סירוב מסירת מידע |
נושא התלונה: |
יום רביעי 12 דצמבר 2012 |
תאריך האירוע: |
אזור השפלה |
אזור: |
תיאור הבעיה:
השכנים שלי, אנשים מבוגרים מאד, נסעו לבת שלהם שמתגוררת עם משפחתה בקנדה. לצורך המשך תשלום קצבת הזקנה, הם נדרשים לשלוח כל שנה תעודת חיים למחלקת בזקנה בבטוח לאומי. השנה הם שלחו את זה בדאר ב-10 לנובמבר, וכאשר קיבלו שוב מכתב שהם מתבקשים לשלוח את התעודות, התחילו לדאג. בגלל פער השעות בין קנדה לישראל, קשה להם להתקשר בשעות העבודה של המוסד, וביקשו ממני לצלצל ולשאול אם התעודות נתקבלו כבר. צלצלתי מספר פעמים למוקד של המוסד לבטוח לאומי *6050, מסרתי להם את מספר תעודת הזהות, היה לי אפילו את מספר התיק שלהם בבטוח לאומי, וכל מה שביקשתי היה לדעת עם תעודת החיים נתקבלה, סירבו בכל תוקף לענות לי . הם רצו רק את הקוד הסודי של השנים שלי, אבל את זה לא יכולתי לספק להם מאחר ששכיני קיבלו אותו בארץ לפני הרבה זמן וכבר לא זוכרים אותו. בשום פנים ואופן לא רצו לענות לי בגלל שאלה הם הנוהלים.
נתנו לי מספר טלפון שהם התקשרו מחו"ל. הסברתי שקשה להם להתקשר בגלל פער השעות והמידע המבוקש הוא כל כך כללי, שלא יכול לפגוע בפרטיותם אם אקבל אותו כדי למסור להם אם התעודות נתקבו או לא, כי זה כבר יותר מחודש מאז שנשלחו. אני מבינה שצריכים לשמור על פרטיות המבוטחים, וצריכים לפעול לפי הנוהלים, אבל לפי דעתי צריכים להשתמש גם בשכל הישר ובנסיבות, כי הנוהלים ניתנו כדי לעזור ולא להקשות, כמו במקרה הזה. לפי דעתי, זה יהיה טוב להוריד הוראות לעובדים שאמורים לתת מענה למתקשרים אליהם, שלא מוכרחים להתנהג כמו רובוטים ולהקשות במקום לעזור.
|
עוגמת נפש |
סוג הנזק : |
צורך בשינוי צורת העבודה |
פתרון נדרש : |
|
|
|
|