תיאור הבעיה:
הבעיה היא כללית ולא פרטנית, ואולי קיימת גם בקופות חולים אחרות.
במסגרת ההפרטה של קופת חולים הוסיפו לצרכנים אגרות רופא ותשלום תרופות
לכל משפחה בהתאם לקריטוריונים יש גג לרבעון, שמעליו הוא זכאי להחזר.
אבל הבירוקרטיה להחזר היא גדולה, יש למלא כל רבעון טופס בקשה ולצרף את כל הקבלות, ולחכות להחזר. כמו כן מספקת העדפה ברורה לקופת חולים
א. יש לצרף קבלות מקוריות - ומה קורה עם הלכה לאיבוד? הכסף לא שולם?
ב. חלק מהצרכנים לא מודע לזכויותיו, ודווקא הזקנים והחולים שאינם יכולים לבקש את ההחזר.
אין כל סיבה שקופת חולים לא תחזיר ישירות, ואם אפשר שלא תגבה כלל את הסכום מעל לתקרה ( הערה: סידור גבול תקרה קיים רק בתוך הסניף ולא בקשר לגביות בסניפים או מרפאות אחרות ).
עצם זה שקיים סידור ברמת סניף בודד מראה שיש יכולת. אבל יש לקופת חולים אינטרס לא לבצע זאת בפריסה ארצית, היא רק יכולה להרוויח, מאחר וכסף כפול זמן שהוא רווח כספי, ואולי לא יבקשו כלל החזר. מעניין לקבל תגובת המבקר הכספי לכמות הכסף שלא נדרשה חזרה.
אני חושב שאך מההגינות יהיה שקופת חולים שמחשביה מחוברים בפריסה ארצית תמנע מהגביה במקרים הללו, או לפחות תבצע החזר אוטומטי ישירות לבנקים או בצקים למשלמים במזומן.
אם קופת חולים לא יודעת ממי קיבלה כסף או ממי לא, זה יהיה מדאיג יותר, כי במקרה כזה יש סיכוי שגגונבים ממנה כסף והיא לא יודעת. ואנחנו הצרכנים נשלם את המחיר, במוקדם או מאוחר
בכבוד רב
ליבוביץ אבי
|