תיאור הבעיה:
בשבוע שעבר חגגתי את יום הולדתי. מס' ימים לפני התאריך רכש בעלי בגראס בראש פינה סט של שרשרת ועגילים בסך 600 ש"ח. את המתנה כאמור לי מס' ימים לאחר הרכישה, בתאריך שלי שחל בשבת. לצערי לא אהבתי את המתנה, וכאדם סביר הנחתי שיש לי מס' ימים על מנת להחליפה. 4 ימים לאחר מכן ניגשתי לחנות אולם לא מצאתי דבר אחר לטעמי, הסגנון כולו לא דיבר אליי. לכן פניתי וביקשתי את ההחזר הכספי, הסברתי למוכרת שמעולם לא קניתי אצלם ולכן לקחת זיכוי יהיה כמו לזרוק את הכסף לפח מבחינתי. ביקשתי את הבנתה אולם היא בחרה להסתתר מאחורי החוק שנותן י ו מ י י ם לביטול עסקה בתכשיטים ושלחה אותי לשירות לקוחות.
התקשרתי לשירות הלקוחות (שעובד שעתיים ביום) וענתה לי לטלפון בחורה בשם אביר, שטענה שהינה מנהלת שירות הלקוחות. מתחילת השיחה קיבלתי ממנה תשובות קרות, לא מתחשבות ויחס אנטיפטי.
הסברתי לה את כל המצב, ביקשתי שוב ושוב לקבל מחווה שירותית מהחברה, שתספוג את הסכום המינורי הזה עבורה על מנת להוציא אותי כלקוחה עם חוויה חיובית מהחברה וכמובן את שאר חברותיי ובני המשפחה שלי ששמעו על הסיפור. שום דבר לא עזר והבחורה בשלה- שוב מסתתרת מאחורי החוק. שאלתי אותה אם היא כאישה, ללא קשר לעבודתה, הייתה מעלה על דעתה יומיים לביטול עיסקה...הסברתי לה שהדבר פשוט תמוהה ולא בא להגן על הצרכן באמת ושפה המקום שלהם כחברה להעניק שירות מעבר עבור הלקוחות שלהם- שכן זוהי מהות השירות.
כמובן שהמוכרת לא טרחה לציין זאת בפני בעלי- ובמערך השירות שוב הקטינו ראש ואמרו לי "היא לא חייבת, רק אם הוא שואל"- האם זו גישה של חברה שאחד מערכיה הוא שירותיות? זו חברה שערכיה מושתתים על רווחים והכנסות בלבד!
מובן לי שכחברה הכי נוח להגיד "זה החוק"- אבל בשביל זה לא צריך מערך שירות. אם החברה בחרה להתפאר בשירות לקוחות עליה להבין שמדובר ביחס אישי, שבא להבין את הלקוח, לשמוע את הבעיה והנסיבות הספציפיות שלו ולנסות לסייע לו על מנת שיצא מרוצה- ולא להתבצר בעמדה שלך ולנהוג ולדבר ביחס נוקשה ופוגע כי החוק איתך.
מדובר בחוק דרקוני, שכן איני מכירה אדם שרוכש מתנה ומעניק אותה באותו היום, וכבר למחרת מגיעים להחזירה. מטרת החוק אינה להגן על הלקוח אלא על בעלי העסקים- החברה עומדת למבחן ויכולה לבחור האם היא גם כזו או שבראש מעייניה קודם כל הלקוחות.
מנהלת שירות הלקוחות דאגה לומר לי שאם הייתי מגיעה 3-4 ימים אחרי אולי היה על מה לדבר, ולכן שאלתי מה ההבדל בין 4 ימים או לשבוע? אם יש מקום להתגמשות האם מס' הימים הוא כזה קריטי? הרי לא הייתי טורחת לנסות לבטל את העיסקה אם לא הייתי באמת חושבת שכספנו יזרק לפח. היא כמובן לא ענתה לי והתחמקה.
על אף החוויה העגומה שעברתי, ולאחר ששמעתי שאינה היחידה שעברה חוויות כאלו עם גראס. אשמח לראות צד אחד של החברה המתעלה על עצמו, ופועל נטו למען שביעות הרצון של הלקוחות. החזרת הכסף לא תשפיע על החברה ולו במעט אולם תעשה הבדל גדול מאוד לי ולבעלי, הן כספי והן בהרגשה שנקבל.
|