פרטי התלונה

תלונות אופטיקנה

תלונות משקפיים

תלונות קניות

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אי עמידה בהוראות החוק הטעיה נושא התלונה:
‏יום חמישי ‏10 ‏מאי ‏2012 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
סנטר תל אביב כתובת:
דיזינגוף סנטר סניף חברה:
תיאור הבעיה:
שלום רב,

בתאריך 10/5/12 יום חמישי , רכשתי בסניף אופטיקנה בסנטר תל אביב משקפי שמש חדשים בסכום של 299 ₪. השתכנעתי מהמוכרת כי המשקפיים הולמים אותי למרות שלא הייתי בטוח בכך והחלטתי לרכוש את המשקפיים.
את החלטת הרכישה קיבלתי בהתחשב בעובדה שהמשקפיים היו סטנדרטיות ולא משקפיים אשר הותאמו אליי באופן אישי מתוך הנחה כי במידה ולא אשתמש בהם ניתן יהיה להחזיר את המוצר באריזתו המקורית ולקבל זיכוי כספי בהתאם לחוק הגנת הצרכן ותקנות ביטול עסקה.
כשהגעתי הביתה הבנתי מבת זוגתי כמה המשקפיים: גדולות וממש לא מחמיאות לי. החלטתי להחזיר אותם ביום ראשון בשעה 19:00 (לאחר יום עסקים אחד בלבד) כשהם שלמים ומבלי שנעשה בו שימוש
ולקבל את כספי בחזרה בהתאם להוראות החוק.
להפתעתי, נאמר לי מהמוכר שהם לא מתכוונים לא להחליף את המשקפיים ו/או להחזיר את כספי היות שבתקנון של החברה רשום שלא ניתן להחזיר משקפיים אשר נמכרו בהנחה של 50% ומעלה.

מיותר לציין שבזמן הרכישה אף אחד מהמוכרים האדיבים לא טרח להסב את תשומת ליבי לתקנון המיוחד של החברה למרות שהיה ברור להם, שאינני בטוח בכך שהמשקפיים מתאימים לי,
וכמובן שהסתירו את העובדה שלא אוכל לקבל החזר כספי כיוון שהדבר מנוגד לתקנון.

האמת, שאני לא ממש מבין למה מוצר שנמכר בהנחה מוחרג מהחוק ואם כבר חוקי לבצע זאת למה אין זה מחובתו של העסק להפנות את תשומת ליבי לכך שבהתאם לתקנון החברה לא אהיה זכאי להחזר כספי כיוון שאני מבצע רכישה של מוצר בהנחה.

ביום ראשון כשביקשתי להחזיר המשקפים נתקלתי בשירות קצת פחות חייכני ונעים
נו טוב, את הכסף כבר הוציאו ממני מבחינתם אני סתם מטרד ..!
המוכר שעמד בקופה התייחס אליי בזלזול והיפנה אותי לשירות לקוחות.
כבקשתי לדבר עם המנהל האחראי טען שהמנהלת לא נמצאת.

כשזיהיתי את המוכרת שמכרה לי את המשקפיים ביקשתי לקבל הבהרות.
המוכרת תחילה בדקה שלא נעשה שימוש במשקפיים וכי הם אינן שרוטות וכשהתרצתה סיפרה לי שוב על התקנון של החברה.
מעניין שלפני הרכישה השירות אדיב והתקנון מוצנע ומוסתר כך שלא ישימו לב אליו ואחרי הרכישה השירות נגמר ומגיע שלב התקנון.

כיוון שעמדתי על זכותי לקבל את אותו היחס שקיבלתי לפני שביצעתי את הרכישה ולאחר שנוכחה המוכרת לדעת כי אין בכוונתי להשלים עם היחס האטום שמתחבא מאחורי מדיניותה היבשה של הרשת, הציעה לי המוכרת כי אבחר זוג אחר כי אין לה אפשרות לבצע זיכוי. אפילו לא הציעה גמישות בעניין הזמן ( או שתיבחר עכשיו או שהלך לך הכסף ..)

מאחר והרגשתי מרומה והייתי בסערת רגשות על היחס המשפיל לו זכיתי, לא ממש הייתי במצב רוח של רכישה ומאחר שהמוכרת טענה שאינה יכולה לספק לי זיכוי הציעה שאשאיר את המשקפיים
בחנות ומנהלת החנות תיצור אתי קשר למחרת.
נסער ונרגז העדפתי להשאיר את המשקפיים בחנות כיוון שהבנתי שלא אעשה בהם שימוש ולו רק כדי שלא יוכלו לטעון שעשיתי בהם שימוש.

מאחר שמבחינתי משקפי השמש הם סוג של תכשיט בהתאם לחוק הגנת הצרכן עליהם להשיב לי את כספי.
כמוכן, מוכר המציע או מוכר טובין במקום עסקו חייב להציג במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת מוצר.
אף אחד מהמוכרים לא הסב את תשומת ליבי ,כי להם תקנון אחר שאומר שאי אפשר להחזיר מוצרים שרכישתם בוצעה בהנחה.
אופטיקנה לא הציג את מדיניות החזרת המוצר כמתחייב בחוק, הרי שבהתאם לחוק, ניתן להחזיר את המוצר תוך 7 ימים ממועד הרכישה והעוסק חייב להחזיר את מלוא התמורה שקיבל באופן שבו שילם הצרכן ובלבד שלא חלה הרעה במצב הטובין.
אני החזרתי המוצר תוך יום עסקים אחד באריזתו המקורית ללא פגם או שימוש.
כספי סוג הנזק :
השבת הכסף פתרון נדרש :

אופטיקנה שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה