פרטי התלונה

תלונות קווים

תלונות אוטובוסים

תלונות תחבורה ותעופה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
זלזול כרוני בנוסעים נושא התלונה:
‏יום שלישי ‏06 ‏נובמבר ‏2007 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
שלום, שמי נאור. אני מצרף את סיפורו של אחי (קטין בן 17) מהפה שלו על הנסיעה שלו בחברת קווים. אני מתכוון להפיץ את הסיפור הזה בכל מקום שאוכל (אינטרנט, עיתון מה בפתח, כלבוטק) ובנוסף לתבוע את חברת קווים על עוגמת הנפש, העלבון ובזבוז הזמן שגרמו לאחי. זו ממש שערורייה לדעתי ונחוץ לשים לזה סוף באופן מיידי.
לידיעה, יש ברשותי ייפוי כוח מהורי לטפל בנושא.
ד"א, לאחר בדיקה קצרה, התברר כי מספר האוטובוס הוא 2489260 ולא כפי שאחי אמר.

מה שאתם הולכים לקרוא קורה מידי יום. בנוסף, איחורים רבים, צפיפות לא אנושית, אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות. מערב פרוע.

יום שלישי 6.11.2007 בשעה 20:00 חיכיתי במסוף החרש (קרית אריה, פתח תקווה) לקו 98 לכיוון הדר גנים. האוטובוס הגיע לאחר כ-5 דקות. מספר האוטובוס הוא 2489290.
התחלנו בנסיעה, ולאחר שהאוטובוס עבר כ-2 תחנות, עצר בתחנה מול הקניון הגדול (אבנת). בתחנה עלתה חבורה של 3 ילדים. בעוד האוטובוס נוסע, החלו הילדים לצחוק ולצעוק בקול רם. מספר אנשים העירו להם ואמרו שלא יפה להתנהג ככה באוטובוס ציבורי. הנהג, שבדיוק עצר, קם מכיסאו (נשאר בעמדת הנהג) ואמר לאחד הילדים "תסתום את הפה שלך ילד!". הילד כתגובה החזיר שלא ידבר אליו ככה ושהוא לא שואל אותו.
במהלך המשך הנסיעה, אותם הילדים המשיכו במעשיהם ושוב מספר נוסף של אנשים העיר להם.
בתחנה "כץ-מרכז רפואי רבין (מיכל לייב כץ 17)" עצר הנהג את האוטובוס ואישה שהייתה באוטובוס התקרבה אל הנערים וניסתה להפחיד אותם בטענה שהיא עורכת דין פלילית ושהיא "אוכלת כמוהם 3 עד 4 כאלה ביום". בנוסף הבטיחה להכניס אותם למעצר ולהביא להם שוטרים, ביניהם כאלו עם אזיקים. לאחר כ-10 דקות בהם הילדים והאישה מתווכחים, האוטובוס נותר עומד. כשהגיעו "להסכם" המשיך האוטובוס והאישה ירדה לאחר כ-3 תחנות ממקום העצירה.
עלי לציין כי ככל הנראה לצופה מהצד, אין שום קשר בינה לבין חברת "קווים" וכי הנהג עצר את האוטובוס מיוזמתו.
עד פה, מקרה שגרתי בפתח תקווה (לצערי) ואין לי שום תלונה כלפי הנהג על התנהלותו.

בהמשך הנסיעה, 3 הילדים נרגעו והפסיקו לעשות רעש מוגזם. לפתע, החליט הנהג שאחד מהם מעשן בתוך האוטובוס ועצר שוב את האוטובוס ברחוב וולפסון. כשנשאל מדוע עצר, ענה כי מישהו מעשן, לאחר שהנוסעים הודיעו לנהג כי אף נוסע אינו מעשן, שינה הנהג את החלטתו ואמר כי הוא עוצר את האוטובוס כי מישהו הפריע, מה שלא נכון שכן הילדים היו רגועים.

הנהג החליט שהוא עוצר את האוטובוס עד שיבוא פקח מטעם החברה. לכן, כמה מהנוסעים ביקשו מהנהג לרדת והוא הוריד אותם. יש לציין שבזמן שהאוטובוס עמד המזגן היה כבוי, זאת לאחר שבזמן הנסיעה המזגן היה דלוק, כנראה משום שהמנוע הודמם.
אחרי כ-5 דקות, כשראיתי שכלום לא מתקדם ושהפקחים יכולים להגיע מחרתיים (הנהג נשמע מתווכח בקשר ודורש בתקיפות מהצד השני להגיע באותו הרגע) וכשהרגשתי שאין אוויר באוטובוס - החלונות צרים והמזגן כבוי, הלכתי לנהג ולפני שהספקתי בכלל לדבר הוא צעק עלי "תחזור למקום שלך מהר". אני בתגובה אמרתי "תקשיב, אני רוצה להגיע הביתה מהר, אין לי כוח, אני רוצה לרדת". הנהג החזיר לי: "אתה תלמד את הלקח שלך לא להדליק סיגרה באוטובוס ולא לעשות בלאגן, חכה שהפקח יבוא".
עניתי לנהג "תגיד לי, אתה ראית אותי עושה משהו? אני בכלל לא קשור לחבורה הזאת של הילדים, תן לי לצאת". הנהג ענה ברוב חוצפתו "אתה דפוק! לך שב במקום שלך מהר לפני שאני לא יודע מה אני יעשה". באותו רגע הניף הנהג את ידו ועשה תנועה עם היד כאילו הוא הולך להרביץ לי.
יש לצין שבמהלך כל השיחה הוא דיבר עם הידים ועשה תנועות גוף קיצוניות, כאילו הוא בא להרביץ.
לאחר שנסיתי להסביר לו שאני לא עשיתי כלום ושאני בסך הכול רוצה לרדת מהאוטובוס ולהגיע הביתה, הוא עדין האשים אותי בדברים שבכלל לא עשיתי ואפילו לא קרו (סיגריה).
הנהג עוד הוסיף שאני יראה ושאני אקבל את העונש שלי ושזה לא הסוף שלי. זאת תוך כדי שאני שואל אותו "מה עשיתי? רציתי לרדת בתחנה?".
לאחר שכמה אנשים וגם הילדים עצמם הסבירו לנהג שאני לא קשור לחבורה של הילדים הוא עדין האשים אותי בדברים שלא עשיתי ושלא קשורים אלי.
הנהג ממש כלא אותי בתוך האוטובוס ולא נתן לי לרדת ועוד זה היה בתחנה!
הנהג טען "לא מענין אותי מה יקרה לך אתה נשאר פה".
במשך כל זמן העצירה המזגן היה כבוי והיה חום בלתי נסבל. ביקשתי מהנהג לפחות הדליק את המזגן, והוא אמר "תשתוק! מי אתה שתגיד לי מה לעשות? לא מדליק".
עניתי לו "תקשיב לי, לא מענין אותי, אני רוצה לצאת, אני לא קשור אליהם, עזוב אותי בשקט, תן ללכת"
והוא בתגובה עשה עוד פעם עם היד כאילו הוא בא להרביץ ואמר "אתה לא זז מפה, לך לשבת במקום שלך מהר. אם לא, אני ידאג שיעצרו אותך גם".
לאחר מכן ביקשתי עוד פעם להדליק את המזגן או לרדת והנהג חזר: "לא מענין אותי, תשתוק כבר, לא מדליק שום מזגן, מי אתה שתגיד לי מה לעשות?".
אני עניתי "אני הלקוח של החברה ואתה נועל אותי באוטובוס, לא נותן לי לצאת ולא מדליק מזגן. מה אתה רוצה שאני אחנק פה?" והוא "לא מענין אותי מה יקרה לך".
כתוצאה מהצעקות באוטובוס, בכה אחד הילדים (בסביבות גיל 8) שהיה לבדו על האוטובוס (ללא הוריו).

הנהג נעל אותנו כמו חיות באוטובוס בלי אויר או מזגן בלי כלום, ולא היה לו אכפת מה קורה לנו.
לאחר כ-30 עד 40 דקות שהאוטובוס עומד ואני בתוכו פגוע, בלי יכולת לעשות דבר, באו הפקחים שלקחו את הילדים (כ-5 דקות לפני שהגיעו הפקחים, הדליק הנהג את המזגן).

הגעתי הביתה ב21:50 בעוד שנסיעה שגרתית לוקחת לכל היותר 50 דקות.
הגעתי הביתה נסער ועצבני מכל הסיפור. פגוע מהיחס המזלזל והמשפיל של הנהג שצעק עלי, איים עלי, קילל אותי, האשים אותי, נראה כאילו בא להכותי וכלא אותי. כל זאת ללא עוול בכפי.

מיותר לציין שאני ממש מדוכדך מהשירות של קווים, שכן אני נוסע כל יום לפחות פעמים לבית הספר ואני חייב להשתמש בשירותי קווים (מוניות יקר עבורי). אני חווה מידי יום שירות גרוע, מזלזל, ופוגע. אם זה אוטובוס שלא מגיע בזמן, אם זה אוטובוס עמוס שלא עוצר משום אפס מקום.
נראה כאילו לחברת קווים לא אכפת מכלום.
אני ממש ממש מאוכזב ולא יודע מה לעשות.
עוגמת נפש סוג הנזק :
פיצוי כספי פתרון נדרש :

קווים שירות לקוחות

, תגובה:
אורית אורנשטיין-מנהלת שם ותפקיד:
שלום רב ,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו .
חברת קווים עושה את מירב המאמצים לתת שירות אמין ותדיר לציבור נוסעיה .
תגובה:
מבקשת שתיצור עמי קשר בטלפון 03-5570600 . פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה