תלונות קופת חולים כללית

תלונות קופות חולים

תלונות רפואה

דף הבית
חזרה לרשימת   שעות פתיחה קופת חולים כלליתשעות פתיחה קופת חולים כללית גרסת הדפסההדפס תלונה   המלץ לחבריםהמלץ לחברים על התלונה   facebook
רפואה מגזר:
אזור השרון איזור:
קופת חולים כללית שם בית העסק:
רמז 13 נתניה כתובת:
רמז/שרון/שומרון סניף בית העסק:
הנפקת תרופה חלופית נושא התלונה:
‏יום רביעי ‏01 ‏פברואר ‏2006 תאריך האירוע:
אזור השרון אזור:
תיאור הבעיה:
ביום רביעי פניתי לבית המרקחת הנ"ל עם מרשם רופא. במרשם היה כתובnakyn 500 mg.
הרוקחת גרצנשטיין ציפי נתנה לי תרופה אחרת בשם naproxi 500/. הבחנתי בכך רק בבבית. המרשם המקורי אגב נמצא עדיין ברשותי.
פניתי למחרת לרוקחת ברמז והפנתי את תשומת ליבה לכך, וביקשתי לקבל את התרופה המקורית שאני משתמשת בה למעלה משנה.
הרוקחת טענה שמדובר באותה תרופה רק בשם אחר, אמרתי לרוקחת שלמען ההגינות היה עליה לידע אותי שאין ברשותה את המרשם שביקשתי ושהיה עליה לתת לי את האפשרות להחליט אם לרכוש את התרופה הנ"ל או לגשת לבית מרקחת אחרת ולרכוש את התרופה הקבועה שלי.
בכל אופן הרוקחת סירבה לקבל חזרה את התרופה שלא נעשה בה שימוש וכמובן לא יעשה שימוש. כון שאי אפשר להחזיר תרופות.
בנוסף ברצוני לציין שהרוקחת דיברה אלי בקול מה שגרם לקהל שישב בלובי להשתתף בשיחה , מה שפגע בפרטיותי, וגרם לי להרגיש מושפלת. הרוקחת טענה שהיא חוששת שיאמרו עליה שהיא נתנה לי מרשם אחר בטעות, והציעה שאגש לכל רופא שיאמר לי שמדובר באותה תרופה רק בעלת שם אחר. . כמובן שסירבתי לקבל את התירוץ הזה וחזרתי והבהרתי שהיה עליה לידע אותי על כך.
כיון שאני מעדיפה את התרופה הקבועה שלי ואינני מוכנה להתפשר על משהו דומה, בערך או בדיוק ע"פ טענתה.
ידוע לי שישנן עיסקאות שונות של רווחים על חשבון הנפקת תרופות ללקוחות והכנסתן לשוק. אינני מוכנה ליטול חלק בכך והנני דורשת את התרופה שלי הקבועה ומצפה שיידעו את כל החברים ברגע שמתכוונים לתת להם משהו אחר.
להחליף לי את התרופה למה שכתוב במרשם. פתרון נדרש :

קופת חולים כללית שירות לקוחות

, תגובה:
נציבות פניות הציבור, ה שם ותפקיד:
שירותי בריאות כללית פועלת על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, אשר קובע את שירותי הבריאות והתרופות שעל הקופות לספק למבוטחיהן במסגרת סל הבריאות הממלכתי. רשימת התרופות הכלולות בסל הבריאות מציינת את התרופה על פי שמה הגנרי ולא על פי שמה המסחרי, כלומר מחוייבות הקופה הנה לחומר הפעיל בתרופה ולא ליצרן מסויים. מכאן שקופות החולים רשאיות לספק תכשירים גנריים. על-פי חוקי המדינה תכשיר גנרי זהה לתכשיר המקורי בהרכב החומר הפעיל, בצורת הגשתו, בחוזק ובפעילות הרפואית. משרד הבריאות הוא הגוף הקובע אילו תכשירים תואמים. משרד הבריאות הוא הגוף אשר מאשר את התרופות הגנריות שניתן לספק. נמסר לנו, שהתרופות Naproxy ו-Naxyn הוכרו ע"י משרד הבריאות כתרופות גנריות זו לזו. עקב כך, סופקה לפונה התרופה Naproxi. הקופה זכאית לנפק תרופה גנרית ללא צורך ליידע על כך את הלקוח. יתרה מזאת, בתחתית כל מרשם מצוין כי זכות הקופה לספק תרופה גנרית. ברצוננו להוסיף כי הביטוי "תרופה מקורית" הנו מטעה, והכוונה לתרופה מתוצרת היצרן שהיה הבעלים של הפטנט ליצור התרופה, לפני שפג הפטנט. מיום שפג הפטנט יצרנים אחרים רשאים ליצרה, בכפוף לבדיקות שתיארנו ולאישור משרד הבריאות. לגבי התנהגותה של הרוקחת: יש מקום להבין את התרגשותה של הרוקחת אשר חשה כי ציבור הממתינים בבית המרקחת מקבל תחושה כי נתנה תרופה שגויה, דבר אשר לרוקח הינו התקלה המקצועית החמורה ביותר העלולה לעיתים לסכן חיים ובאותה מידה גם לפגוע במעמדו המקצועי אם לא למעלה מכך. בכל אופן אנו מתנצלים אם גב' טנקג'י נפגעה מתגובתה של הרוקחת. תגובה:
ראה גוף התגובה פתרון:
 
FaceBook
מי נותן השירות הלקוי ביותר?
בנקים
חברות הסלולר
משרדים ממשלתיים
חנויות קמעונאיות
לחתונה