תלונות איסתא

לכבוד
חברת איסתא
מחלקת תלונות הציבור

הנדון : טיול מאורגן לרומא בתאריכים 19-12 ליוני 2010 מספר טיול : ITU612.

בתאריך 06/06 רכשנו כרטיסים לטיול מאורגן לרומא תחת הדרכתו של יהודה קמפנר.
טיול זה הוזמן לירח דבש אותו חגגנו בימים אלה. לאור ניסיוננו הטוב עם טיולי חברת איסתא הוחלט כי לטיול של ירח הדבש שלנו נצא עם חברה זו.
טיול זה נרכש טלפונית ע"י סוכנת הנסיעות רונית אזולאי שטיפלה בנו בצורה יסודית שלחה את כל החומר הנדרש ואף היתה איתנו בקשר טלפוני עד למועד הטיסה.
הטיול יצא בשעה שנקבעה , יהודה חיכה לנו במועד ובמקום שנקבע מראש ואף הטיסה היתה מעולה נוחה ורגוע.

כשנחתנו ברומא חיכה לנו אוטובוס יישן שהובטח ע"י יהודה שיוחלף כבר ממחר בבוקר. האוטובוס היה ללא חלונות והמיזוג לא היה תקין זה לא אוטובוס שצריך להסיע אנשים ביום חם ועוד לטיול ארוך של יום שלם. אל אף שהנהג הדליק מזגן כל האוטובוס התלונן על חנק ולא היה נעים לטייל בצורה כזו.
בבית המלון PAPILLO HOTEL קיבלו אותנו בצורה מסודרת ומהירה , החדרים היו נוחים מסודרים ונקיים .

למחרת בבוקר לאחר שובטח ע"י יהודה כמה פעמים כי יחליפו לנו את האוטובוס , שוב הגיע אותו אוטובוס ולמרות שדרשנו לשנותו לא היתה הענות לדרישה זו ואף זילזול כי יש מזגן וזה לוקח לו זמן להתקרר . זו לא תשובה של מדריך ובטח לא בטון הדיבור בו דיבר איתנו. לאחר שהבנו כי אין עם מי לדבר החלטנו לסבול בשקט ולהעביר עוד יום עם אוטובוס זה יש לציין כי מזג האויר ברומא הי מאוד חם ולא הי נעים לחזור לאוטובוס חם וחנוק עוד יותר.

האוטובוס הוחלף רק בבוקר היום השלישי! בהרגשה כי כאילו המדריך ואיסתא "עשו לנו טובה" כי הביאו לנו אוטובוס ממוזג אל אף שגם אוטובוס זה היה ללא חלונות אך המזגן עבד מצויין!!
ביום השלישי נסענו כ 4 שעות לכיוון טוסקנה (יש לציין כי את רוב הטיול "בילנו" באוטובוס בנסיעות מאוד ארוכות!) הנסיעה היתה מתישה וארוכה מאוד ובזבזה לנו המון זמן מהטיול. לקראת הערב לאחר איחור חמור בזמנים הובטח ע"י המדריך כי המלון הינו 5 דקות ממרכז העיר וכי יוכלו כל אוהדי המונדיאל לצפות במשחק כשנגיע.

את הדרך למלון SANTA BARBARA HOTEL המדריך יהודה והנהג לא מצאו ונסענו עוד כ חצי שעה בשביל למצוא את המלון שכל כמה דקות עוצרים אנשים ברכוב לשאול לכיוון המלון, את ה"טיפוס" למלון עשינו קרוב ל3/4 שעה מה שכבר אז הדליק לנו נורות אדומות וכי "5 דקות ממרכז העיר " התגלה כשקר נוסף! כשהגענו למקום התברר לנו כי המשרדים נמצאים במקום אחר וכי אחדרים במקום אחר וכי המסעדה במקום אחר . לאחר הורדת המזוודות והמתנה למפתחות חילק יהודה המהירות את המפתחות וכל אחד הלך לחדרו.

יש לציין כי אני ובעלי היינו בהמון בתי מלון ואכסניות אבל בחיים לא נתקלנו בזוהמה שכזו!! איך שנכנסנו ל"וילה" קיבלנו משב של ריח מסריח הנגרם כנראה מרטיבות של השטיחים לאחר שמצאנו את החדר ונכנסנו אליו הריח לא השתנה ואף היה חמור יותר כי לא דאגו לאוורר את החדרים לפני שקיבלנו אותו! החדר היה עם מיטות ניפרדות שלא ניתנות לחיבור, החדר היה מלא באבק ואני כחולת אסתמה לא יכולתי לנשום ויצאתי מיד החוצה לא היה ניתן לפתוח את החלונות לאוורור כי החדר נמצא על הקרקע וכל אחד יכול להכנס לחדר דרך החלון בלי להתאמץ (אלו שהיו בקומה השניה עוד יכלו לפתוח את החלונות לאוורור ).
הופתעתי לגלות כי כל האנשים שקיבלו חדרים בקומה התחתונה ישבו בחוץ והתלוננו על אותו ריח וסירחון אשר יצא מהחדרים. יש שהתלוננו כל חורים בסדינים שכנראה נבעו מתולעים או מעש. אני לא ראיתי את הסדינים כי לא הייתי מסוגלת להכנס בכלל לחדר. יש לציין כי בקבוצה היו המון אנשים מבוגרים שלא היה להם כח להתמודד ולהלחם בשביל שיחליפו להם חדר ונאלצו לישון עם הריח והזוהמה שהיתה בחדרים.

אני לא מבינה איך מוציאים קבוצה של 40 ומשהו אנשים למקום כזה בלי לבדוק תחילה את המקום!! לא ייתכן שאחרי 4-5 שעות נסיעה זורקים את הקבוצה בחור כזה ובמקום שאפילו לא בדרגת אכסניה!! אם המקום באמת היה 5 דקות מהעיר היינו לוקחים מלון אחר אבל המקום היה מאוד מרוחק על הר ולא קרוב לשום מקום ככה שהיינו תקועים שם!!

לאחר שדיברנו עם יהודה והובהר לנו כי לאותו לילה לא ניתן לעשות כלום! הבהרתי למדריך כי אני חולת אסתמה ואם אשן בחדר כמו שנתנו לי אני אגיע לבית חולים ואני מעדיפה לישון במשדים שלהם!
יהודה שקיבל גם חדר דומה החליט לעלות למשרדים ולבקש להעביר לפחות את כל האנשים מהקומה התחתונה . הפקיד שם שבקושי הבין אנגלית אמר שהתפוסה מלאה למרות שראינו מלא מפתחות תלויים .

רק לאחר שיהודה הוציא את גרונו על הפקיד ולאחר שאנחנו איבדנו כבר את סבלנתנו נתנו לחלקנו חדרים ב"וילה" אחרת ללא מזגן אך במקום עליון שניתן לפתוח את החלונות . את המזוודות לחדרים נאלצנו לסחוב בעצמנו כהליכה של 10 דקות מלאה במדרגות ועליות ואף אחת מידיות התיק נקרעה כתוצאה מ"מסע" זה! ולא ניתנה לנו שום עזרה !כשהגענו לחדרים ראינו כי החדרים היו ממש ישנים עם מרצפות אמבטיה שבורות אך לפחות לא היה ריח חריף של סירחון ולכן העדפנו להעביר שם את הלילה!
אני שואלת אתכם האם זה הגיוני כי בירח דבש שלי אני ובעלי נבזבז נסע כחצי יום נסיעה לבית מלון נגיע לחור שכזה נישן על מיטות ניפרדות ונישן בזוהמה שכזו . אני מאוד מופתעת מחברה כמו איסתא שכבר טיילנו עם טיולים שהיא מוציאה ובעלת מוניטין ושם בעולם התיירות אשר מאפשרת לדבר כזה לקרוא !
כל הרפתקאה זו הורידה לנו את כל המצב רוח וגרמה לרובנו עוגמת נפש וטעם לא טוב אל אף כי המשך הטיול היה נעים ומוצלח. למחרת טיילנו יום שלם עם המזוודות באוטובוס ללא ידיעה היכן נישן בלילה. במהלך היום נקבע לנו בית מלון "ללא שם" בתחנת דלק אך בית מלון זה היה מוצלח נקי ומסודר וסוף סוף יכולנו להניח את הראש במקום נקי ולהתקלח כמו שצריך!

כמו כן נסענו לטיול בעלות של 50 EUלאדם לסיור ברכבת בעיירות מיוחדות לשימור שהוכרזו ע"י "אונסקו" שהיה מאוד יפה ומעניין לסיור בפיזה בו תפס אותנו גשם נוראי ולא היה ניתן להסתובב באיזור. את הדרך לפיזה הלכנו רגלית מהחניה מרחק של 10 דקות הליכה . בהלוך לא יירד גשם כך שלא היה אכפת לנו המרחק. בחזור היה מבול ונאלצנו כל הקבוצה לקנות מטריות ולהסחב עם המתנות והמטריות בגשם מבול עד לחניה . יש כאלה שלא הספיקו לקנות מטריות ונאלצו ללכת בגשם . לא רק שנרטבנו כולנו עד לעצמות כשהגענו לחניה נאצלנו להמתין לאוטובוס כרבע שעה כי האוטובוס נעלם ויהודה נאלץ לחפש אותו . כך שמצאנו את עצמנו עומדים בגשם רטובים ועצבניים על השיטה שאני צריכים להמתין לאוטובוס ולא להיפך.

בשאר הימים הטיולים היו מאוד מעניינים עם נופים מדהימים עם הדרכה טובה וייסודית יהודה דאג לתת מידע להסביר ולהדריך בכל שאלה שהיתה בצורה יסודית עם המון סבלנות והקשבה.

בטיול זה היו יומיים לבחירה שעלותם לדעת כל הקבוצה היתה מוגזמת מאוד ולא מצדיקה את המחיר . בגלל מרחק בית המלון מהמרכז לא היתה לנו אופציה אחרת אלא רק לקחת את הטיולים של המדריך בתשלום של 45-50 יורו לאדם , או להשאר בבית המלון . לדעת כולנו כאשר מוציאים קבוצה לטיול צריך לתת אופציה לטיולים שעלותם מסובסדת וכי אם מישהו מחליט לא לצאת לטיול שתהיה לו את האופציה לעשות משהו עצמאית וכי בית המלון יהיה קרוב לאטרקציות נוספות. כל בתי המלון שניתנו בטיול הכריחו אותנו להשאר בבית המלון או לצאת לטיולים בתשלום מאוד גבוה בגלל מרחקם הענק ממרכז כלשהו!

לטיול ירח הדבש בחרנו לצאת עם חברת איסתא הנחשבת לחברה בעלת ידע וניסיון בטיולים מאורגנים סמכנו על חברת איסתא כי תעניק לנואת ירח הדבש עם טיול מקצועי מעניין ובעיקר מהנה .
אני רואה את זה בחומרה רבה שבטיול זה שהיה צריך להיות ירח הדבש שלנו , שבוא אנו צריכים להנות ולבלות מצאנו את עצמנו עצבניים, פגועים מאוד מרומים ולא נהנים בכלל בגלל רצף של עוגמות נפש אחת אחרי השניה ! טיול זה השאיר לנו טעם מר והמון עוגמת נפש כי בזבזנו את כספנו וזמננו על טיול מסוג שכזה. אני חושבת שהנהלת איסתא היתה צריכה לבחון את בתי המלון ואוטובוסים לפני שהיא מוציאה קבוצה מאוד גדולה לטיול מסוג זה. כל חברי הקבוצה יצאה בהרגשה כי לעולם לא טטוס יותר לטיולים מסוג זה עם חברת איסתא וכי איסתא זילזלה בכספם ובהם . אנו לא מוכנים לעבור על כל העניין בשתיקה וכי לדעתנו הנהלת איסתא צריכה לתת הסברים ופיצוי ראוי לכל הזלזול ועוגמת הנפש ועל זה שהרסה לנו טיול שהיה ירח הדבש שלנו!

ומקווים מאוד כי הקבוצות שיצאו אחרינו לטיול זה לא יסבלו ולא יעברו את מה שאנחנו עברנו בטיול.

ממתינים לתגובתכם ולטיפולכם המהיר בעיניין.

תודה מראש

שירלי ומאיר אסולין

הזבוז זמן וכסף סוג הנזק :
שקבוצות אחרות לא יסבלו איך שאנחנו סבלנו ופיצוי כספי על עוגמת הנפש שנגרמה לנו פתרון נדרש :

איסתא שירות לקוחות

אינה-שרות לנוסע שם ותפקיד:
הלקוחות יכולים לפנות ישירות למחלקת שירות לנוסע בחברת איסתא לפקס 037777101 ולקבל מענה לתלונתם