פרטי התלונה

תלונות מגן דוד אדום

תלונות חירום

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
חיוב הסעה באמבולנס נושא התלונה:
בן שלום יואב שם/כינוי:
‏יום רביעי ‏18 ‏אפריל ‏2007 תאריך האירוע:
אזור הדרום אזור:
ישובי צוחר כתובת:
תיאור הבעיה:
אני גר בראשלצ" . היתארחתי אצל חבר בתלמי אליהו . (בדרום) ולפתע בשעה 23 חשתי כאבים עזים בבטן. חברי היסיע אותי לרופא תורן בישובי צוחר. הוא בדק אותי והחליט לפנות אותי לסורוקה . הוא שאל אותי אם אני רוצה לנסוע באמבולנס.עניתי שלו משנה לי. הרופא נלווה איתנו באמבולנס. היגענו היתקבלתי. הוא ביקש ממני 30 שקל עבור בדיקה שלא. ונהג האמבולס היגיש לי שובר תשלום על סך 1637 שקל. (לחלק ל 50 קמ" זה רק 33 שקל לקמ") ורק אז הוא אומר לי שאים אני אתאשפז למעלה מ24 שעות קופת חולים תשלם.ואים פחות מ 24 שעות אז אני אשלם.ביקשתי ממנו שיסביר לי למה הוא לא אמר לפני הנסיעה. ואז הנהג ענה לי שלא תקבל עכשיו התקף לב באמת . ועזבו אותי. לבסוף נישארתי כ 5 שעות.בבית החולים ושוחררתי.וכמובן קופת החולים לו מוכנה לשלם.(אני רוצה לציין שהאמבולנס היה במרפאה כאשר אני היגעתי) אני נכה מקבל קיצבה של 2500 שקל מביטוח לאומי.אני לו מסוגל לעבוד. והכניסו אותי לצרה צרורה .נכנסתי ללחץ נפשי מאין אני אשלם סכום כזה.אמרתי לו אם היתי נוסע עם החבר שלי והרופא היה יותר מקל עלי .אנא עיזרו לי נישאר לי 8 ימים לתשלום. בתודה יואב בן שלום נ.ב.אבקש אם אפשר תשובה חיובית או שלילית אני בלחץ איום
כספי סוג הנזק :

מגן דוד אדום שירות לקוחות

, תגובה:
ירוחם מנדולה, דובר מד" שם ותפקיד:
התשלום שהפונה נתבקש לשלם הוא בהתאם למרחק שהאמבולנס עבר ממקום האירוע לביה"ח, הלוך ושוב. לצערנו, הפונה אינו זכאי להשתתפות ה"קרן למרוחקי אישפוז" המופעלת על ידי משרד הבריאות מאחר ואין הוא עומד בקרטריון של תושב קבע באזור.

ככלל, צוותי מד"א אינם נוהגים להתנות טיפול רפואי או פינוי בהודעה מראש על גובה התשלום או בכל התניה אחרת, שאלמלא כן הייתה נשקפת סכנה למטופלים בעת שהיה עליהם לבחון בינם לבין עצמם האם הם מסוגלים לעמוד בגובה התשלום, אם לאו. לא רק זאת אף זאת, עצם ציון דרישת תשלום בתמורה לפינוי עלול להביא לטענות קשות כנגד מד"א, ובצדק, כאילו יש בדרישת התשלום התניית הפינוי הדחוף. זאת ועוד, על אף ההבחנה הקלינית והמלצת הצוות לפינוי לא הייה למטופל כל חובה להתפנות וכל אדם אחראי לבריאותו וחייו ואין מד"א מחייב, אלא רק ממליץ.

מד"א אינו צד בהסדרים שבין קופ"ח לבין מבוטחיהן בכל הקשור להחזרים כספיים. לפיכך, צוותי מד"א אינם מבטיחים החזר כלשהו מקופ"ח המבטחת, אולם, ממליצים למטופל לפנות לקופ"ח, על מנת לבדוק את זכאותם לקבלת החזר בהתאם לסל השירותים שם.



תגובה:
ממליץ לפונה לפנות לועדת הנחות הארצית במד"א לכתובת: רח' יגאל אלון 60, תל אביב, עבור גב' שולי אברהם מזכירת הועדה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה