פרטי התלונה

תלונות בנק הפועלים

תלונות בנקים

תלונות בנקים וכרטיסי אשראי

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה בנק הפועליםשעות פתיחה בנק הפועלים גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
הנדון: העברות מט"ח אל בנק הדואר תוך שימוש בבנק הפועלים כגורם מתווך נושא התלונה:
אזור השרון אזור:
ארצי כתובת:
תיאור הבעיה:

הנדון: העברות מט"ח אל בנק הדואר תוך שימוש בבנק הפועלים כגורם מתווך

בתאריך 08.08.2005 העבירה לרשותי חברה אוסטרלית סכום של $5,000 USD בפעולתWire Transfer אולם בניגוד להוראות בחשבונית בנוגע לבנקים מתווכים, הם השתמשו בבנק הפועלים כבנק מתווך. אני משתמש בבנק הגרמני דויטשה בנק לביצוע פעולות Swift.
בנק הפועלים קיבל לידיו את המט"ח אך במקום להעבירו כמט"ח ישירות לחשבוני בבנק הדואר, ביצע בנק הפועלים המרה לשקלים (כפוף לעמלות ושער חליפין לא ידועים לי) והפקיד הסכום בשקלים לחשבוני בבנק הדואר. עלי לציין כי לא קיבלתי מבנק הפועלים כל מידע או קבלה בנוגע לתנאי העסקה.
את פעולה זו ביטלתי והלקוח העביר שנית את הסכום לידי, לא דרך בנק הפועלים, כך שקיבלתי את מלוא סכום המט"ח לידי.

בתאריך 26.10.2005 לקוח אחר באוסטרליה העביר לרשותי סך של 6,618.40$, אולם לצערי ושוב בניגוד להוראות בחשבונית בנוגע לבנקים מתווכים, הם השתמשו בבנק הפועלים כבנק מתווך.
בנק הפועלים שוב ביצע אותה פעולה של המרת מטבע והעביר אלי סכום שקלי ולא את הסכום הדולרי, כשהוא גובה עמלה מופרזת לחלוטין של 106.95$ ומעביר אלי סך של 6,511.45$ (הסך בשקלים היה 30,105.06 ₪). בבירור נמסר לי כי ההעברה השקלית נתבצעה מחשבון 701338 שבסניף 794 של בנק הפועלים.

עמלת ההעברה (עמלת ה-Swift) שולמה על ידי הלקוח באוסטרליה, ולכן ביקשתי כי בנק הפועלים ישיב אלי את הסכום שנלקח (106.95$) וכמו כן יפרט את שער החליפין והעמלות שנגבו בהעברה זו.

בנק הפועלים נקט בסחבת קשה מהרגע הראשון בו פניתי אליו. התגובות הבודדות שקיבלתי היו מתחילת חודש נובמבר 2005 לאחר שפניתי אל בנק הפועלים מספר רב של פעמים (טלפונית, בפקס, ודרך סניף בנק הפועלים בקיסריה) בנוגע לעמלה מופרזת שנגבתה ממני בהליך לא מקובל.

עד היום לא זכיתי לכל תגובה רשמית, מנומקת ובכתב מבנק הפועלים המסבירה את פעולתם. בשיחה טלפונית בתאריך 06 בדצמבר, 2005, עם גברת רחל מטרני ממחלקת פניות הציבור של בנק הפועלים, הפתיעה אותי הגב' מטרני בטענה כי קיים הסכם בין בנק הפועלים ובנק הדואר המאפשר לבנק הפועלים להעביר מטבע ישראלי במקום מט"ח לחשבונו של הנמען בבנק הדואר.
בבירור שערכתי עם בנק הדואר נמסר לי כי לא קיים הסכם כזה הנוגד ופוגע באינטרסים של בנק הדואר, שהרי בנק הדואר מפסיד את הפרשי השער ולמעשה כלל לא מעורב בפעולה.

ביקשתי ממר ראובן ליאון, מנהל סניף בנק הפועלים בקיסריה, כי יסייע לי בפתרון הבעיה. לאחר בירור מסר לי מר ליאון כי עמדת בנק הפועלים היא שבנק הפועלים טוען כי קיים הסכם בינו ובין בנק הדואר המאפשר לבנק הפועלים לבצע את הפעולה שביצע, קרי, המרה לשקלים של המט"ח והפקדתו ישירות לחשבוני בבנק הדואר במקום להעביר הסכום כמט"ח לבנק הדואר. למרות בקשותי, בנק הפועלים לא העביר לרשותי הצהרה המעידה כי יש לו הסכם כזה עם בנק הדואר.

בעקבות שיחתי הטלפונית עם מר בועז רוזיצקי, נציג בלשכה המשפטית של רשות הדואר הובהר לי כי אין כל הסכם כזה. כמו כן ברשותי מסמך שנשלח אלי בתאריך 09 במרץ, 2006, על ידי מר שמואל אנגלשטיין, סגן מנהל השירות הבנקאי ברשות הדואר, בו הוא מצהיר מפורשות כי מעולם לא היה הסכם בין בנק הפועלים עם בנק הדואר המאפשר לבנק הפועלים ביצוע המרת סכומים המועברים מחו"ל לשקלים טרם העברתם לחשבון לקוחות של בנק הדואר.

בקשתי היא כי בנק הפועלים ישיב אלי את הסכום שנלקח (106.95$).


כספי סוג הנזק :
פיצוי כספי פתרון נדרש :

בנק הפועלים שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה