פרטי התלונה

תלונות ביטוח לאומי

תלונות עוד משרדי ממשלה

תלונות ממשלה ומוסדות ציבור

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה ביטוח לאומישעות פתיחה ביטוח לאומי גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אי מתן אפשרות לבטח עובדת ניקיון בביתי נושא התלונה:
סולומון (זיכל) הגר סולומון (בשם לוסי אימי) שם/כינוי:
‏יום שלישי ‏20 ‏ספטמבר ‏2005 תאריך האירוע:
אזור השפלה אזור:
תיאור הבעיה:
אימי לוסי זיכל המתגוררת באשדוד, בת 70 מעסיקה אחת לשבועיים עוזרת בית.
בבואה לבטח את העובדת בביטח לאומי התבקשה למלא את כל פרטיה האייים של העובדת.
העובדת עצמה התנגדה לתת את פרטיה האישיים ומיכאן שלא התאפשר לאימי לבטחה.
מדוע לא ניתנת לאימי האםפשרות שלא לעבור על החוק ולבטח את העוזרת רק בשמה הפרטי וזאת בכדי להגן על אימי מפני תביעות אם יקרה מקרה של פגיעה פיזית או אסון חלילה?
האם מפני שהעוזרת רוצה לשמור על פרטיותה, וסיבותיה עימה(חוקי או לא??)
צריכה אימי בגילה המבוגר למצוא עצמה מובלת ע"י הביטוח הלאומי למצב של עבירה על החוק?
מי ישלם את הנזקים אם יקרו בעתיד?
אני מבקשת אפשרות לבטח את העובדת שמית בלב וזאת בכדי להגן על אימי.
לגבי התאריך שציינתי אנא התיחסו אליו כמשוער כיון שאימי אינה יכולה לשחזר במדויק את תאריך ביקורה במשרד הביטוח הלאומי.
עוגמת נפש סוג הנזק :
אפשרות לבטח העוזרת שמית וללא פרטים נוספים. פתרון נדרש :

ביטוח לאומי שירות לקוחות

, תגובה:
מנהל תחום פניות הציבור שם ותפקיד:
שלום

להלן תגובת אגף גביה:

" על פי תקנה 8 לתקנות הביטוח הלאומי (גביית דמי ביטוח) התשי"ד- 1954, שקיימת כבר עשרות שנים חייב מעסיק לדווח את פרטי העובד המועסקים על ידו.
מזה עשרות בשנים שבטופס הדיווח אנו מבקשים לציין את הפרטים המלאים של העובד, וזאת לצורך רישום תקופות העבודה של העובד, רישום שמקנה לו זכויות עלפי חוק הביטוח הלאומי.
אי רישום הפרטים עלול לפגוע בזכויותיו של העובד, בעיקר של עובדת שהיא אישה נשואה, בבואה לממש זכויותיה. כגון: זקנה או דמי לידה וכדו'.
מאידך, אי רישום הפרטים עשוי להביא לכך שעובדים יקבלו גמלאות להן זכאים רק מי שאינם עובדים. כגון הבטחת הכנסה.
לידיעתך, רוב המעסיקים במשק בית מדווחים דיווח מלא כאמור.
לאחרונה, המוסד החליט לאכוף את התקנה הנזכרת ולחייב בכל מקרה לדווח דיווח מלא כאמור."

תוכל/י למצוא מידע מתאים באתר הבית שלנו בנושא: דמי ביטוח-עובד במשק בית.
http://www.btl.gov.il/btl_indx.asp?name=bi_meshk&type=d


בכבוד רב,

יוסי סרי
מנהל תחום פניות הציבור
המוסד לביטוח לאומי

העתק: גב' אתי זרגרי- אגף גביה.
תגובה:
ראה פירוט התשובה לעיל. פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה