פרטי התלונה

תלונות בית חולים איכילוב

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימה גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
הפציינטים מפריעים לעבודת הצוות במיון של איכילוב נושא התלונה:
‏יום ראשון ‏13 ‏יוני ‏2010 תאריך האירוע:
אזור תל אביב אזור:
תיאור הבעיה:
הנדון: תלונה על טיפול לקוי ומזלזל במיון איכילוב


1. ביום א' 13 ביוני הגעתי עם אמי בת ה-95 בשעה 18:00 למיון של ביה"ח המקורב לביתה.
2. אמי אישה בריאה בדרך כלל, נפלה ברח' ונחבלה קשות בידה ובראשה.
3. הגענו למיון באופן עצמאי, וישבנו כמו אנשים שקופים במהלך כ-4 שעות.
4. חיכו כשעתיים עד בוא הרופא שהגיע רק לאחר שפניתי מספר פעמים לאחות.
5. על מנת לשלול כל פגיעה פנימית נשלחנו לבדיקת CT ראש, והוחזרנו למיון.
6. המשכנו לשבת, כאשר איש אינו ניגש ואינו מתעניין, מדי פעם כאשר חשבנו שהגיע הזמן לקבלת התוצאות שאלנו בעדינות ובשקט לתוצאות ונדחנו בגסות.
7. אמי כאמור קשישה שעברה תלאות קשות בחייה ישבה בסבלנות אין קץ – 4 שעות בכסא לא נוח ללא משקה או שתייה....ובעיקר ללא התייחסות אנושית או אישית בכלל.
8. ברצוני להדגיש שבאותו הערב לא היה עומס רב במיון ולא ברור כלל מדוע לא מצאו לנכון לתת לנו את השירות הדרוש, בזמן סביר והתייחסות ראויה.
9. באותו זמן ישבה לידינו בחורה שפרקה את הכתף ויללה במשך 4 שעות מכאב – איש לא ניגש ולא טיפל בה...כולנו סבלנו יחד ובשקט...
10. לאחר 4 שעות החליטה אמי לעמוד על כך שתיחבש על ידי האחות והחליטה לעזוב את המקום לביתה, כך עשינו.
11. איש כמובן לא הרגיש בחסרוננו.
12. למחרת התקשרתי למיון על מנת לקבל את תוצאות ה CT, נאמר לי להתקשר אחה"צ למנהל המיון.
13. כאשר התקשרתי שוב נאמר לי שלא ניתן למסור לי את המידע החסוי הזה והתוצאות תשלחנה לבית אמי. נשאלת השאלה מי אם לא אני שהצגתי עצמי כבנה ומסרתי את מספר תעודת הזהות שלה יפנה לקבלת התוצאות, חשבתם שאישה בת 95 תעשה את המהלכים לבד???.
14. תקוותי שבאמת לא מצאתם משהו חריג בבדיקה זו וקשה לי להאמין שלוא היה משהו הייתם טורחים להתקשר ולהודיע, אי לכך עשיתי זאת אנוכי, עדיין אין לנו תוצאת הבדיקה, היא הרי בדואר......
15. אנו אנשים שקטים וכנועים, ואינני מתפלא על המקרים של התקפות האלימות והזעם המופנים מעת לעת כלפי רופאים או צוותים רפואיים יש אנשים פחות מאופקים.........
16. זו שערורייה, לא להתייחס כך לאנשים המגיעים בשערכם ובמיוחד לזקני העם.
17. אני מאוכזב קשות מאי היחס שהפגנתם באותו הערב, למרות שאיכילוב הוא המקום הקרוב לבית אמי ואמור לתת לה שירות בכל עת, נשתדל לא להפריע לכם להבא. נוצר הרושם שהפציינטים מפריעים למערכת של בית החולים שלכם...

עלבון סוג הנזק :

בית חולים איכילוב שירות לקוחות

, תגובה:
נאוה קסוטו ממונה על פנ שם ותפקיד:
תאריך: ‏7 יולי, 2010
סימוכין: NC045610


לכבוד
מר שלמה צבי פרידמן
רח' חרצית 1
רמת אפעל 52960


מר פרידמן הנכבד,


הנדון: פנייתך בנוגע לטיפול שקיבלה אמך במלר"ד מרת"א

פרטי פנייתך נבדקו על ידי ולהלן תשובתי.

מכתבך התקבל ביחידה לפניות הציבור בשני האופנים הבאים: אתר ביה"ח "כתבו לנו" וכן אתר תלונה בתאריך 16.6.10 .

הפנייה הועברה לצורך בדיקה ובירור לידיו של ד"ר פנחס הלפרין מנהל המלר"ד.

תלונתך עוסקת בביקור שערכת, כמלווה לאמך בת ה- 95 שנה, במלר"ד. זאת לאחר שאמך נפלה ברחוב ונחבלה בידה ובראשה. לדבריך, נדרשתם להמתנה ממושכת בת ארבע שעות. במהלכה לא זכיתם לקבל תשומת לב מקצועית או אישית ראויה. תנאי ההמתנה כללו ישיבה במהלכה לא הוצע לאמך משקה או נחמה. לאחר ארבע שעות החליטה אמך להחבש על ידי האחות ולעזוב על דעת עצמה את המלר"ד. לטענתך, ניסיונותיך ביום המחרת לברר את תוצאות בדיקת הטומוגרפיה הממוחשבת, עלו בתוהו בשל סירוב למסור לך אותם.

מיד עם קבלת מכתבך, יצרה היחידה לפניות הציבור קשר עמך ובהתאם לנהלים המקובלים ולאחר שליחת טופס ויתור על סודיות, מסרה לידך את תוצאות בדיקת הטומוגרפיה. תוצאות שהיו לשמחתנו תקינות.

עיון בגיליון המיון של אמך, מעלה כי התקבלה במחלקה לרפואה דחופה בשעה 18:26. מיד עם בואה נקלטה על ידי אחות ונלקחו בעבורה סימנים חיוניים בשעה 18:30. בדיקת רופא כירורג נערכה בשעה 19:40, כלומר שעה ועשר דקות מרגע הגעתה. בדיקת הרופא הניבה הוראה לביצוע בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת. הבדיקה בוצעה בשעה 20:35. תשובת הבדיקה נרשמה בשעה 22:45.

מן המידע שנאסף מתקבלת תמונה לפיה אמך התקבלה וטופלה מיד עם הגעתה על ידי אחות. תוך שעתיים ממועד ההגעה בוצעה טומוגרפיה ממוחשבת. עד לרגע בו מתקבלת התשובה מן הבדיקה, שבמקרה זה נערכה בגין חבלת ראש, אין לתת לחולה אוכל או שתייה, לכן לא קיבלה. העובדה שבשעה 22:00 שלוש וחצי שעות מאז קבלתה, החליטה המטופלת לעזוב את המלר"ד על דעת עצמה, בהחלט מצערת ומעידה על אי שביעות רצון, אולם איננה בשליטתנו ואנו מכבדים את בחירתה.

אשר לפנייתך בבקשה לקבל את ממצאי בדיקת הטומוגרפיה הממוחשבת ביום המחרת, לפי נוהלי משרד הבריאות איננו רשאים למסור מידע רפואי בטלפון, למי שאיננו המטופל. כאשר מתגלה ממצא מסכן חיים בבדיקה אנו פונים מיוזמתנו למטופל ומשפחתו ומוסרים את המידע המיידע החיוני, זאת לאחר ביצוע הליך זיהוי והעברת טופס ויתור על סודיות חתום.

בצער קראנו את ביטויי האכזבה שלך ושל אמך, הנוכחים במכתבך. צר לנו על תחושתכם הקשה לפיה לא זכיתם לקבל את היחס והשירות לו ציפיתם. מאמצים רבים כלכליים וחינוכיים נערכים בשנים האחרונות כדי להיטיב את הטיפול והיחס הניתן למטופלים ובני משפחותיהם במרת"א. כמובן שעוד רבות יעשה, זאת אוכל להבטיחך נאמנה. אנו מקווים כי גב' פרידמן החלימה וחשה בטוב. נבקש לאחל לה בריאות טובה ואריכות ימים.


בכבוד רב,
נאווה קסוטו

ממונה על פניות הציבור
לשכת סמנכ"ל איכות וניהול- סיכונים
תגובה:
מענה בכתב פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה