פרטי התלונה

תלונות קופת חולים כללית

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה קופת חולים כלליתשעות פתיחה קופת חולים כללית גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
סירוב לקבלת תרופה למרות המלצות שני רופאים מבית החולים איכילוב נושא התלונה:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
לאבי התגלה סרטן הערמונית במצב מתקדם והוא מטופל בהורמונים והקרנות בבית החולים איכילוב.
כבר במרץ השנה הומלץ לאבי ע"י דר גז - מומחה באונקולוגיה קלינית וקרינתית ביית החולים איכילוב- לקבל תרופה בשם זומרה.
הבקשה נענתה בשלילה ע"י קופת החולים בטענה שתרופה זאת מקבלים רק אנשים עם גרורות בעצמות.
במהלך תקופה זאת מצבו של אבי הדרדר והינו סובל מאוד מכאבים בגב בעקבות ירידיה בצפיפות העצם וכן בעקבות הטיפול שלטענת הרופא באיכילוב התרופה יכולה לעזור בשיפור משמעותי במצבו.
השבוע לאחר בדיקת MRI נוספת לאבי שמראה על הדרדרות במצבו ופגישה עם דר יעל סופר - רופאה נוספת מצוות בית החולים הומלץ לו שוב לקחת את התרופה בהקדם . אך הקופה בשלה שיש לתת תרופה זאת רק לגרורתיים.
1. איך יתכן ששני רופאים שונים ממליצים על אותה תרופה לאבי אך לדעת הקופה הוא אינו זקוק לה?
2. לפי ה MRI האחרון יתכן ולאבי יש גרורות ועליו לבצע MRI נוסף
3. רופא המשפחה ענה בזלזול רב ששאלנו מדוע אינו מאשרים את התרופה - ענה בגלל הכסף ושענינו שמצבו הבריאותי מדרדר ואפשר לשפר את מצבו ואיכות חייו ענה-אני לא אשם שחלה בסרטן-אך בתלונה זאת אינני רוצה להתמקד בתשובתו המזלזלת וחסרת ההתחשבות של הרופא אלא בקבלת התרופה לאבי בהקדם האפשרי

במאי נשלח מייל לתלונות הציבור של הכללית-אך לא קיבלנו תשובה למייל למרות שנשלח כמה פעמים - פשוט התעלמו.
אחזור ואומר בשתקופה זאת מצבו הבריאותי ואיכות חייו של אבי נפגע בגלל זלזול בדברים ואי בדיקת הדברים לעומקם.
המייל שנשלח:


לפניות הציבור שלום רב,
אבי, ........., תז ............., מטופל בכללית סניף דר רידר בתל אביב.
לאבי התגלה בתקופה האחרונה סרטן הערמונית במצב מתקדם, והוא החל טיפול הורמונלי משולב בהקרנות בבית החולים איכילוב.
אבי סובל מצפיפות העצם, בבדיקות CT שנערכו לו לפני תחילת הטיפולים ראו ירידה בצפיפות העצם. היות והטיפול ההורמונלי בסרטן הערמונית פוגע בצפיפות העצם הומלץ לאבי לקבל טיפול ב zomera 4mg. לפי הכתוב במסמך מבית החולים "zomera 4 mg כל חצי שנה בשל ירידה בצפיפות העצם , ירידה העלולה להחמיר עם התמשכות הטיפול ההורמונלי״ -דר אליהו גז מומחה באונקולוגיה קלינית וקרינתית ביית החולים איכילוב.
כשפנינו לרופא המשפחה נאמר לנו שטיפול זה נעשה רק לחולים בסרטן העצם וכנראה ביהח התבלבל בטיפול, לאחר בירור נוסף מצידינו ובקשה נוספת לקבל את התרופה שאינה מיועדת כלל רק לחולי סרטן העצם נשלחה בקשה להנהלה הראשית שנענתה בשלילה. קודם כל חבל שרופאים דוחים בקשות חולים עם טיעונים לא רלוונטיים רק כי הטיפול עולה כסף לכללית ומבזבז זמן יקר בקבלת הטיפול הנדרשות ורם לנזק בריאותי. בתקופה זאת לאחר תחילת הטיפול מצבו הבריאותי של אבי החמיר : הכאבים בגב וברכיים החמירו וכן הוא נפל פעמיים ברחוב ונחבל. בביהח ראו ירידה בצפיפות העצם.
לא ברור לי מדוע הקופה מבזבזת זמן יקר ודחיית בקשות חולים בטיעונים לא רלוונטיים, כמו כן לא ברור לי מדוע אבי השייך לכללית שנים רבות ומשלם למושלם וכעת שאנו צריכים טיפול רפואי הוא נענה בשלילה דבר הפוגע בבריאותו כבר בימים אלו.
אנו מבקשים שאבי יקבל את הטיפול הנדרש, אתם מנסים לטפל בבעיה אחת - סרטן הערמונית - בתקווה שהטיפול יצליח , אך אתם פוגעים בבריאותו במקביל, דבר שידרוש טיפול רפואי מצדכם בהמשך וסבל רב לאבי.למה??למה לא לספק את התרופות הנחוצות בשעה קריטית זאת??
נשמח לתשובה מהירה בנושא. כמו כן נשמח לשלוח כל חומר רפואי שנתבקש - כעת כל החומר הרפואי נמצא אצל רופא המשפחה שמודע למצבו הבריאותי והנפשי של אבי.

קופת חולים כללית שירות לקוחות

, תגובה:
רחל שניידר, ממונה על פ שם ותפקיד:
לכבוד
מר צדיק שלמה



שלום רב,

הנדון: התרופה ZOMERA-פנייה אל אתר תלונה

פנייתך בנדון התקבלה במשרדנו ונבדקה עם הגורמים הרפואיים המוסמכים במחוז.

שרותי בריאות כללית פועלת עפ"י חוק ביטוח בריאות ממלכתי אשר קובע בסל שירותים את שרותי הבריאות והתרופות שעל הקופות לספק למבוטחיהן, על פי קריטריונים והתוויות שונות. ההחלטה על הכנסת שירותים נוספים לסל השירותים נמצאת בידי רשויות המדינה.

על פי חוק זכויות החולה הרופאים מחויבים להציג בפני הלקוחות כל בדיקה/טיפול או תרופה שלדעתם הם נזקקים אבל, כפי שנכתב לעיל, בסל השירותים קיימים קריטריונים מגבילים.

בהתאם לכך הסמיכה ההנהלה רופאים מומחים בתחומם אשר בודקים את החומר המוצג וקובעים הזכאות.

במקרה זה, לפי המידע הרפואי הקיים בידינו, אינך עונה על תנאי סל הבריאות הממלכתי שנקבעו ע"י המדינה.

עם זאת, כפי שביקש רופא המשפחה, במידה ויהיה חומר רפואי עדכני מהרופא האונקולוג – אנא פנה עימו אל רופא המשפחה, לשם טיפול בנושא על-פי הוראות החוק וההנהלה.

צר לנו אך למרות ההבנה והרצון, אין בידינו לסייע מעבר לאמור לעיל.

בכבוד רב,


רחל שניידר

הממונה על פניות הציבור
מחוז ת"א יפו

העתק:
נציבות פניות הציבור הנהלה ראשית
הנהלת המחוז
תגובה:
בגוף התגובה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה