פרטי התלונה

תלונות טורנדו

תלונות עוד במוצרי חשמל

תלונות מוצרי חשמל וצילום

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
שירות גרוע מאד של חברת טורנדו/עולם המיזוג נושא התלונה:
אזור השרון אזור:
הערבה 104 כפר סבא כתובת:
הנהלה סניף חברה:
תיאור הבעיה:
ברשותי מזגן טורנדו שרכשתי דרך רשת עולם המיזוג לפני שלוש שנים. עם הרכישה קיבלתי אחריות של 5 שנים על ההתקנה. חוץ מזה גם רכשתי ביטוח אצל חברת טורנדו – 300 ₪ לשנה.

ביום א' בבוקר ה-2 ביולי השנה התקשרתי לשירות טורנדו כדי להזמין טכנאי. מזה כמה ימים דלפו מים מהמזגן שלי על הקיר החיצוני של הבניין, בחזית, ונוצר כתם שחור גדול על הקיר. נראה שהמים נספגים בקיר. בבדיקה חיצונית ראיתי שצינור הניקוז של המזגן איננו.

בחור בשם רון, בשירות טורנדו, קבע לי ביקור טכנאי בעוד שלושה ימים, בשעות 11-14. מכיוון שאני עובדת במשרה מלאה, פירוש הדבר עבורי הוא להפסיד חצי יום עבודה.
ביום ד' ה-5 ביולי בשעה 13:00 בערך הגיע הטכנאי. הוא היה אצלי לא יותר משתי דקות. תוך כדי שיחה פרטית בטלפון הנייד, הוא הציץ בקיר הבניין וקבע: "צינור הניקוז נקרע. צריך להחליף אותו. זאת לא בעיה של חברת טורנדו אלא של המתקין. מי התקין לך? עולם המיזוג? או.קיי.. אין בעיה. היום או מחר יתקשרו אליך מעולם המיזוג ויקבעו לך ביקור מתקין."

חיכיתי יום, חיכיתי יומיים ואף אחד לא מתקשר. ניסיתי להשיג בעצמי את סוכן עולם המיזוג שמכר לי את המזגן (ונתן לי אחריות על ההתקנה) אך משרדו בגבעתיים נסגר ומספר הטלפון שלו לא מחובר. במספר טלפון נוסף שהוא פרסם בבזק לא שמעו עליו. ובינתיים, הכתם השחור על קיר הבניין הלך וגדל וועד הבית פנה אלי בבקשה שלא להשתמש במזגן עד שלא אתקן, כדי למנוע נזק נוסף לקיר הבניין.

במצוקתי, חזרתי לשירות התיקונים של טורנדו וכאן החלה מסכת ייסורים:
בטורנדו סרבו לתקן את הצינור ("זה לא אנחנו, זה עולם המיזוג...") נתנו לי מספר טלפון של סוכן בשם יזהר – שמעולם לא החזיר טלפון להודעות שלי.
לאחר שהמשכתי לפנות לשירות טורנדו, "פתאום" נמצא מספר הטלפון הנייד של הסוכן שמכר לי את המזגן, רן שקד. הפנו אותי אליו. כשהתקשרתי לרן שקד הוא ענה שמייד הוא חוזר אלי טלפונית לקבוע ביקור אצלי כדי לטפל בבעיה. הוא לא חזר.
התקשרתי שוב – "כן, אני רק מקבל פקס' מחברת טורנדו עם הפרטים שלך ואני מייד חוזר אלייך וקובע איתך". הוא לא חזר.
התקשרתי שוב, ושוב – וכך עברו להם יומיים או שלושה עד שנאלצתי לומר לו שאני מתכוונת לתבוע אותו בבית משפט. את התשובה הוא הפטיר בקור רוח ושחצנות מדהימה: "תלכי לבית משפט. אני לא מפחד ממך."
חזרתי לחברת טורנדו בבקשת עזרה, אבל זה כנראה לא עניין אף אחד. ביקשתי שיפנו אותי אל מנהל בעולם המיזוג כדי לפתור את הבעיה, אפילו התחננתי - נעניתי בסירוב מוחלט.

בינתיים, במהלך כל שיחות הטלפון והניסיון הנואש שלי לדבר עם מישהו יותר סמכותי מפקידי השירות שמרימים שם את הטלפון הסתבר לי שחברת טורנדו היא עולם המיזוג ורשת עולם המיזוג היא חברת טורנדו. הכתובת אותה כתובת בכפר סבא. כשחייגתי למספר השירות של עולם המיזוג ענה הבחור עמית – אותו בחור שענה לפני 15 דקות בטלפון השירות של חברת טורנדו. כששאלתי מה קורה כאן אז הוא אמר: טורנדו ועולם המיזוג זה אותו הדבר. אז למה אתם לא מטפלים במזגן שלי? – שאלתי. "לא. זה לא אחריות שלנו, תפני חזרה לעולם המיזוג."

בשלב זה כבר הבנתי שמדובר בקומבינה מתוחכמת לגלגול האחריות הלאה: חברה אחת שולחת אותי לשנייה. השנייה מחזירה אותי לחברה הראשונה וכל הזמן הזה מדובר באותה חברה, אותם מנהלים, אותם פקידי שירות, באותם מספרי טלפון ובאותה כתובת.

בלית ברירה פניתי לטכנאי עצמאי שנתן לי הצעת מחיר לתיקון (350 ₪) וקבע לבוא לבצע את התיקון ביום שני ה-17 ביולי. במקביל כתבתי מכתב תלונה לאתר האינטרנט 'דוח שירות'. שבועיים עברו מאז פנייתי הראשונה לחברת טורנדו, והכתם על הקיר הולך ומתרחב בכל פעם שאני מפעילה את המזגן. יתר על כן, הרטיבות שנספגה בקיר כבר חלחלה אל הדירה של השכנים.

ביום א' בבוקר, יום לפני ביקור הטכנאי הצפוי, מגיע טלפון מפתיע מטורנדו. מר אדי ביטון, רכז השירות בטורנדו מתקשר אלי בעקבות מכתב התלונה ששלחתי ל'דוח שירות' והודיע לי שחברת טורנדו החליטה לפנים משורת הדין (!) לעזור לי. (ולו לא הייתי כותבת מכתב תלונה?...) על כן, הבטיח לי מר ביטון, "מחר אנו שולחים לך מתקין מחברת עולם המיזוג ואני באופן אישי אגיע איתו לפקח על העבודה שלו." זה נקרא 'שירות משולב', שירות של חברת טורנדו עם עולם המיזוג. אמרתי לו שכבר הזמנתי טכנאי עצמאי ואני חוששת לבטל אותו כדי שלא אשאר קירחת מפה ומשם. לא, אומר לי מר ביטון, אם תפני לטכנאי עצמאי תאבדי את האחריות של 5 שנים על ההתקנה. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות ואמרתי לו שלא בדיוק השאירו לי ברירה. מפה לשם, מר ביטון הצליח לשכנע אותי שהתיקון בטוח יתבצע למחרת ואף מסר לי מספר טלפון אישי שלו – כדי להשתמש אם יש בעיה. מר ביטון רק שכח לומר לי שמספר הטלפון שלו חסום לשיחות נכנסות. אבל אני בינתיים חדורת אמונה וסומכת על מר ביטון והבטחתו האישית ועל כן ביטלתי את ביקור הטכנאי העצמאי.

יום שני בבוקר, ה-17 ביולי. שוב, במקום ללכת לעבודה, עלי להמתין בבית בין השעות 11 ו-14.
ב-12:30 התקשר טכנאי טורנדו לומר לי שבעוד חצי שעה הוא מגיע לתקן את המזגן. בשעה 13:00 נעמד מתחת לחלוני רכב שירות של חברת טורנדו אך אף אחד לא עלה לדירה שלי. חיכיתי וחיכיתי. הרכב המשיך לעמוד מתחת לחלון – כשהנהג יושב ברכב כל הזמן הזה – בערך חצי שעה או יותר ואז נסע משם. התקשרתי למר ביטון אבל הטלפון שלו הרי חסום לשיחות נכנסות...

מה שקרה מכאן ואילך ניתן לתיאור רק כסיוט אחד גדול. במשך כשעה וחצי הייתי בטלפון בניסיונות נואשים להשיג מישהו מחברת טורנדו או מעולם המיזוג שיוכל לגרום לכך שיגיע איש שירות.
אספתי שלושה או ארבעה מספרי טלפון שונים של חברת טורנדו ועולם המיזוג ובכל אחד מהם טרטרו אותי בהלוך ושוב. אחרי מר ביטון, שעכשיו התכחש לכל הבטחותיו, דיברתי עם אסנת (פקידה בהנהלה הראשית), עם מר איציק רבינא שהזדהה כאחד המנהלים של עולם המיזוג ועם מר רוני שחמוב שהזדהה כמנהל השירות של טורנדו.
גם מר רבינא הציע לי את מספר הטלפון הפרטי שלו ונתן לי את מילתו האישית שעוד באותו יום יטופל העניין. אבל בשביל זה עלי לחכות חצי שעה נוספת, עד 14:30. כשאמרתי לו שאני מפסידה כך יום עבודה שלם, הוא הבטיח לי מפורשות שהמזגן יטופל.
השעה כבר הייתה 14:00, הייתי מותשת, מתוסכלת וצרודה. השיחות החוזרות ונשנות סחטו את כוחותי. מר ביטון וגם מר רבינא היו שניהם תוקפניים ומהר מאד עברו לדיבור בדציבלים גבוהים מאד. ביקשתי משני האנשים הללו לא לצעוק עלי ומכיוון שזה לא עזר החזרתי להם באותו המטבע וצעקתי גם אני (לא מבלי להזהיר אותם קודם).
בשעה 14:15 הגיע סוכן עולם המיזוג רן שקד (זוכרים? זה שלא מפחד ממני ומבית המשפט?). הוא הציץ במזגן, עשה כמה סיבובים בבית, עשה כמה שיחות טלפון ובסופו של דבר קבע שהוא מסרב לתקן את צינור הניקוז מכיוון שזו אחריות חברת טורנדו. והסתלק.
התקשרתי שוב למר רבינא לשאול מה קרה למילתו האישית שנתן לי בכזה ביטחון. כמובן שלא קיבלתי שום תשובה מספקת. חיכיתי עד 15:00 אחרי הצהריים לאיש שירות כלשהו. אף אחד לא הגיע.
הגיע רק טלפון, והפעם על הקו פרסונה חדשה: אלי, רכז ההתקנות של חברת טורנדו.
כאן אני מוכרחה לציין שבין כל האנשים עמם דיברתי כל היום, אלי (לא יודעת מה שם משפחתו) היה היחידי שדיבר איתי כמו בן אדם, בגובה העיניים, בלי החוצפה וההתנשאות של הקודמים לו ואמר לי בפשטות ובכנות גמורה:
"תשמעי. אף אחד לא יבוא אלייך היום. בואי נקבע ביקור ביום אחר השבוע."
מכיוון שסירבתי לאבד יום עבודה נוסף, לאחר משא ומתן מייגע למדי, נקבע לי ביקור מתקין ביום ו', ה-21 ביולי.

לא יאומן, אבל ביום ובשעה שנקבעו הגיע המתקין של חברת טורנדו (עם מדים של ענק המזגנים, משום מה... עוד שם של חברת טורנדו?). תוך חצי שעה האיש החליף את צינור הניקוז, ליפף בחומר בידוד את הצנרת החשופה והלך. כשהתחיל לעבוד ביקשתי ממנו לקבע את הצינור לקיר כדי שלא ייקרע שוב, ועל כך הוא ענה:
"לא. הצינור שלך לא נקרע כי הוא לא היה מחוזק. הוא נקרע כי הצינור המקורי שמגיע עם המזגן הוא "חרתה". הוא עשוי מחומר זול שתמיד מתייבש ונקרע. עכשיו אשים לך צינור ניקוז מקצועי, חזק, שלא ייקרע."
כלומר, מלכתחילה סיפקה לי חברת טורנדו צינור ניקוז באיכות ירודה. אז מי אחראי להחלפתו?!

סוף דבר, הבוקר התקשרה אלי אלינור מחברת טורנדו (לא הבנתי מה תפקידה), ושאלה אם אני מרוצה מהטיפול בפנייתי. על כך עניתי שחבל שהייתי צריכה לנקוט באמצעים כה חריפים ולעבור סבל כזה במשך שלושה שבועות, כדי לקבל את מה שהגיע לי מלכתחילה. גם היא, כרוב האנשים עמם דיברתי בטורנדו הייתה תוקפנית ווכחנית. דבר זה הוסיף לעוגמת הנפש הרבה ועל כן סירבתי להמשיך לדבר איתה. במקום זאת, אני מגישה לך בזאת את רשימת תביעותי לפיצוי על הנזקים שנגרמו לי.

נזקים כספיים:
· חצי יום עבודה שבזבזתי לחינם בתאריך 5.7.06 = 200 ₪
(ניתן לברר אצל המנכ"ל שלי את ערך ימי העבודה שלי. אמסור טלפון כשיפנו אלי)
· יום עבודה שלם שבזבזתי לחינם בתאריך 17.7.06 = 400 ₪
· שיחות טלפון רבות של 'בזק', בממוצע כשתיים ביום במשך כשבועיים.
· זמן אויר במכשיר נייד שהצטבר לכמה שעות. זאת, מאחר שמטורנדו התקשרו למספר הנייד שלי למרות שידעו את מספר בזק שלי. כך גרמו להוצאה מיותרת.
· זמן פרטי רב שבוזבז על שיחות טלפון עקרות וכתיבת שני מכתבי תלונה, מצטבר לשעות רבות.

בבניין המגורים שלי: הקיר החיצוני של הבניין עם כתם שחור של רטיבות שכבר חדרה פנימה, לתוך הקיר. משם הרטיבות חלחלה לדירת השכנה, אצלה נוצר כתם של רטיבות.
מעבר לנזק החומרי נוצר גם מתח עם השכנה משום שהיה לה קשה להאמין לי (וב
פיצוי כספי + פיצוי על עוגמת הנפש לבחירת מנכ"ל החבר פתרון נדרש :

טורנדו שירות לקוחות

, תגובה:
רוני שחמורוב - מנהל אג שם ותפקיד:
ראשית הבעיה אינה במוצר ( מזגן ) אלא בהתקנה . הבעיה בהתקנה לא גרמה לחוסר יכולת עבודתו של המוצר שעבד במהלך כל אותה העת . ההתקנה לא בוצעה ע"י טורנדו. יש לציין כי הבעיה בהתקנה הייתה בניקוז החיצוני של היחידה . לצערי , המתקין סירב לטפל בבעיה ובשל האמור נגרם עיכוב בטיפול בבעיה אותה הציגה הלקוחה . בהעדר מוכנות מטעם המתקין לסדר את הבעיה , הוצע ללקוחה כי אנו נטפל בנושא . יש לציין כי מועד ביצוע תיאום העבודה היה מוסכם ומקובל על הלקוחה . תגובה:
בעיית ההתקנה סודרה לשביעות רצון הלקוחה ע"י נציגים מטעם חברת טורנדו. כמו כן ניתן ללקוח פיצוי לשביעות רצונה ובהסכמתה . זאת לפנים משורת הדין וכמחוות שירות מכוון שביטוח של המוצר אינה כוללת בחובו אחריות על ההתקנה (שלא בוצעה מלכתחילה ע"י החברה) . פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה