פרטי התלונה

תלונות בית חולים איכילוב

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
טיפול לקוי בחדר מיון נושא התלונה:
לייכטר רגינה שם/כינוי:
‏יום שישי ‏14 ‏מאי ‏2010 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
ביום שישי בשעה 16.00 הגעתי עם אבי, גבר בן 90+ למיון בבית חולים איכילוב.
הבחנה של רופאה מפנה היה אי ספיקת לב וריאות.
את הקבלה הראשונית עברנו לפי כל הכללים: רישום, בדיקות, צילום ו.......
ממתינים. אבי היה רעב, אבל לא התחשק לו אוכל, אז ביקש גלידה.
כאשר אחות ראתה אותו אוכל גלידה, חטפה אותה ממנו וזרקה לפח. אמרה לנו
שיש לו סוכר גבוה ואסור לו לאכול דברי מתיקה. הוא אף פעם לא סבל מסוכר
גבוה, איך יכולתי לדעת את זה, אבל אחרי המקרה הצצתי לגיליון וראיתי
שבבדיקה התברר שהסוכר שלו גבוה מ – 700, מצב שרחוק מלהיות תקין.
(אני חושבת שהייתי צריכה לדעת זאת).
כעבור שעה שאלתי את הרופא שטיפל בו "מה עושים" והוא אמר לי שכנראה
יאשפזו אותו, אבל לפני זה הוא רוצה לטפל בו. עברה שעה ! הרופא שאל את האחות מה תוצאה של בדיקת סוכר אחרי האינסולין ואז התברר שהיא אפילו לא הזריקה לו אינסולין.

כמובן שאחרי אינסולין, שסוף סוף אבי קיבל , חיקינו שוב לתוצאות.
שעות עברו. הרופא לא נמצא על מנת לשאול אותו מה קורה, אז פניתי לרופא
אחר. קיבלתי תשובה שכל רופא מטפל בחולה שלו, אבל אחרי ששנינו ראינו
שהרופא לא נמצא, הרופא האחר ניגש לאבי ושאל אותו "למה באת לכאן"?
הרמתי קול כי הדברים היו נראים לא תקינים (לפי דעתי, אחרי 5 שעות המתנה
שואלים חולה "למה באת?") . הרמתי קול וכמעט "עפתי" מהמקום.
אבל אחרי כמה בדיקות ראשוניות הרופא (השני) שאל למה לא נתנו
לאבי פוסיד ולמה לא חיברו לו קטטר ? לי לא היו תשובות לשאלות אלו, והייתה
כבר שעה קרובה ל – 22.00 .
אחרי טיפול זה הוחלט לפנות אותו למחלקה, אבל הפינוי דרש מוניטור לבדיקת הלב בעת המעבר ורופא מלווה.
בשעה 23.30 הגענו למחלקה. כמובן שהשאירו אותו בפרוזדור ובמשך כל
הלילה טיפלו בו על מנת לעצב את מצבו.
אינני רופא ואינני יכולה להעביר ביקורת על הצד הרפואי של הטיפול, אבל כמי
שעומדת מהצד ורואה את התנהלות הדברים, דעתי, שלא נעשו דברים בצורה
נכונה: לא יידעו את המשפחה על מצבו של החולה, טיפולים שהרופא החליט
לעשות נעשו באיחור, וזה גם אחרי תזכורת, מעקב אחרי הטיפול לא היה.
אם אבי היה זקוק לניקוז נוזלים למה היה צריך לחכות 6 שעות עד שהתפרצתי ורופא
אחר לקח על עצמו המשך טיפול. אם מצבו היה קריטי והיה צריך לחבר אותו
למוניטור, למה שכב במיון 8 שעות ללא מעקב ?
אם בשעה 17.30 הוחלט להעביר אותו למחלקה, למה הדבר נעשה רק לקראת
אמצע הלילה ? ( ידוע לי שהיו באותו ערב 3 קבלות במחלקה).

על רשלנות רפואית מדברים כשהמקרה גורם למוות או נכות. אבי שרד את
המחדלים של הרופאים. לכן אין לי סיבה להגיש נגדם תביעה, אבל אני רוצה
שדברי ישמעו ומי שצריך לבדוק ולשנות את היחס לחולה והמשפחה המלווה
אותו שיעשה את הדרוש.

בתודה
רגינה



בזבוז זמן שעלול היה לגרום למוות סוג הנזק :

בית חולים איכילוב שירות לקוחות

, תגובה:
נאוה - ממונה על פניות שם ותפקיד:
תאריך: ‏3 יוני, 2010
סימוכין: NC036510

לכבוד
הגב' לייכטר רגינה
רח' קדושי קהיר 26
חולון

גב' לייכטר הנכבדה,

הנדון: פנייתך העוסקת בטיפול הרפואי שקיבל אביך במיון המרכז הרפואי ת"א.

פרטי פנייתך העוסקת בטיפול שהוענק לאביך בחדר מיון מרת"א נבדק על ידי ולהלן תשובתי,

מכתבך שהתקבל באמצעות אתר "צרכנות הוגנת" הועבר ליחידה לפניות הציבור בתאריך 20.05.10 ונשלח לבירור ובדיקה לד"ר פינחס הלפרין, מנהל המלר"ד.

תמצית הפנייה נסב על הטיפול שהוענק לאביך בחדר המיון, בביקור שהתמשך על פני שמונה שעות של שהות. במהלך שעות אלה לתפיסתך, פרט להמתנה ממושכת, ניתן טיפול איטי ולא מתואם ע"י שני רופאים ואחות, חל עיכוב במתן תרופה מסוג – אינסולין (כשברקע ערכי סוכר בדם גבוהים ), אחות נהגה בגסות ( אירוע זריקת הגלידה לפח), המתנה ארוכה לקבלה למחלקת האשפוז, ולסיום שכיבה בפרוזדור המחלקה, עקב מחסור במיטות פנויות.

עיון בגיליון החולה מעלה כי אביך התקבל לחדר המיון בשעה 16:23. בקבלתו נמסר כי ארבעה ימים טרם הגעתו החל חש קוצר נשימה. בשעה 16:30 התקבל ע"י אחות שערכה בדיקת סימנים חיוניים ובדיקות דם נחוצות. בשעה 17:10 נבדק ע"י רופא אשר רשם הוראות מפורטות בגיליונו. בדיקות רופא חוזרות נערכו בשעות הבאות: 18:10, 20:30, 20:45, 21:10, 21:40. במהלך שהייתו של אביך במיון טופל באינהלציה להקלת תחושת קוצר הנשימה, קיבל אינסולין להורדת רמות הסוכר בדם. ההוראה למתן אינסולין ניתנה בשעה 18:10 והוצאה אל הפועל בשעה 18:45. הוראה נוספת למתן אינסולין ניתנה בשעה 20:00 והוצאה אל הפועל בשעה 20:30. בנוסף ניתנו נוזלים דרך הווריד, בוצעו בדיקות שתן, הוכנס קטטר לאומדן כמות השתן הניתנת, נערך מעקב מתמשך אחר רמות הסוכר בדמו. בעקבות מדידות אלה ניתנו מנות נוספות של אינסולין לפי הצורך, משתנות במינון לפי הנתונים המעבדתיים.

לאור הבירור שערכנו, מצאנו כי אכן שהה אביך במלר"ד שעות אחדות וזאת מפאת מצבו הרפואי והטיפול האינטנסיבי לו נזקק. העברתו למחלקה נעשתה רק לאחר שנמדדה התייצבות ושיפור במצבו. אין בכך להעיד על תקלה בטיפול אלא דווקא על דאגה ורצון לייצב ולשפר את מצב החולה, טרם העברתו למחלקת האשפוז, להמשך טיפול והשגחה. רופאי המיון עסוקים בטיפול בחולים רבים בו זמנית ולכן קורה לפעמים כי רופא אחר נדרש לבצע המשך טיפול, כאשר הראשון עסוק במשימה דחופה. כללי הבטיחות מחייבים רופא הניגש לחולה שאינו מוכר לו לשאול שאלות אבחנתיות רלוונטיות, טרם מתן טיפול. זאת כמובן ללא קשר לעובדה שהחולה כבר נשאל שאלות אלה ע"י רופא אחר. למרות אי הנוחות שבכך, מדובר בהליך חיוני ומונע טעויות שנעשה לטובת החולה.

בסוגיית יחסה של האחות צר לי על העלבון שנגרם לכם עקב אי מתן מידע חיוני לחולה ומשפחתו. המעשה נעשה מתוך כוונה טובה והיה הכרחי, חבל רק שנעשה במחיר של פגיעה במטופל ומשפחתו. איתכם הסליחה.

באשר לאשפוז בפרוזדור המחלקה, אנו מודעים היטב לאי הנוחות שבמצב זה. שורות רבות נכתבו בסוגיית החולה בפרוזדור במהלך השנים האחרונות. חרף מאמצינו למנוע תופעה לא רצויה זו, לעיתים אנו נאלצים לאשפז בפרוזדור, עקב מצוקת מיטות אשפוז. צר לי על אי הנוחות והיעדר תחושת הפרטיות, שנכפתה על אביך.

אבקש לאחל לו בריאות טובה ואריכות ימים.


בכבוד רב,
נאווה קסוטו

ממונה על פניות הציבור
לשכת סמנכ"ל איכות וניהול- סיכונים

תגובה:
מענה בכתב לפונה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה