פרטי התלונה

תלונות מכבי

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה   שעות פתיחה מכבישעות פתיחה מכבי גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
אי קבלת טיפול נושא התלונה:
אזור הצפון אזור:
תיאור הבעיה:
אני סטודנט, ולאחר אבחון שעברתי, ככל הנראה יש לי בעיה של קשב ריכוז.

לאור העובדה שהבעיה עלתה בשנים האחרונות, פניתי לשירותי הבריאות של קופת החולים שלי, "מכבי שירותי בריאות", בבקשה להבהרת הליך האבחון והטיפול בבעייתי.

פניתי אל מרכז השירות הטלפוני, והוסבר לי הליך הבדיקה והאבחון.
נאמר לי שעליי לבצע בדיקת TOVA או CPT, לה אני זכאי להנחה (עלות של 300 שקלים לאחר ההנחה).
לא נאמר כל דבר על אבחנה רפואית, קודם למבחן הנ"ל, אז הלכתי ובצעתי אותה, במרפאה פרטית לאבחון שכזה. בין לבין, ביקשתי, טלפונית, שיובהר לי ההליך הרפואי שבעניין. קרי, מה עליי לעשות עם תוצאות הבדיקה.
בתחילה נאמר לי שפענוח תוצאות בדיקה זו נעשה על ידי רופא ילדים או נוירולוג. אך מכיוון שקביעת תור לרופא נוירולוג כרוכה בהמתנה של זמן רב (חודש-חודשיים לכל הפחות) בשל היות רופאה נוירולוגית אחת ויחידה באיזורי (קריית שמונה), והיותי סטודנט, לו בעיה שמסכנת את המשך לימודיו, וחוסר בזמן לקראת הגשת עבודות, בחינות שונות וכיוב', בחרתי, לצערי ללכת בדרך הקלה. תארתי לעצמי שאני בידיים טובות, שאנשים יודעים על מה הם מדברים, וביכולתם לכוון אותי אל מטרתי, הצלחה בלימודים.
את מש"הט (מרכז השירות הטלפוני) שאלתי מהי האלטרנטיבה בתור מבוגר, שאינו יכול לקבל שירות מרופא ילדים, לטיפול, ולאחר טריקת טלפון מטלפנית אובדת עצות אחת, ותגובה בטוחה מאחרת, הוסבר לי, שביכולתי לקבל פירוש של תוצאות הבדיקה וטיפול מרופאת המשפחה שלי.
אי לכך, מיהרתי לבצע את הבדיקה, שלמתי את 300 השקלים, ולאחריה הוסבר לי, באמצעות מכתב (שאינו קביל כלל כדעה רפואית) שאני סובל מבעיית קשב וריכוז, HDAD.

עם תוצאות הבדיקה הגעתי לרופאת המשפחה שלי, וזו הבהירה לי, שעליי לקבוע תור לרופא נוירולוג. הרופאה ספקה לי טלפון של רופא נוירולוג בשם ד"ר סרג'יו שפירא, אליו קבעתי תור, ושלושה ימים לאחר מכן, כבר הייתי במרפאתו.

ד"ר שפירא בצע בדיקות נוירולוגיות שונות, והסביר לי את הליך הטיפול.
ד"ר שפירא הפגין ביטול גמור בנוגע לבדיקת הTOVA שהומלצה ע"י מש"הט ובקש שאבצע בדיקות דם, בדיקת א.ק.ג ובדיקה פסיכיאטרית.
לאחר יום כבר קבעתי, באמצעות קופ"ח מכבי שבקרית שמונה תור לבדיקות שנ"ל. למרבה הצער, לא הבנתי מהסברו, שבבדיקה פסיכיאטרית, התכוון ד"ר שפירא לאבחון חדש, במכון לאבחון בעיות קשב וריכוז.

בצעתי את הבדיקות, פרט לבדיקה הפסיכיאטרית, בשגללה עזבתי את הלימודים מוקדם באותו יום, הגעתי למועד התור, חיכיתי כ20 דקות, והרופא לא הופיע, זאת מכיוון שהרופא הפסיכיאטר החליט לעזוב מוקדם את קופת החולים, ככל הנראה. הבדיקה נדחתה לשבוע לאחר מכן, זאת גם אחרי ויכוח עם עובדת במשרד הקופה בק"ש, שהאשימה אותי באיחור ו'פספוס' התור. להתעלם מהעובדה לא שיכולתי לדעת זאת, משום שלא הודיעו לי, להוציא את העובדה שלא אוייש כלל המשרד בקופ"ח באותו יום, ולא נותר לי אלא לשאול בבושת פנים עוברים ושבים, בין השאר את המנקה לגבי מקום המצאותו של הרופא. התבשרתי לקבל את התנצלותה הכנה של הטלפנית במש"הט אליו טלפנתי אובד עצות.

לאחר כשבוע, התייצבתי שנית בקופה, פגשתי את הפסיכיאטר, והוא, שהיה מבולבל מהיותי שם, לא הבין מה לו ומה לאבחון לקות למידה.
על כל פנים, טלפנתי אל משרדו של שפירא. דברתי עם שני פקידים. אחד מהם, סבר שאין ביכולתו לעזור לי, ולאחר מכן, עם פקידה שהבהירה שלא ניתן להשיג את הדוקטור מחוץ לשעות הפעילות, יום אחד בלבד בשבוע, בשעות הערב.
לאחר מכן, זועם, בקשתי שתרשם לו הודעה.
לאחר כשלוש שעות, או יותר, התקשר אליי הדוקטור.
שאלתי אותו, למה הפסיכיאטר לא הבין מה רציתי ממנו, בכלל, לאחר הצגת ההפניה. שפירא הסביר, שהוא אמר לי שהוא התכוון בכלל לקביעה פסיכולוגית-קלינית במכון לאבחון לקות למידה. זכור לי, שבאותו ביקור, שנוסח הדברים היה: עלייך ליצור קשר עם המשה"ט עצמו, לקבוע תורים לכל בדיקה בנפרד, עצמאית.
רק לאחר שיחת הטלפון התבאר לי מבוקשו, יצירת הקשר עם מרכז האבחון וזה, אולי, ורק אולי מה שיתן לי את מבוקשי.

למחרת בבוקר יצרתי קשר עם מרכז האבחון. נודע לי שעלות האבחון היא 1500 שקלים, סכום עצום מבחינתי. ככל הנראה לא אקח את הטיפול הזה, רק בשל עלותו המגוחכת. אני סטודנט, ואין ביכולתי לשלם סכומים שכאלה בהינד עפעף.

ככל הנראה אמשיך לקבל את מרותו של המצב בו אני שרוי, משום שלא נראה שאוכל בזמן הקרוב להתנהל ממרכז אבחון אחד לאחר ולשלם סכומים שכאלה, בעקר בשל היותי סטודנט.
ובכלל, תמוהה בעיני העובדה ששוחחתי עם מש"הט יותר ממה ששוחחתי עם רופאים אמיתיים.
תלונותי העקריות, בנוסף לתלונות שוליות של טיפול אי-אנושי ולו במעט, היא למרכז השירות הטלפוני, ליחסם של הרופאים, מרפאותיהם הפרטיות שנראות בעיני כתחנות רכבת, וליחסה של הקופה באופן כללי לאנשים כאל עגלי בקר.
אילו היה נאמר לי מלכתחילה הליך הטיפול, ולא אמרה שרירותית של "עשה בדיקה פרטית בX", ואם יכלה הקופה לעזור במימון האבחון, אולי היה ביכולתי לקבל את מה שאני באמת זקוק לו.
אבל עניין הסחבת, הטלפונים הבלתי פוסקים אל מש"הט, והייעוץ הרפואי שלו והשירות המחפיר שקיבלתי - הם, עושה רושם, אבני הפינה של אמנת השירות בקופ"ח זו ובכוונתי לעזוב אותה. וזאת לא לפני שאקבל החזר כספי בשל הבדיקה הלא נחוצה אליה נשלחתי.
עוגמת נפש סוג הנזק :
פיצוי כספי פתרון נדרש :

מכבי שירות לקוחות

, תגובה:
תלונה נשלחה לחברה, תגובתה בהמתנה
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה