פרטי התלונה

תלונות קופת חולים כללית

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה קופת חולים כלליתשעות פתיחה קופת חולים כללית גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
בקשה להחזר רטרואקטיבי וביטול דמי מנוי בגין ביטוח פלטינום וביטוח סיעודי שנגבו ללא היתר נושא התלונה:
אזור השפלה אזור:
ארצי כתובת:
ארצי סניף חברה:
תיאור הבעיה:
לפני שבועיים פנינו לקופ"ח כללית הן באמצעות מספר הפקס שנמסר דרך המוקד הטלפוני (התלונה ראשית הועברה טלפונית) והן באמצעות מוקד פניות ציבור- מרכז.

עד כה לא קיבלנו מענה, קיבלנו מייל תגובה מגב' פנינה ברוך, ממוקד פניות כללית מושלם - שביקשה שנצרף מס' ת"ז לפנייתנו - למרות שכתבנו מכתב תלונה עם כל הפרטים. כמובן שלא ניתן היה לאתר את אותה גב' פנינה היות והמייל ממנו נשלחה התשובה - אינו מקבל מיילים - חסום לקבלת מיילים.
להלן מצ"ב תוכן מכתב התלונה:

בהמשך לפנית הח"מ למוקד הטלפוני של שירות הלקוחות, בתאריך 07.02.11 בשעה 10:20 לערך.
הפניה הינה בגין גביית שירות עבור ביטוח פלטינום וביטוח סיעודי מהמבוטחת (שם המבוטחת ומספר הת"ז שמור אצל מערכת האתר ואין ברצוננו שיפורסם) שנעשה ללא היתר במודע.
בתאריך 15.04.07 לערך, במהלך כנס לחיילים משוחררים, ניגש למבוטחת סוכן שיווקי שפעל מדוכן ארעי במקום, וניסה לשכנע את המובטחת להצטרף לשירותי בריאות "כללית", בעקבות השתייכותה של המובטחת טרם שירותה הצבאי לשירותי בריאות "כללית" הסכימה הנ"ל להצטרף לשירותי הקופה הבסיסיים של התוכנית ולא הסכימה לשמוע את שאר תוכניות הביטוח המוצעות. במעמד טופס חתימת החוזה החתים הסוכן את המבוטחת על טופס ניכוי התשלום באמצעות הוראת קבע לתוכניות כללית מושלם ולביטוח סעודי.
בתחילת חודש פברואר 2011, קיבלה המבוטחת והח"מ את הדו"ח לרבעון רביעי 2010. דו"ח זה הינו הדו"ח הראשון במספר שקיבלה הח"מ מאת שירותי בריאות כללית. מאז הצטרפותה לשירותי הבריאות, לא קיבלה מעולם דו"ח לביתה שמפרט את הניכויים החודשיים, שעלו בהדרגה מידי חודש ולאחרונה ניכו מחשבונה כ-73 ש"ח בגין השירות.
נוסיף כי, גם בפירוט הרבעוני "תשלומים" קיים פירוט עמום בגין השירותים בה הינה מחויבת לדוג': "כללית מושלם – תוכנית מספר..." ולצידו פירוט החיוב החודשי המשתנה ונע סביב ה72 ש"ח, לצידו נוסף "סיעודי – תוכנית מספר..." למעשה אין פירוט בגין שירותי הבריאות או סוגי הביטוחים השונים עליהם הח"מ משלמת מידי חודש בחודש. בנוסף, עלות השירות החודשית נוכתה באופן קבוע בהוראת קבע מחשבון הבנק, ורק בשנת ב-2010 החיוב נעשה באמצעות כרטיס האשראי.
בעקבות העלות החודשית הגבוהה המנוכה מידי חודש, פנה הח"מ לשירותי "מכבי" בכדי לקבל הצעת מחיר לקבוצת הגיל של המבוטחת, הצעת המחיר שהתקבלה בגין שירות בריאות הינה 32 ש"ח, במעמד זה נשאל נציג מכבי לפשר המחיר הנמוך, והוסבר לח"מ כי מחיר שירותי "מכבי" הינו יקר משירותי בריאות "כללית". בעקבות כך פנה הח"מ למוקד הטלפוני ב*2700 ולאחר האימות אל מול המבוטחת, נשאלה הנציגה לפירוט בגין שירותי המבוטחת המנוכים מידי חודש, בתגובה ציינה הנציגה כי הנ"ל משלמת כ-31.80 ש"ח עבור ביטוח בסיסי,כ-41 ש"ח עבור ביטוח פלטינום וכ-1.8 ש"ח עבוד ביטוח סיעודי, כששאל הח"מ ממתי הצטרפה המבוטחת לתוכנית ביטוח פלטינום וסיעוד, הופנה הח"מ למוקד פלטינום לקבלת הסבר, ובמהלכו הובהר לח"מ כי ההצטרפות לתוכניות הנ"ל התרחשה במעמד חתימת הוראת הקבע בשנת 2007.

ההצטרפות לתוכניות הנ"ל בשנת 2007 במהלך כנס המשתחררים מטעם הסוכן השיווקי הייתה ללא ידיעתה של המבוטחת. במעמד החתימה, הטעה הסוכן השיווקי את המבוטחת והחתים את המבוטחת על טופס אחר בגין שירותים נוספים להם לא נזדקקה המבוטחת ואף ביקשה מפורשות שלא לצרפה אליהם. עקב בורות כללית בתוכניות הקיימות בכלל שירותי קופות החולים ובפרט מחירם, בורות אשר נובעת הן משירותה הצבאי ומהניתוק המתמשך לאורך תקופה זו ממציאות השירותים הרפואיים והתוכניות המוצעות, והן עקב הניהול המתמשך של המבוטחת טרם השירות הצבאי, בקופת חולים כללי באמצעות הוריה, מחמת גילה.
בורות זו נוצלה על ידי הסוכן להטעיית המבוטחת בפירוט השירותים המוצעים עליהם חתמה, ובכך מהווה הפרה של ס' 2 (איסור הטעיה) וס' 3 (איסור ניצול מצוקת צרכן) לפי חוק הגנת הצרכן התשמ"א 1981, ובפרט הפרה של ס' 13ה (עסקה מתמשכת בעניין שירותי רפואה) לפי חוק הגנת הצרכן התשמ"א 1981 (תיקון תש"ע).

כנגד טענות בגין הודעת המבוטחת על הנעשה כעבור זמן כה רב. יטען ראשית כי המבוטחת אינה משלמת על השנה הראשונה של הביטוח קרי התשלומים בגין שירותי הבריאות נגבו רק כעבור שנה ממעמד החתימה. עובדה זו החלישה עוד יותר את אי ידיעתה של המבוטחת על פער המחירים המנוכים מידי חודש בחשבונה, פער זה שהתגלה כאמור רק בשיחת הטלפון למוקד הטלפוני בתאריך 7.2.2011. שנית, פער זה לא יכול היה להתגלות טרם לכן, לאור אי קבלת חשבוניות התשלום מטעם שירותי הקופה לידי המבוטחת. בנוסף, גם אילו היו מתקבלים, עמימות נוסח החשבונית הרבעונית מחזקת עוד יותר את בורותה ואת אי ידיעתה של המבוטחת בגין השירותים עבורם הינה משלמת. לדוג' לו היה פירוט מפוצל בגין "שירות מושלם" לשירות בסיסי – והמחיר עבור השירות הנ"ל, ולשירות פלטינום – והמחיר עבור השירות הנ"ל – עמימות זו הייתה נחסכת מידי המבוטחת שכן היה ברור באופן מיידי ומדויק ויש לציין אף ראוי, עבור מה המבוטחת משלמת קרי פער מידע זה היה מתגלה עם הופעת החשבונית הראשונה.
נוסיף על כך כי עקב הטעייתו של הסוכן השיווקי, המבוטחת הייתה בטוחה עד לתאריך 7.2.2011 שהמחיר הבסיסי עבור שירותי הבריאות של כללית הינם כ73 ש"ח, כלומר המבוטחת לא הייתה מודעת כי הינה זכאית להטבות בגין ביטוח שירות הפלטינום. חזקה לראייה זו, כי במהלך השנים 2008-2010, המבוטחת הזדקקה לטיפול שיניים אורתודנטי ולניתוח פלסטי שהשירותים בגינם התקבלו באופן פרטי ונשאו עלויות רבות שהיו נחסכות בצורה ניכרת אילו היו מבוצעים דרך שירותי כללית פלטינום. שירות זה בפרט ושירותים אחרים בכלל לא התבצע דרך מרפאות שירותי כללית במסגרת ביטוח הפלטינום עקב אי ידיעתה של המבוטחת על הצטרפותה לתוכנית ללא ידיעתה. הפרש העלויות שהיה נחסך מצד המבוטחת לו הייתה מטופלת דרך מרפאות שירותי כללית ומצבה הסוציו אקונומי של המבוטחת ומשפחתה מחזק את העובדה כי המבוטחת אינה ידעה על צירופה לתוכנית ללא ידיעתה, אחרת הפרש זה היה נחסך ומנוצל ללא צל של ספק לצרכים קיומיים.

בנוסף, בנושא צירוף המבוטחת לביטוח הסיעודי. יטען כי בשקלול גילה הצעיר של המבוטחת כיום, ויתרה מכך בשנת 2007 לאחר שחרורה, ואופי השירות המוצע במסגרת הביטוח הסיעודי וקבוצת הגיל המיועדת לשירות זה, אין סיבה ממשית להצטרפותה של המבוטחת לתוכנית זו באופן עצמאי ומודע. חזקה לטענה זו הינה במחיר הפרימייה הנמוך אותה משלמת המבוטחת שמגלמת את השקלול הנ"ל, ובדיקה אמפירית של אחוז הצטרפות מבוטחים לתוכנית זו בקבוצת הגיל של המבוטחת שיזכה לאחוזים נמוכים ניכרים. ולכן הצטרפותה של המבוטחת לתוכנית הנ"ל בוצעה גם כן ללא ידיעתה.

צירופה של המבוטחת, שכאמור בוצע ללא ידיעתה, על ידי טופס אחד מטעמו של הסוכן השיווקי הכולל את שני השירותים הנ"ל, ולא בשני טפסים נפרדים או בשלושה טפסים נפרדים במקביל לשלושת השירותים עליהם משלמת המבוטחת. מחזקת את העמימות החוזית בה נקט הסוכן ועל ידי כך את הטעייתו ואת ניצול מצוקתה של המובטחת, וכתוצאה מכך את אי ידיעתה בפועל.

עקב האמור לעיל, אבקש להחזיר לאלתר באופן רטרואקטיבי את כל תשלומי המבוטחת מיום החיוב הראשוני, עבור שירותי ביטוח הפלטינום ועבור הביטוח הסיעודי, ולבטל באופן מיידי את הצטרפותה של המבוטחת לתוכניות אלו.

מיותר לציין כי במידה והסעדים הנ"ל לא יתקבלו, המבוטחת ובא כוחה יפנו לפתרון הסכסוך בערכאות משפטיות, במקביל או בנוסף לתלונה במועצה הישראלית לצרכנות ובתקשורת, לחשיפת ההטעיה הציבורית בקרב ציבור החיילים המשוחררים ועמימות חשבונית התשלום, והמשך בירור המקרה לבדיקת התופעה בקרב נפגעים נוספים להמשך טיפול בתביעה ייצוגית מאורגנת.
כספי סוג הנזק :
החזר כספי מהתקופה הנ"ל, וביטול השירות לאלתר. פתרון נדרש :

קופת חולים כללית שירות לקוחות

, תגובה:
מאיר בן מאיר - מנהל פנ שם ותפקיד:
במענה לפנייתך אבקש להבהיר:

מבלי להתייחס לאחריותו של אדם בוגר לטפסים עליהם הוא חתום ולמשמעותם, אני מצרף דף פרטים מעודכן שנשלח לגרצברג תמי עם הצטרפותה. בדף זה מופיעים כל הפרטים המלאים על התוכניות אליהם הצטרפה ופירוט התשלום עבור כל אחד מהם. כמו כן מצורף דף מידע רבעוני שנשלח עוד בשנת 2008 בו מפורטים הכיסויים בהם מבוטחת תמי.

דומני כי טפסים אלה מהווים שיקוף מלא לתמי על התוכניות בהם היא מבוטחת.

חשוב להעיר כי גם בגיל צעיר קיימת חשיבות מרובה להצטרפות לביטוח הסיעודי, מה גם שככל שמצטרפים לביטוח זה בגיל צעיר יותר- גובה גימלת הסיעוד עולה למקרה חלילה של מצב סיעודי.

תגובה:
לאור האמור, אין כל מקום להענות לבקשתך להחזר רטרואקטיבי עבור הביטוחים אליהם הצטרפה תמי. כאמור, היא היתה מבוטחת לכל דבר וענין וזכאותה היתה מלאה.

צר לנו כי לא עלה בידינו לסייע מעבר לאינפורמציה זו
פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה