פרטי התלונה

תלונות קופת חולים מאוחדת

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
שירות וטיפול מזעזעים ומסכנים חיי אישה בהריון. נושא התלונה:
‏יום שלישי ‏25 ‏מאי ‏2010 תאריך האירוע:
אזור השרון אזור:
תיאור הבעיה:
פונה אליכם בשם אישתי שיחד איתה עברתי את כל הסיוט שעוד לא נגמר בזמן שאני כותב את המכתב.
אישתי ולריה שגיניאן ת.ז. 3247578987 בגיל 20+ בשבוע 35 להריונה הראשון בתאריך 25/05/10 הופנתה על ידי רופאת נשים דר' אלכסנדרובסקי לטיפול בברזל תוך ורידי לאחד מבתי חולים באזור עקב חוסר ברזל בדם.
לאחר שיחה קצרה עם הרופאה נודע לנו שלא כל בית חולים מבצע את הטיפול ועלינו לשאול במזכירות לגבי הנושא.
ניגשנו למזכירות בק' 1 על מנת לקבל המשך טיפול בהפניה. שם הפנו את תשומת ליבינו על כך שהפניה עם תאריך 25/05/10 שקיבלנו מהרופאה לא תקינה ולפי הנוהלים לא ניתנת ל24 שעות אלא חייבת להינתן לאותו יום.אנחנו כבר תיכננו לנסוע מחרתיים בבוקר וטוב שהצליחו לגלות את הטעות שתוקנה אחרי ששוב עלינו לרופאה והסברנו לה על כך שעליה לתת לנו הפניה לאותו יום שניסע לב''ח.
חזרנו למזכירות ושם להפתעתינו נאמר שאנחנו יכולים לגשת לכל בית חולים באזור ולקבל את הטיפול.ואפילו ניתן לבצע את הטיפול במסגרת ק''ח בת''א אך לאחר ביצוע שיחה טלפונית עם המרפאה בת''א התברר שיהיה תור פנוי רק בעוד שבועיים.
לשאלתי כאשר אני מחזיק ביד את ההפניה האם דרוש עוד מסמך כל שהוא כמו טופס 17 לבית חולים בנוסף להפניה, קיבלתי ממזכירה בשם דבורה תשובה חד משמעית - "לא אין צורך" .
אני ואישתי ירדנו לבית מרקחת לרכוש תכשיר ברזל בשם "ונופר" לפי המרשם שקיבלנו מדר' אלקסנדרובסקי יחד עם הפניה.
את התכשיר היינו צריכים לקחת איתנו לבית חולים אשר ניסע אליו.

למחרת הסעתי את אישתי לב''ח בלינסון כי הוא קרוב למקום מגורינו.שם קיבלו אותה ולאחר שאלות רבות לקחו דם ושתן לבדיקות ואמרו לחכות לתשובות מהמעבדה ובנתיים התקינו לה בוריד "ונפלור" כנרא על מנת להזריק את התכשיר לאחר הבדיקות. לאחר כשעתיים שוחררה עם המלצה לנטילת גלולות ברזל פעמיים ביום וטיפול בברזל תוך ורידי במסגרת קופת חולים וזה כיביכול לאחר התייעצות הרופאים במקום. מאוחר יותר התברר שכניראה מכיוון שלא היה לה טופס 17 לכן לא בוצע הטיפול.
באותו יום אישתי יצרה קשר עם דר' אלקסנדרובסקי אשר הופתעה מכך שלא בוצע טיפול בב''ח בלינסון והפנתה את אישתי לב''ח תל השומר ויותר מאוחר שלחה לה בפקס הפניה נוספת לתאריך 25/05/10. כמובן שהיינו צריכים להתקשר שוב ולבקש לשלוח הפניה עם תאריך 27/05/10.

למחרת בשעה 9:30 אישתי נסעה באוטובוס לב''ח תל השומר.שם אחרי טירטורים רבים בין אישפוז יום ומיון נשים – ניטור עוברי ובדיקות רבות ד''ר איתן גבריאל אחרי התייצות דרך שיחה טלפונית עם עוד רופא לגבי טיפול ב"ונופר" כתכשיר ברזל הפנה את אישתי למרפאות אישפוז יום לקבלת תור ליום ב' תאריך 31/05/10 בשעה 9:00 לקבלת "ונופר" (אישתי הראתה לו את התכשיר) בעירוי לוריד וכך גם נכתב במכתב שיחרור.

ביום ראשון בתאריך 30/05/10 אישתי פנתה לקופת חולים על מנת לקבל טפסים נדרשים.מזכירה בשם רחל אמרה לאישתי שאין באפשרותה לתת לה את הטפסים כי כרגע האחראים לתת את האישור לטיפול בב''ח תל השומר לא נמצאים במקום ורק מחר בשעה 8:00 היא תוכל לטפל בעניין ולשלוח את טופס ההתחייבות בפקס לב''ח.

אני ואישתי הגענו למרות העומס בדרכים בשעות הבוקר לתל השומר בשעה 8:45 ויצרנו קשר עם רחל.נאמר לנו שעלינו לחכות עד שהיא תקבל את האישור.ב 9:10 אישתי התקשרה שוב לדעת את התשובה ולתת מס' פקס.רחל אמרה שאישתי לא חייבת להתקשר כל שניה ושהיא עוד לא השיגה את האישור.
אמרתי שנחכה עד 9:30 ואני אתקשר בעצמי. התקשרתי ב 9:30 קו הטלפון היה תפוס.אחרי כמה פעמים הצלחתי לקבל מענה.דיברתי עם רחל ושאלתי למה לוקח כל כך הרבה זמן לקבל את האישור והתעניינתי אם הייתה לה אפשרות לטפל בזה משמונה בבוקר כפי שנמסר לאישתי.היא ענתה שהיא מטפלת עד עכשיו ולכן קו הטלפון היה טפוס.אחרי כ 10 דקות רחל חזרה אלינו, לקחה מס' פקס ושלחה את טופס ההתחייבות לאותו יום.
בשיחה רחל הודיעה לאישתי שהרופא הראשי נתן את האישור לטיפול חד פעמי בבית חולים תל השומר ופעמים הבאות הטיפול ימשך בבית חולים "מעיני הישועה".

במחלקת אישפוז יום קיבלו את כל המסמכים והפנו אותנו למחלקת ניטור עוברי על מנת לבדוק את אישתי לפני עירוי ברזל.
ניגשנו למחלקת ניטור עוברי,שם אישתי (עם כל המסמכים כולל מכתב שיחרור מתאריך 27/05/10) נבדקה ע''י דר' סגל ואחרי אולטרסאונד חזרנו לאישפוז יום.
כאשר הגענו לשם אחת האחיות לקחה את הטפסים ואמרה לחכות.
אחרי כ20 דקות נגשתי אליה כשהיא מדברת בטלפון והראתי לה את התכשיר "ונופר" – אותו קנינו בבית מרקחת בקופת חולים
.כאשר סיימה את שיחתה בטלפון ניגשה אליי וביקשה להראות לה את התכשיר. אחרי בדיקה אמרה לי שהיא לא יכולה להזריק את התכשיר כי דר' סגל רשמה שעליה לתת טיפול בתכשיר בשם "פרליציט" ושזה לא משנה ששניהם אותו הדבר.
לשאלתי – "אז למה רופאת נשים בק''ח נתנה הנחיה לקנות את התכשיר?" היא ענתה לי שהיא לא זו שמחליטה ואם אני רוצה שהיא תזריק את "ונופר" עליי ללכת למחלקת ניטור עוברי וששם יתנו לה הנחיה בכתב להזריק את "ונופר" במקום "פרליציט".ועוד היא הוסיפה שאם היא תזריק את אחד התכשירים הטיפול חייב להמשך באותו תכשיר.
חזרתי למח' ניטור עוברי בעוד אישתי נשארה לחכות באישפוז יום.
דר'' סגל לא הייתה נמצאת. במקום הייתה מזכירה שיחד עם דר'' סגל טיפלה בתיק של אישתי. הראתי לה את ההנחיה ואת התכשיר והסברתי מה קרה.היא שאלה אותי למה לא אמרתי שהבאתי את התכשיר, אמרתי שהכל כתוב במסמכים ומאיפה לי לדעת שיש עוד תכשירי ברזל שרופאים יכולים להשתמש בהם ואת התכשיר שיש לי ביד קניתי בהנחית ק''ח.
היא השיבה לי שאין מידע כל שהוא במסמכים על התכשיר.ואני באותו רגע לא ידעתי שדר'' איתן גבריאל רשם בפרוש במכתב שיחרור מתאריך 27/05/10 על הטיפול בתכשיר ושאישתי הראתה לו את התכשיר, רק יותר מאוחר כשחזרתי לאישפוז יום שאלתי את אישתי לגבי ביקור קודם מתאריך 27/05/10 בתל השומר ובדקתי את המסמכים וגיליתי שאכן היה מידע על התכשיר.
בנתיים המזכירה אמרה לי לשבת ולחכות לרופא. אחרי זמן מה בא דר'' אריה, המזכירה הסבירה לו על המצב.
הוא בתורו התחיל להסביר לי שלפי הפרוטוקול בב''ח הם לא נותנים "ונופר" ובגדול לא משנה כל כך איזה תכשיר יתנו לאישתי כי זה רק שם שונה ושאין פרקטיקה כזאת להביא תרופות או תכשירים למיניהם לב''ח.
הסברתי לו לגבי כך שאישור לבצע את הטיפול כאן נינן רק הפעם ולהבא עלינו לנסוע לב''ח מעיני הישועה ולי לא משנה באיזה תכשיר ישתמשו העיקר שלא יווצר מצב שחס וחלילה יגרם נזק לבריאות אישתי ועובר.הוא הופתע ושאל מה זה משנה איפה לעשות את הטיפול ומי זה אותו רופא שנתן הנחיה כזאת.עניתי לו שאינני יודע ואני לא רוצה לקחת סיכוי ולהתחיל הכל מחדש כי יכול להיות שבמעיני הישועה מזריקים רק את "ונופר" ולא "פרליציט".הוא אמר לי שהוא יכתוב מכתב לק''ח וביום רביעי אישתי תמשיך את הטיפול בתל השומר ואם הרופא הספציפי לא יאשר אז יש רופאים אחרים.
בלי ביטחון בלב שכך יקרה חזרתי לאישפוז יום ותןך כדי בדיקת התיק אמרתי לאחות שהיא יכולה להתחיל.
היא התקינה את "וונפלור" וחיברה את אישתי למכשיר שמבצע את המינון של "פרליציט".
ברגע זה מצאתי את מכתב השחרור מהביקור הקודם של אישתי ושם מידה על "ונופר".
חזרתי למח' ניטור עוברי להראות את זה לאותה מזכירה ולדר'' אריה ולשאול למה למרות הכתוב הם נתנו הנחיה לתת טיפול בפרליציט ולא בונופר ולמה דר'' איתן גבריאל שראה את התכשיר לא אמר לאישתי שהתכשיר הוא לא בפרוטוקול של תל השומר כפי שנאמר לי ע''י דר'' אריה.
אחרי מה ששמעתי סבלנותי תם.המזכירה אמרה שלא תמיד קוראים את מה שכתוב ודר'' אריה הסביר שזה שם כללי לתכשירי ברזל וכל הרופאים כך קוראים לתכשירי ברזל וניסה להביא לי דוגמא עם "פריז'ידר" שאני כבר לא הייתי מסוגל לשמוע.
השבתי להסברים שלו שנניח כך קוראים לכל התכשירים אבל אישתי הוציאה את הקופסה של התכשיר והראתה לדר'' איתן גבריאל ולמה הוא באותו רגע לא ציין שאין להביא את התכשיר.
למה שדר'' אריה ענה לי שאני צודק ודר'' איתן גבריאל טעה וכנראה לא היה מעודכן שונופר לא נותנים בתל השומר.
זו הייתה מכה בשבילי באיזה קלות הוא התייחס לענין וקרה לזה טעות.
צינתי שאני מעונין להדקן את האחראי הממונה על המחלקה לגבי הטעות ושאנשים שלא למדו מקצוע של רופא לא יודעים להבדיל בין תכשירים.
לשאלתי מי הוא האחראי על המחלקה דר'' אריה ענה שהוא לא יודע והמזכירה הפנה אותי לפר' שיף בק' 1.
עליתי לפר' שיף.האו לא היה נמצא.במקום הייתה מזכירה שלו ולה הסברתי על הכל ועל אישור חד פעמי של דר' בלינסון מק''ח, אותו רופא ראשי ושיש לי חשש שאני ואישתי אחרי הכל נצטרך לנסוע למעיני הישועה ששם אני לא יודע מה יתנו לאישתי בתור תכשיר ברזל ושעליי לקבל אחריות שאנחנו נמשיך את הטיפול בתל השומר.
היא פנתה לדר'' ברקאי (אם לא אני טועה בשם) בחדר הסמוך.הוא ענה שזה לא התפקיד שלו לטפל בסוג כזה של פניות ושיטפלו בעינין במחלקה שממנה באתי.
בלי רצון להמשיך בחיפושים אחרי מקום נכון לפנות אליו לקבלת תשובות או תגובות חזרתי לאישתי שהייתה כבר רעבה ואייפה מכל הסיבוכים.הלכתי לקנות לאכול וחזרתי לאישפוז יום כאשר ההזרקה הייתה בשלבי סיום.בשעה שתיים בערך יצאנו משם עם מכתב הזמנה מדר'' אריה ליום רביעי ונסענו לק''ח להסדיר את המשך הטיפול אך היה סגור.
למחרת בתאריך 01/06/10 אחר הצהריים נסענו לק''ח.שם ניגשנו למזכירה בשם אלה.סיפרנו לה על הכל.היא התחילה לבדוק את הנושא.שלחה בקשה דרך דואר אלקטרוני לאישור על טופס 17 לדר'' בלינסון כי הוא לא היה כבר במקום העבודה שלו.אותה מזכירה ניסתה ליצור קשר עם עוד אנשים בתפקידים שונים שהיו
בזבוז זמן/כספי סוג הנזק :
החזר הוצאות ופיצוי על הזמן והבריאות האבודים. פתרון נדרש :

קופת חולים מאוחדת שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה