פרטי התלונה

תלונות פזגז

תלונות דלק וגז

תלונות חברות

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
נזקים כלכליים כתוצאה מרשלנות סוקר חב' פזגז ורשלנות טכנאי החברה. נושא התלונה:
‏יום שלישי ‏06 ‏פברואר ‏2007 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
יגאל אלון 90 תל אביב כתובת:
פזגז תל אביב סניף חברה:
תיאור הבעיה:
בינואר שנה זו (2007) התקשרתי לחב' פזגז כדי לקבל הצעת מחיר ולבדוק היתכנות להתקנת מערכת חימום מים ובישול בגז בנכס שקניתי ושהתעתדתי להכנס אליו במרץ שנה זו. ביקשתי שיגיע סוקר כדי לראות היכן להתקין את המערכת.
סוקר של פזגז הגיע וראה את המקום, הוא ביקש וקיבל ממני הסבר מפורט היכן יעמדו הכיריים והיכן תהיה המקלחת וכו'. נקבע כי מתקן חימום המיים יעמוד על קיר המקלחת (מחוץ למקלחת), על קיר המטבח היו סימונים שסימנו היכן יעמדו הכיריים והיכן יש להתקין את מפסק הגז. הוא יצא איתי לחצר ובדק וקבע היכן יעמדו המיכלים וכמה מטר צנרת צריך יהיה והיכן תעבור הצנרת. הוא קבע היכן תהיה יציאת הארובה של מתקן חימום המים.
ביקשתי וקיבלתי הצעה בכתב.
בסוף ינואר 2007 כשהושלמו השיפוצים וארונות המטבח והכיריים עמדו במקומם התקשרתי לפזגז כדי להתקין את שסוכם.
בתחילת פברואר 2007 הגיעו טכנאים והתקינו את מתקן חימום המיים, ואת צנרת הגז, כמה ימים לאחר מכן כשהותקנו ארונות המטבח והכיריים הזמנתי שוב את הטכנאים כדי שיסיימו את ההתקנה כולל מפסק ביטחון בתוך ארון המטבח לצד הכיריים.
הטכנאים שהגיעו להתקין את המערכת היו מתחת לכל ביקורת. יש לי ספק רציני אם הטכנאים הנ"ל עברו איזו הכשרה אמיתית כטכנאי גז. נתחיל מזה שלמרבה תדהמתי ראיתי את אחד הטכנאים מכבה סיגריה על הרצפה שלי שרק כמה ימים קודם לכן עברה פוליש. לאחר שנזפתי בו הוא בכלל נראה כמי שלא ממש מבין מה אני רוצה ממנו ומה אני בכלל עושה עניין מזה שהוא מעשן ושהוא מכבה לי סיגריות על הרצפה. אחרי שהתקין את המתקן על הקיר וקדח קדח לארובה במקום הלא נכון בקיר (הוא לא ממש טרח למדוד) הוא הודיע לי שצריך להוסיף זווית והארכה לארובה ושזה יעלה לי עוד כסף. הסתבר שהעלות הנוספת מגיעה ללמעלה מ900 ₪. העלות הזו לא הייתה כלל בהצעת המחיר שקיבלתי מהסוקר. בשלב הזה כששני קירות בביתי היו מלאים בחורים כבר לא הייתה לי ברירה והסכמתי לתוספת התשלום הזו שכאמור כלל לא נכללה בהצעה שהסוקר של פזגז נתן לי.
את החורים בקיר שהם פערו בטעות הם לא טרחו לסגור. את החור לארובה שכמובן קדחו בגודל הרבה יותר גדול ממה שהיה צריך הם השאירו פעור. אפשר היה להכניס ידית של פטיש לחלל בין הארובה לבין שולי החור. כשביקשתי שיסתמו את זה הם משכו בכתיפהם ואמרו שאין להם עם מה לסגור את זה. נאלצתי למחרת לשלם לפועל 300 ₪ כדי שיסגור את שולי החור שהם השאירו מסביב לארובה.
בתחילת מרץ איכלסתי את הנכס וגיליתי שמתקן חימום המיים אינו פועל כשורה, לא הייתה אפשרות לווסת את טמפרטורת המיים.
אחרי שהתקשרתי לפזגז ודיווחתי על התקלה הגיע טכנאי שניסה במשך כמה שעות ללא הצלחה לתקן את המתקן. אמר שצריך להזמין טכנאי בכיר ממנו. למחרת בערב הגיע אותו טכנאי מלווה במי שהציג עצמו כקבלן שמתקין את המתקנים מטעם פזגז יחד עם מי שהציג עצמו כמהנדס שלו. שניהם עמלו במשך כמה שעות עד שבסופו של דבר איכשהו ניתן היה לווסת את טמפרטורת המיים. אני אומר איכשהו מכיוון שהיה חורף ולא שיערתי שבבוא הקיץ לא אפשר יהיה לווסת למיים פושרים.
תוך כדי כך הסתודדו הקבלן עם המהנדס שלו בצד ונראה היה שהם במבוכה רצינית. לאחר מכן פנו אלי ואמרו לי שבעצם אין אפשרות שהמתקן יותקן בתוך הנכס שלי ושצריך יהיה להתקין אותו מחוץ לנכס ושבעצם בכלל אסור להוביל אלי גז לתוך הבית משום שהוא נמוך ב כ 16 ס"מ ממפלס הרחוב. הקבלן לקח אותי הצידה ואמר לי שלא אדאג ושיהיה בסדר ושזה בסה"כ עניין טכני ושזה יסודר. כשאמרתי לו שאני לא מוכן לקבל את זה שככה פתאום מודיעים לי שלא מספקים לי גז לכיריים שלי אחרי שקניתי תנור וכיריים גז שעלו הרבה מאד כסף ואחרי שהותקנו ארונות המטבח והשיש. הזהרתי אותו שאין כל סיכוי שאתן לזה לעבור ככה סתם ואם זה אומר שיגרמו לי הוצאות נוספות אני מתכוון לתבוע את פזגז על ההוצאות הללו. הקבלן הבטיח לי שהוא ידאג לכך שהכל יסתדר ושאני לא צריך לדאוג. והוא ידאג להסדיר את הכל.
ניתן לתאר את הרגשתי כששבוע אחרי שאני נכנס לביתי החדש שהשקעתי בו הרבה כסף אני מגלה כי צריך להתקין את המתקן לחימום מיים (שעולה ממון רב) מחוץ לבית וזאת אחרי שהיה במקום סוקר של פזגז שקבע שהמתקן יותקן בתוך הבית אחרי שהוצאתי כסף על נקודת חשמל מיוחדת למתקן חימום המים ואחרי שהטכנאים של פזגז חוררו לי את הקיר והתקינו אותו בתוך הבית, ושבכלל יתכן ולא אוכל להשתמש בכיריים החדשים וזאת אחרי שכבר נבנו ארונות המטבח והשיש וזאת אחרי שהכריחו אותי להוציא עוד למעלה מ 900 ₪ על הארכות לארובה ועוד 300 ₪ לתיקון החור של הארובה שכעת כבר אין בה בכלל צורך. וכעת צריך בכלל להזמין שוב פועל ושוב לשלם לו 300 ₪ כדי שיסתום את החור של הארובה.
למחרת הגיעו טכנאים אחרים הפעם והתקינו את מתקן חימום המיים בחוץ. הייתי צריך להתחנן אליהם שיסתמו את החורים הענקיים שעשו בקיר וכשלבסוף עשו זאת באופן חלקי עשו זאת ברמה כל כך ירודה עד כדי שהזיקו יותר משתיקנו. כששאלתי מה עם ההגנה למתקן הפנו אותי לקבלן שהתחמק מלענות לי בנושא וכשלחצתי עליו אמר שאין צורך.
רק אחרי שהלכו הטכנאים הסתבר לי שהשאירו מאחוריהם גדמי צנרת גז שבולטת החוצה מהקיר שלי ובתוך ארונות המטבח שלי. להזכירכם שמדובר במקום שעבר שיפוץ מסיבי ושממון רב הושקע בשיפוץ הקירות ובארונות מטבח חדשים.
באמצע יולי הזמנתי שוב טכנאי של פזגז כי כאמור אי אפשר היה לווסת את טמפרטורת המים. הטכנאי הגיע, אותו טכנאי שגם בפעם הראשונה לא הצליח לתקן. הוא טען שיתכן כי נגמר הגז וכי הקבלן יהיה איתי בקשר, הוא בכל מקרה לא יכול לתקן את התקלה. במשך שבוע ניסיתי להשיג את הקבלן בטלפון, עד שאחרי שבוע הוא שלח אלי טכנאי אחר שקבע כי צריך להחליף את המכשיר.
בתחילת אוקטובר שלחתי בפקס מכתב מפורט לפזגז תל אביב.
מחברת פזגז לא קיבלתי שום תגובה כלשהי עד היום!
הקבלן לעומת זאת התקשר אלי ואמר שיחליף לי את המכשיר למכשיר מחודש, (אני שילמתי על מכשיר חדש) וכי אם אני רוצה מכשיר חדש אצטרך להמתין לאחרי סוכות או אולי אפילו חודש... אחרי שרתחתי כשהסתבר לי שפזגז מתכוונים להשאיר אותי כל הזמן הזה ללא מים חמים, אמר לי הקבלן כי האפשרות היחידה לקבל מים חמים כעת היא לקבל מכשיר מחודש...
בסוכות המכשיר הוחלף והקבלן ביקש וקיבל ממני מכתב שבו אני מאשר כי קיבלתי מכשיר מחודש וכי הוא יוחלף לאחר החג.
המכשיר לא הוחלף, אבל שמעתי מהקבלן הרבה מאד סיפורים.
לסיכום
בתום לב ככל לקוח הדואג לשלומו ולכללי הבטיחות והזמנתי סוקר של פזגז כדי לבדוק היתכנות ולקבל הצעת מחיר,
הסוקר בא ראה את המקום, נתן לי הצעה כתובה ואישר את התקנת המערכת . טכנאים של פזגז באו והתקינו אותה.
על פי כל זאת תוכננו והותקנו ארונות המטבח התנור והכיריים כולל תיכנון מקום למתקן חימום מיים בתוך הנכס, כולל נקודת חשמל מיוחדת לטובת מתקן חימום המים. טכנאים של פזגז באו והתקינו ברז בטיחות בתוך ארונות המטבח ליד הכיריים.
אילו היה הסוקר שלכם אומר לי מראש כי אין אפשרות להוביל אלי גז לכיריים, אילו היה אומר לי שצריך להוסיף 960 ש"ח לארובה, אילו היה אומר לי מראש שלא ניתן להתקין את מתקן חימום המים בתוך הדירה ושהמתקן היקר צריך יהיה להיות מותקן חיצונית לדירה בחצר המשותפת של הבניין חשוף לכל מי שרוצה לגנוב אותו וחשוף לפגעי מזג האויר, כלל לא הייתי בוחר בפתרון של גז לנכס שלי. הייתי קונה דוד מים חשמלי בפחות מחצי מהעלות של מתקן חימום מים בגז. הייתי קונה תנור כיריים חשמלי, הייתי מתכנן אחרת את המטבח שלי ואת ארונות המטבח שלי והשיש היקר היה מותקן אחרת.
יתרה מזאת, הייתי נהנה מאז ועד היום ממים חמים, הייתי מבשל להנאתי בביתי החדש.
לכן
אני מבקש כי המתקן לחימום מים יוחלף במתקן חדש וכי תחול עליו האחריות כדין.
אני מבקש כי יגיע מהנדס החברה ויאמר איך ניתן על פי כל דין וכל תקן להוביל אל הנכס שלי גז.
שחברת פזגז תתקין על חשבונה כל מה שצריך שיותקן על פי מה שיקבע המהנדס כדי שאוכל להנות מאספקת גז בטוחה לפי כל תקן.
שחברת פזגז תתקין על חשבונה ארון מתכת עם מנעול כדי להגן על מתקן חימום המים מפני גניבות ומפני פגעי מזג האויר.
אני מבקש החזר 960 ש"ח שנגבו על הארכת ארובה שכלל לא היה בה צורך.
אני מבקש החזר 300 ש"ח על סתימת החור בקיר שמלכתחילה לא היה בו צורך.

לחילופין שחברת פזגז תישא בכל ההוצאות הכרוכות בשינויים במטבח החדש שלי, בהחלפת ארונות המטבח החדשים, בהלפת השיש, בהחלפת תנור כיריים חצי מקצועי לתנור כיריים חשמלי לפחות ברמה של מה שקניתי.
ובלי שום קשר תחזיר חב' פזגז את כל ההוצאות המיותרות על הארכה לארובה ועל תיקוני קיר כפי שציינתי למעלה.

מניעת הנאה מנכס חדש, שילמתי ולא קיבלתי את מלא התמורה המובטחת סוג הנזק :
או פתרון טכני והחזר הוצאות מיותרות או פיצוי כלכלי כולל החזר הוצאות מיותרות פתרון נדרש :

פזגז שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה