פרטי התלונה

תלונות בנק ישראל

תלונות בנקים

תלונות בנקים וכרטיסי אשראי

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
מפגע רעש ע"י בנק ישראל ברח' לילינבום ת"א נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏22 ‏יולי ‏2012 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
מפגע רעש ע"י בנק ישראל ברח' לילינבום ת"א

בנק ישראל ברח' לילינבלום ת"א מפעיל על גג הבניין מערכת מיזוג אוויר עם מפוחים מיושנים שגורמים לרעש מטריד וחזק מאוד לכל דיירי הסביבה. איזור לילינבלום-רוטשילד הופך להיות איזור מגורים. הדיירים פנו למשטרה, לעירית תל-אביב המחלקה לאיכות הסביבה, ואף הזמינו מהנדס אקוסטיקה. חוות דעת מהנדס האקוסטיקה מיום 4.9.12 שנערכה ע"י חברת אקו הנדסה סביבה ואקוסטיקה בע"מ, שהינה מומחית בתחום הנדסת האקוסטיקה, העלתה כי הרעש הבוקע מיחידות מיזוג האוויר הממוקמות על גג בניין הבנק, הינו חריג וכתוצאה ממנו אין אפשרות ללון בחדרים הפונים לכיוון בניין הבנק, אין אפשרות לנהל בהם שיחה ו/או להאזין לרדיו או לטלוויזיה ובנוסף אין אפשרות לעשות שימוש במרפסות הפונות לבניין הבנק. מסקנות חוות דעת המומחה הינן חד משמעיות ועולה מהן כי קיימת הפרה בוטה של התקנות למניעת מפגעים (רעש בלתי סביר) התש"ן-1990 ובנוסף, כי כתוצאה מהרעש הנגרם מיחידת מיזוג האוויר הממוקמת על בניין הבנק, נגרמים לדיירים המתגוררים בסמוך לבנק נזקים בשל החשיפה המתמשכת לרעש החריג והעדר הנאה מוחלט מדירותיהם שרכשו במיטב כספם.

הפניות לבנק ישראל ע"י הדיירים, ע"י המחלקה לאיכות הסביבה וע"י משלוח מכתבים מעורכי דין אינן מועילות. הבנק מודיע לדיירים כבר למעלה משנה! כי הוא מודע לרעש שנגרם אך אינו יכול לפתוח את הבעיה במהירות (למעלה משנה) ולכשיוכל ינסה לפתור.

אני מבקשת את עזרת כלבוטק ומקווה שחשיפת התנהגות בנק ישראל תביא לדיירי הסביבה הקלה ואיכות חיים.

רבקה הרמן, ******************


בנק ישראל שירות לקוחות

, תגובה:
ריקי אחדות מלשכת הדוברות של בנק ישראל שם ותפקיד:
אנו מודים לכם על ההזדמנות שהענקתם לנו להשיב לטענות כנגד הבנק.
בנק ישראל מצוי זה זמן ניכר בדיאלוג עם נציגי השכנים הגרים ברחוב רוטשילד 30 להלן הבניין וכן עם עורך דין מטעמם, ולכן תמוהה בעינינו הפניה אליכם, חרף הדיאלוג המתמשך.
הבניין, כפי שמציינת המתלוננת בעצמה, אוכלס רק לאחרונה, לפני כשנה. בעוד בניין בנק ישראל המצוי ברח' לילינבלום 37 בתל-אביב, הינו בניין לשימור, המאוכלס על ידי בנק ישראל ופועל מזה עשרות שנים.
בסמוך לאחר אכלוס הבניין, בוצעה פניה אל בנק ישראל, בטענה כי מתקן המיזוג המרכזי, המצוי על גג מבנה בנק ישראל, מהווה מטרד לכאורה לדיירי הבניין.
בנק ישראל, כתאגיד סטטוטורי הפועל על-פי חוק, הקשיב בקשב רב לטענות דיירי הבניין, ואף אם לא נמצאו הטענות מבוססות די צורכן ומוכחשות, פעל יחד עמם כדי לנסות לבוא לקראתם ולתת מענה אשר יאפשר חיי שכנות תקינים.
בנק ישראל, בחן פתרונות שונים לשינוי המצב, וביניהם
החלפת יחידת הקירור מקירור מרכזי לקירור במזגנים מפוצלים - נבחנה הצעה למיזוג מבנה הבנק במיזוג באמצעות מזגנים מפוצלים תחת המיזוג המרכזי. נמצא כי פתרון זה ישים אולי באשר לחלק מחדרי מבנה הבנק, אולם בשל קשיים טכניים עקב מיקום המעבים ביחס למיקום חדרי הבניין, תיווצר בעיית ניקוז בחדרי המבנה עם קושי רב לפתרה ללא עבודת תשתית נרחבת. ושוב, בשל העובדה שהבניין הינו בניין לשימור לא ניתן להתקין מעבים על חזית החלונות, ולכן נמצא שאין מדובר בפתרון ישים.
החלפת יחידת הקירור - נבחנה ישימות החלפת יחידת הקירור ונמצא שפתרון זה לא רק שהינו יקר מאוד, אלא שייקח זמן לא מועט, מאחר ואין המדובר במוצר מדף סטנדרטי, נדרשת עבודת תכנון ארוכה וביצוע הליכי רכש הבנק כידוע כפוף לחוק חובת המכרזים בעניין רכש שירותים וטובין.
הקמת מסתור רעש מתאים ליחידת הקירור על גג הבניין - נבחן הקמת קיר מסתור על הגג, אשר יפחית את הרעש מיחידת הקירור. הבנק פנה אל מספר אדריכלים לקבלת הצעת מחיר עבור תכנון קיר המסתור, אשר ייבנה על פי הנחיות יועץ מוסמך. יש לזכור כי בניין הבנק הינו מבנה לשימור מחמיר.
לאחר בחינת החלופות השונות שבסעיף 6 לעיל, וכדי לקדם את העניין, פנה הבנק אל אדריכל כדי שיבדוק בעיריית תל אביב האם ישנה אפשרות להימנע מהצורך בהיתר בנייה, לשם יישום פתרון מידי של הקמת קיר המסתור לשם הפחתת הרעש. מתיק המידע מהעירייה וחוות דעת האדריכל, עולה כי קיימת דרישה חד משמעית לקבלת היתר בנייה לשם הקמת קיר המסתור. אין צורך לומר כי קבלת היתר בניה במבנה לשימור מחמיר אורכת זמן לא מבוטל.
בחודש אפריל השנה נוצר דיאלוג טלפוני ישיר בין נציגי הבנק לבין נציג הדיירים. הוסבר לנציג הדיירים על הבעיות כאמור וכי למרות הרצון הטוב אין פתרון קצר ומידי, אלא כל פתרון שייבחר ייקח זמן לא מבוטל. כמו כן הודגש בפני נציגי הדיירים את חובת הבנק לפעול כדין, לרבות חובתו לפי חוק חובת המכרזים. נציג הדיירים חשב שחלק מהפתרונות, כגון בניית קיר המסתור על הגג, יכול להתממש גם בלי צורך בהיתר, והפנה אותנו לאדריכל עופר קולקר שגר בבניין, כדי לקבל את עצתו ועזרתו לפתרון הבעיה.
שוחחנו עם האדריכל עופר קולקר, שביקש לקבל חוו"ד שניה של יועץ אקוסטיקה מטעמו - ממשרד ליבני. בהתאם לבקשתו, חוו"ד שניתנה לבנק הועבר למשרד ליבני. חוו"ד מטעם משרד ליבני לא הומצאה לבנק.
האדריכל קולקר חזר למנהל האחזקה מטעם הבנק בתל אביב, וביקש לקיים שיחה בנושא הפתרונות האפשריים. במהלך הפגישה, שהתנהלה באווירה נינוחה ונעימה, נסקרו כל המהלכים שביצע הבנק כאמור לעיל. האדריכל קולקר עיין בתוכניות קיר המסתור, הציע את שירותיו כמתכנן וטען שאין צורך בהיתר בנייה וכי המסתור הוא חלק מהמתקן. הובהר לאדריכל קולקר שבנק ישראל, כמוסד ציבורי, אינו יכול לפעול ללא היתרי בנייה וכי בידי בנק ישראל חוות דעת של אדריכל שבדק את העניין מול העירייה וקבע שנדרש היתר בניה. בשיחה סוכם כי האדריכל קולקר יפנה אל עיריית תל אביב ויעביר לבנק אסמכתא של העירייה, לפיה לא נדרש היתר בניה להקמת קיר המסתור.
זמן מה לאחר הפגישה המוזכרת בסעיף 10 לעיל, יצר מר קולקר קשר עם מנהל האחזקה מטעם הבנק בתל אביב, וציין כי שוחח עם אנשי הגנת הסביבה בעיריית תל אביב, ולטעמם אין צורך בהיתר בניה להקמת קיר המסתור. הובהר, כי בנק ישראל לא יוכל לפעול על פי אמירות בעלמא, וכי לבנק נדרש מסמך רשמי של העירייה כדי לפעול. מר קולקר ציין כי יפעל לקבלת המסמך. עד היום טרם שב אלינו האדריכל קולקר בנושא.
כמו כן, במקביל, קיצר הבנק את משך הפעלת המיזוג המרכזי, כך שהמיזוג המרכזי במבנה הבנק עובד עד השעה 16.30 בלבד! כך שהדיירים לא נחשפים לרעש כלל משעה זו ואילך, זאת למרות הסבל שנגרם לעובדי הבנק שממשיכים בעבודתם בבניין ללא מערכת מיזוג בימי הקיץ החמים. הבנק גם רכש והתקין שעון אוטומטי למערכת המיזוג, כך שבשעה האמורה כבה המיזוג אוטומטית, ללא כל סטייה!
לאור האמור לעיל, עולה כי בשונה מהמתואר במכתב התלונה, הבנק פעל ופועל להסדרת הנושא, לשם קיום יחסי שכנות טובים בינו לבין הדיירים בבניינים הסמוכים. גם הבנק וגם הדיירים יודעים, כי אין פתרונות קסם ושני הצדדים בוחנים את הדרך היעילה ביותר לפתרון. יודגש כי המערכת הינה מערכת לקירור אוויר, כך שבתום תקופת הקיץ השימוש במערכת יהיה בכל מקרה נמוך לאין שיעור מהשימוש בה כיום.
הבנק פועל בכל הדרכים והמסלולים שהוא מצפה כי יביאו לכך, שלכל היותר עד לאמצע השנה הבאה, ולפני הקיץ הבא, יוסדר הנושא לשביעות רצון כלל המעורבים.
תגובה:
אנו מודים לכם על ההזדמנות שהענקתם לנו להשיב לטענות כנגד הבנק.
בנק ישראל מצוי זה זמן ניכר בדיאלוג עם נציגי השכנים הגרים ברחוב רוטשילד 30 להלן הבניין וכן עם עורך דין מטעמם, ולכן תמוהה בעינינו הפניה אליכם, חרף הדיאלוג המתמשך.
הבניין, כפי שמציינת המתלוננת בעצמה, אוכלס רק לאחרונה, לפני כשנה. בעוד בניין בנק ישראל המצוי ברח' לילינבלום 37 בתל-אביב, הינו בניין לשימור, המאוכלס על ידי בנק ישראל ופועל מזה עשרות שנים.
בסמוך לאחר אכלוס הבניין, בוצעה פניה אל בנק ישראל, בטענה כי מתקן המיזוג המרכזי, המצוי על גג מבנה בנק ישראל, מהווה מטרד לכאורה לדיירי הבניין.
בנק ישראל, כתאגיד סטטוטורי הפועל על-פי חוק, הקשיב בקשב רב לטענות דיירי הבניין, ואף אם לא נמצאו הטענות מבוססות די צורכן ומוכחשות, פעל יחד עמם כדי לנסות לבוא לקראתם ולתת מענה אשר יאפשר חיי שכנות תקינים.
בנק ישראל, בחן פתרונות שונים לשינוי המצב, וביניהם
החלפת יחידת הקירור מקירור מרכזי לקירור במזגנים מפוצלים - נבחנה הצעה למיזוג מבנה הבנק במיזוג באמצעות מזגנים מפוצלים תחת המיזוג המרכזי. נמצא כי פתרון זה ישים אולי באשר לחלק מחדרי מבנה הבנק, אולם בשל קשיים טכניים עקב מיקום המעבים ביחס למיקום חדרי הבניין, תיווצר בעיית ניקוז בחדרי המבנה עם קושי רב לפתרה ללא עבודת תשתית נרחבת. ושוב, בשל העובדה שהבניין הינו בניין לשימור לא ניתן להתקין מעבים על חזית החלונות, ולכן נמצא שאין מדובר בפתרון ישים.
החלפת יחידת הקירור - נבחנה ישימות החלפת יחידת הקירור ונמצא שפתרון זה לא רק שהינו יקר מאוד, אלא שייקח זמן לא מועט, מאחר ואין המדובר במוצר מדף סטנדרטי, נדרשת עבודת תכנון ארוכה וביצוע הליכי רכש הבנק כידוע כפוף לחוק חובת המכרזים בעניין רכש שירותים וטובין.
הקמת מסתור רעש מתאים ליחידת הקירור על גג הבניין - נבחן הקמת קיר מסתור על הגג, אשר יפחית את הרעש מיחידת הקירור. הבנק פנה אל מספר אדריכלים לקבלת הצעת מחיר עבור תכנון קיר המסתור, אשר ייבנה על פי הנחיות יועץ מוסמך. יש לזכור כי בניין הבנק הינו מבנה לשימור מחמיר.
לאחר בחינת החלופות השונות שבסעיף 6 לעיל, וכדי לקדם את העניין, פנה הבנק אל אדריכל כדי שיבדוק בעיריית תל אביב האם ישנה אפשרות להימנע מהצורך בהיתר בנייה, לשם יישום פתרון מידי של הקמת קיר המסתור לשם הפחתת הרעש. מתיק המידע מהעירייה וחוות דעת האדריכל, עולה כי קיימת דרישה חד משמעית לקבלת היתר בנייה לשם הקמת קיר המסתור. אין צורך לומר כי קבלת היתר בניה במבנה לשימור מחמיר אורכת זמן לא מבוטל.
בחודש אפריל השנה נוצר דיאלוג טלפוני ישיר בין נציגי הבנק לבין נציג הדיירים. הוסבר לנציג הדיירים על הבעיות כאמור וכי למרות הרצון הטוב אין פתרון קצר ומידי, אלא כל פתרון שייבחר ייקח זמן לא מבוטל. כמו כן הודגש בפני נציגי הדיירים את חובת הבנק לפעול כדין, לרבות חובתו לפי חוק חובת המכרזים. נציג הדיירים חשב שחלק מהפתרונות, כגון בניית קיר המסתור על הגג, יכול להתממש גם בלי צורך בהיתר, והפנה אותנו לאדריכל עופר קולקר שגר בבניין, כדי לקבל את עצתו ועזרתו לפתרון הבעיה.
שוחחנו עם האדריכל עופר קולקר, שביקש לקבל חוו"ד שניה של יועץ אקוסטיקה מטעמו - ממשרד ליבני. בהתאם לבקשתו, חוו"ד שניתנה לבנק הועבר למשרד ליבני. חוו"ד מטעם משרד ליבני לא הומצאה לבנק.
האדריכל קולקר חזר למנהל האחזקה מטעם הבנק בתל אביב, וביקש לקיים שיחה בנושא הפתרונות האפשריים. במהלך הפגישה, שהתנהלה באווירה נינוחה ונעימה, נסקרו כל המהלכים שביצע הבנק כאמור לעיל. האדריכל קולקר עיין בתוכניות קיר המסתור, הציע את שירותיו כמתכנן וטען שאין צורך בהיתר בנייה וכי המסתור הוא חלק מהמתקן. הובהר לאדריכל קולקר שבנק ישראל, כמוסד ציבורי, אינו יכול לפעול ללא היתרי בנייה וכי בידי בנק ישראל חוות דעת של אדריכל שבדק את העניין מול העירייה וקבע שנדרש היתר בניה. בשיחה סוכם כי האדריכל קולקר יפנה אל עיריית תל אביב ויעביר לבנק אסמכתא של העירייה, לפיה לא נדרש היתר בניה להקמת קיר המסתור.
זמן מה לאחר הפגישה המוזכרת בסעיף 10 לעיל, יצר מר קולקר קשר עם מנהל האחזקה מטעם הבנק בתל אביב, וציין כי שוחח עם אנשי הגנת הסביבה בעיריית תל אביב, ולטעמם אין צורך בהיתר בניה להקמת קיר המסתור. הובהר, כי בנק ישראל לא יוכל לפעול על פי אמירות בעלמא, וכי לבנק נדרש מסמך רשמי של העירייה כדי לפעול. מר קולקר ציין כי יפעל לקבלת המסמך. עד היום טרם שב אלינו האדריכל קולקר בנושא.
כמו כן, במקביל, קיצר הבנק את משך הפעלת המיזוג המרכזי, כך שהמיזוג המרכזי במבנה הבנק עובד עד השעה 16.30 בלבד! כך שהדיירים לא נחשפים לרעש כלל משעה זו ואילך, זאת למרות הסבל שנגרם לעובדי הבנק שממשיכים בעבודתם בבניין ללא מערכת מיזוג בימי הקיץ החמים. הבנק גם רכש והתקין שעון אוטומטי למערכת המיזוג, כך שבשעה האמורה כבה המיזוג אוטומטית, ללא כל סטייה!
לאור האמור לעיל, עולה כי בשונה מהמתואר במכתב התלונה, הבנק פעל ופועל להסדרת הנושא, לשם קיום יחסי שכנות טובים בינו לבין הדיירים בבניינים הסמוכים. גם הבנק וגם הדיירים יודעים, כי אין פתרונות קסם ושני הצדדים בוחנים את הדרך היעילה ביותר לפתרון. יודגש כי המערכת הינה מערכת לקירור אוויר, כך שבתום תקופת הקיץ השימוש במערכת יהיה בכל מקרה נמוך לאין שיעור מהשימוש בה כיום.
הבנק פועל בכל הדרכים והמסלולים שהוא מצפה כי יביאו לכך, שלכל היותר עד לאמצע השנה הבאה, ולפני הקיץ הבא, יוסדר הנושא לשביעות רצון כלל המעורבים.
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה