פרטי התלונה

תלונות שקם אלקטריק

תלונות עוד במוצרי חשמל

תלונות מוצרי חשמל וצילום

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה שקם אלקטריקשעות פתיחה שקם אלקטריק גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
הנדון: רכישת מזגן עילי אלקטרה קלאסיק 28 – מס' הזמנה 124274546 ע"ש כהן מתוקה נושא התלונה:
אזור הצפון אזור:
כרמיאל סניף חברה:
תיאור הבעיה:
28 באוגוסט 2011
לכבוד:
שקם אלקטריק משרדי הנהלה
הנביאים 17 רמת השרון

הנדון: רכישת מזגן עילי אלקטרה קלאסיק 28 – מס' הזמנה 124274546 ע"ש כהן מתוקה
בתאריך 12/8 נרכש המזגן שבנדון מסניף כרמיאל, כולל התקנה בסיסית, הוסבר כי ייתכן ויהיו עלויות נוספות במידה ויהיה צורך באורך צנרת נוספת או קדיחה בבטון. לא צוין דבר לגבי עלויות נקודת חשמל שעליה נגבו 390₪ מאוחר יותר ללא הסבר מקדים וללא אישור מבעלת הבית. המזגן סופק ב-21/8 והמתקין מטעמכם הגיע ביום ד' 24/8. בזמן ההתקנה שהו בבית אימי מתוקה בת 60 ואחותי דקלה בת 23. שתיהן ללא כל הבנה בהתקנות, עלויות וסטנדרט שירות והדבר נלקח בחשבון ונוצל ע"י המתקין.

המתקין החל בעבודתו ללא הצגת נתונים לגבי עלויות נוספות שיידרשו בהתקנה. אימי שאלה מספר פעמים אולם הוא ביטל את פניותיה. רק לאחר שהעבודה הייתה בביצוע טרח המתקין לציין כי עלות העבודה תגיע ל-1000 ₪ הכוללים 390 ₪ עבור קו חשמל. יש לציין שנקודת חשמל הייתה קיימת במקום והיה צורך רק בקופסת שקע (עבודה אשר לפי הערכת חשמלאי לא צריכה לעלות על 50-100 ₪). על פי החוזה המצורף, קופסת השקע צריכה לכלול מתג אך לא כך המצב (תמונה מצורפת). התעלה של המזגן עולה על הנקודה שהיתה במקום ובכך חוסמת גישה עתידית אליה. נקודת החשמל המקורית לא כוסתה וחשופה לכשלים כמו חדירת מים או גז. כמו כן, המתקין לא התקין את המנוע – החלק החיצוני ע"ג מתקן תליה, כפי שמצוין בפרטי ההתקנה הבסיסית בחוזה המצורף אלא על הרצפה עם מגנים כאשר המנוע אינו מפולס ומתנדנד (מדובר באבן משתלבת לא יציבה – צילום מצורף).

אימי אשר נמצאה במצב נתון של חוסר ברירה כיוון שהמתקין כבר ביצע עבודה – שילמה לו את 1000 השקלים על ביצוע ההתקנה עוד לפני שהוא הפעיל את המזגן. הוא לא נתן קבלה על הסכום שקיבל במזומן ואמר שקבלה היא תקבל כעבור חודש. לאחר התעקשות של אמי, שרבב "אישור התקנה ותשלום" על פיסת נייר ונתן לה (צילום מצורף).

ברגע האמת, בנוסף לכל הבעיות, המזגן לא נדלק. בסיום ההתקנה הסתבר כי המזגן אינו תקין כי אין גז במזגן לטענת המתקין. דבר תמוה ולא שכיח במזגן חדש באריזה. אימי ביקשה שלא יקח את הכסף עד בירור עיניינים ועד שהמזגן יעבוד ועל כך השיב המתקין כי עליו לפרק את ההתקנה, לצלם ואף לתבוע אותה. אמי חששה. המתקין החתים אותה על נייר בטענתו "תחתמי לי פה שהתקנתי" ואימי אשר הייתה מצויה בסערת רגשות חתמה על נייר זה ללא קריאה יסודית.

ביום ד' 24/8, הגעתי עם אמי ואחותי לסניף שקם אלקטריק בכרמיאל. נציגת המכירות איתה סגרנו את העיסקה הייתה שם והודתה ב"פאשלה" על כך שלא ציינה שתהיה עלות על נקודת חשמל. על ה"פאשלה" הזו נדרשה אמי לשלם ולא נציגת השירות. בנוסף, פניתי בפניה רשמית באתר שקם אלקטריק. חזרו אלי בשיחת טלפון ועשינו ועידה עם הקבלן של המתקין. הוא אמר שישלח את המתקין לפרק את הנקודת חשמל ויחזיר את הכסף עבורה, כך אנחנו נוכל לדאוג לנקודה. זה לא פתרון הולם לחברה שמכבדת את עצמה ובייחוד שאופי התקנת הנקודה מונע גישה לנקודת החשמל ללא פירוק של המזגן מהקיר.
המתקין הגיע ביום שישי בשעה 14:30 ללא התראה מוקדמת. עברנו איתו על עבודתו הזלזלנית והוא טען שכל דבר שעשה היה תחת בקשת אימי – שקר וכזב! לא כך הדברים. הראיתי לו את הכשלים האסטטיים והבטיחותיים. הוא התרעם וצעק. נאלצנו לבקש מספר פעמים שיוריד את הטון. כשהתקשרתי לקבלן – המעסיק שלו, הוא ניצל את ההזדמנות לחמוק מהדירה, פשוט ברח. הקבלן, לאחר עימות על העבודה הרשלנית, ניתק את השיחה בפחדנות וללא תשומת לב לחשיבות מתן שירות אדיב.


לסיכום:
הכשלים והתלונות:
o המזגן איננו תקין – הגיע ללא גז או עם דליפת גז
o פירוט עלויות ההתקנה לא הוצג בעת השלמת העיסקה מה שמנע מאיתנו אפשרות לקבל החלטות לגביה (התקנה במיקום שונה, ביצוע נקודת חשמל באופן פרטי ע"י חשמלאי חיצוני וכו')
o קופסת השקע שעלתה 390₪ לא כוללת מתג, כפי שמצוין בחוזה
o התעלה של המזגן עולה על הנקודה שהיתה במקום ובכך חוסמת גישה אליה
o נקודת החשמל המקורית לא כוסתה וחשופה לכשלים כמו חדירת מים או גז
o המנוע לא מותקן על מתקן תליה, כפי שמצוין בפרטי ההתקנה הבסיסית בחוזה המצורף
o המתקין גס רוח – עשה מה שטוב בשבילו ללא התחשבות בלקוח, בשקם אלקטריק או בשמה הטוב של אלקטרה. הוא ניצל בצורה מחפירה את תמימותן של אימי ואחותי ובעצם יצר לחץ להתקנה עפ"י העדפותיו ותימחורו בלי לאפשר להן להתייעץ תחילה איתי או כל אדם מנוסה אחר
בשורה התחתונה לא הותקן המזגן על פי הסטנדרט שנקבע בחוזה והמזגן אינו תקין

הדרישות:
o יש להוביל לבית מזגן חדש ותקין
o יש להסיר כל זכר להתקנה הראשונה והכושלת ולהחזיר את כל הכסף שנגבה
o יש לשלוח מתקין אחר ומקצועי להתקנת המזגן החדש
אמי, שאיננה ילידת הארץ ידעה חיים קשים ותובעניים. חשוב לי לציין כי זהו המזגן הראשון בחיים שאימי רוכשת, ציפתה לו זמן רב ועבדה קשה כדי שתוכל לרכוש אותו. אולי לאדם ממוצע זהו מוצר פשוט, בסיסי ושכיח אך עבור אימי זהו פריט שלא יכלה להרשות לעצמה שנים רבות ומכאן האכזבה גדולה וכואבת הרבה יותר. היום בו רכשה את המזגן היה מאושר אך מאז חלו תפניות. העלות הכלכלית של ההתקנה כבדה מאוד לאימי והיה ניתן לצמצמה באופן משמעותי. כל החוויה גרמה לכך שרצתה לבטל את העיסקה לחלוטין אך ברור שניתן למצוא פתרון הולם ואין צורך "לשבור את הכלים".

אני מצפה משקם אלקטריק, המייצגים את אלקטרה ומוכרים את מוצריהם להרים את הכפפה ולשפר את החוויה שנוצרה עקב אספקת מזגן תקול ועקב יחסו המחפיר והמנצל של המתקין.

עוד אני מבקש שמעתה כל התקשורת תהיה איתי, יניב כהן, כרטיס האשראי שלי הוא ששילם על העיסקה או אחי, מיקי כהן, על פי זמינות:, ושלא יגיע איש לביתה של אמי ללא נוכחותו של אחד מאיתנו.
פרטי קשר –
יניב: 0578151881
[email protected] ;
מיקי: 0545533578,
[email protected]

בברכה,
כהן יניב ת.ז. 025650318

מסמכים מצורפים:
• חזוה רכש מול שקם אלקטריק + קבלה
• צילום השקע שהותקן ונקודת החשמל החשופה
• צילום התקנת המנוע
• צילום התעלה
העתקים:
• המועצה הישראלית לצרכנות – תלונה מקווננת
• משרד התמת – הממונה על הגנת הצרכן – רחוב בנק ישראל 5 ירושלים
• אלקטרה – יוסף ספיר 1, ראשון לציון 75704
• אתר תלונה
כספי סוג הנזק :
o יש להוביל לבית מזגן חדש ותקין o יש להסיר כל זכר להתקנה הראשונה והכושלת ולהחזיר את כל הכסף שנגבה o יש לשלוח מתקין אחר ומקצועי להתקנת המזגן החדש פתרון נדרש :

שקם אלקטריק שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה