנו לא הבנו את הסיבה ולמה לא נאמר לנו מיקודם שזה כרוך בתשלום וכמה? הם התעו אותנו , אנחנו רצינו רופא והם נתנו לנו להבין שזו עזרה ראונה ועוד בחוצפתם הם מציעים לפנות אותי עם אמבולנס לסורוקה מהתחלה הבהרנו להם שהמצב לא קריטי לא נאמר על תשלום שהיה לנו אופציה לחכות לרופא ותשלום זול יותר ההקופה בה אני חברה אנחנו לא מתכוונים לשלם ולא לעבור בשתיקה על הטעיית אדם במצב חולי .[עדיף לי רופא במקום פראמדיק] .מירב
עוגמת נפש סוג הנזק :
ביטול התשלום למדא פתרון נדרש :

מגן דוד אדום שירות לקוחות

, תגובה:
ירוחם מנדולה, דובר מד" שם ותפקיד:
לכבוד
מר מיכאל פרץ
רח' דב יוסף 15
באר שבע

הנדון: התחייבות מס' 40003171
מכתבך למנהל אזור נגב (ללא תאריך)

מכתבך בנדון הועבר לטיפולי והנני מתכבד להשיבך כדלקמן:-

א. מבדיקת פרט המקרה עולה כי ב-30.6.06 הגיע לתחנת מד"א מצפה רמון אדם שהציג את עצמו כבן משפחה של חולה וביקש רופא.

ב. חובש רופא החירום, שהיה באותה השעה בתחנה, מסר לאותו פונה, כי מד"א אינו מעניק שירותים מרפאתיים, לרבות שירות רופא והציג בפניהם את האפשרות האחרות הקיימות:-

1. להזמין רופא מחב' "ביקור רופא" תוך ציון זמן והמתנה המשוער.

2. הזמת רופאה מקומית.

3. בדיקת החולה ע"י צוות האט"ן, במידה והמקרה דחוף.

ג. לאחר קבלת המידע המבוקש האיש עזב את התחנה.

ג. כעבור זמן מה, הגיע מר פרץ מלווה ברעייתו לתחנה לשם בדיקה וטיפול ע"י צוות האט"ן. הובהר מראש לחולה, כי יתבצע פינוי למיון, בהתאם לצורך, ובמידה והחולה תסרב עליה יהיה לאשר זאת בחתימת ידה.

ד. לאחר קבלת האישור, הצוות בדק את החולה לקח מדדים רפואיים חיוניים והמליץ לפנותה לביה"ח, לצורך המשך בדיקות ומעקב. אולם, החולה דחתה את המלצתם וסירבה להתפנות.

ה. עם סירובה להתפנות סיים למעשה הצוות את הטיפול בה והמציא לה טופס התחייבות בהתאם לתעריף מד"א בסך 375 ₪, כמקובל וכנדרש.

ו. במענה לשאלתו של מר פרץ, על עניין התשלום, נאמר לו כי צוותי מד"א אינם נוהגים להתנות מתן טיפול רפואי בהודעה מראש על גובה התשלום או בכל התניה אחרת. שאלמלא כן, הייתה נשקפת סכנה למטופלים במקרים דחופים, כפי שהיה גם במקרה האמור, בעת שהיה עליהם לשקול בינם לבין עצמם האם הם מסוגלים לעמוד בגובה התשלום, אם לאוו. לא רק זאת אף זאת, עצם ציון דרישת התשלום מראש בתמורה לבדיקה עלולה להביא לטענות קשות כנגד מד"א, ובצדק, כאילו יש בדרישת התשלום התניית הטיפול הדחוף ועיכובו, מצב העלול לסכן חיי אדם.

ז. לאור האמור, משפחת פרץ בחרה בשירות אט"ן מדעת ועל כך יש עליה לשלם.

בברכה,
ירוחם מנדולה
דובר מד"א והממונה על פניות הצי
תגובה:
משפחת פרץ בחרה בשירות אט"ן מדעת ועל כך יש עליה לשלם.
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה