מדיניות הקופה בנוגע למשטח גרון מהיר |
נושא התלונה: |
יום רביעי 22 אפריל 2009 |
תאריך האירוע: |
אזור הצפון |
אזור: |
תיאור הבעיה:
זוהי לי הפעם השנייה שנערך לי משטח גרון מהיר בתשלום נוסף. ביום חמישי בערב הגעתי לקופה עקב כאב גרון שאך התחיל. ביקשתי שלא לעשות משטח מהיר כי אין ברצוני לשלם עוד ועוד כסף לקופה, אך הוסבר לי שבשל היום בשבוע (חמישי בערב) לא תהיה תשובה למשטח עד לשבוע הבא, ובינתיים אשאר ללא טיפול. הסכמתי לביצוע המשטח המהיר שיצא שלילי, וכך הלכתי לביתי עם הוראה לחזור אם מצבי מחמיר. אכן חזרתי למחרת אך הפעם מצב הגרון היה מספיק מתקדם על מנת שיראו מוגלה בגרון, וכך נקבע שאני צריכה אנטיביוטיקה ע"י בדיקה ויזואלית ובעצם בניגוד לתוצאות המשטח. כששאלתי איך יכול להיות שהמשטח יצא שלילי אם אכן יש חיידק בגרון הוסבר לי שהמשטח המהיר אינו יעיל כמשטח הרגיל ושמלכתחילה אינו מסוגל לזהות תת-סוגי חיידקים מסויימים שככל הנראה יש לי, וכך הותחל בטיפול אנטיביוטי. תלונתי היא כדלקמן: זוהי חוצפה מאין כמוה לגרום לחולים לעמוד בפני האופציה - או שתישארו בלי טיפול ארבעה ימים או שתשלמו על משטח מהיר. אם הקופה לא יכולה לתת תוצאת בדיקה בזמן סביר לקראת סוף השבוע בפרובינציה, שתישא היא בתשלום הנוסף על ביצוע בדיקה מהירה, על אחת כמה וכמה כשיעילות הבדיקה היא חלקית במקרה הטוב. הציבור ואני בתוכו משלם סכום כסף לא מבוטל מדי חודש בחודשו עבור טיפולי קופת חולים והקופה מוצאת עוד ועוד דרכים לסחוט כספים. אולי בקרוב ידרשו תשלום נוסף לתורים מהירים לרופאים? אני מקווה שאני לא נותנת רעיונות...
כמו כן עלי להוסיף שאני מאוד מרוצה מטיפול הצוות המסור במרפאת בנימינה הכולל את רופאת המשפחה, המזכירה והאחות, ואני בשום פנים ואופן לא מתלוננת על התנהלות המרפאה עצמה או אף אחת מהצוות, אלא רק בנוגע למדיניות הקופה באופן כללי.
|
כספי |
סוג הנזק : |
כצעד ראשון אצפה לקבל את הכסף ששילמתי על המשטח בחזרה וכצעד כללי יותר אצפה לשינוי מדינויות בנושא ולאי גבייה מלכתחילה בתנאים מסויים כגון אלה שנתקלתי בהם. |
פתרון נדרש : |
|
|
|
|