כתבת השבוע דף הבית

10  דרכים לזהות חנויות לא אמינות ברשת

חשוב לזהות חנויות לא אמינות על מנת להימנע מאיבוד כסף בצורה מרגיזה, מקבלת מוצר שאינו עומד בציפיות והבטחות ומקבלת שירות גרוע, אם בכלל זוכים לקבל שירות.

הגיבוי הנדרש מצדם של ארגוני הצרכנות
בישראל פועלים מספר ארגוני צרכנות שמגבים את הלקוח במקרים של פגיעה בו. חשוב לבדוק האם אתר אינטרנט נושא את "תו אמון הציבור" או את הלוגו של "המועצה לצרכנות" וכד', ולהבין שאם הוא חסר אמינות בנוגע למכירה ולשירות, היא יכולה שלא להיות קיימת.

העבודה של האתר עם יבוא לא רשמי
אתר לא אמין לא יעבוד עם יבואן רשמי ובכך אולי גם לא יציג כלל את היבואנים שאיתם הוא עובד. כך יקטן הסיכוי לקבל אחריות אמיתית, הוראות הפעלה בעברית, שירות מקצועי בנקודות רבות, תיקון עם חלקי חילוף מקוריים וכיו'. 

אי הצגת מלאי אמיתי
מלאי מוגזם מדי שמוצג באתר מסוים (או אי הצגת נתונים כלל לגבי המלאי) יכולים למנוע מהלקוח לקבל את המוצר שהזמין. באתר לא אמין שכזה הדרך קצרה עד לשמיעת סיפורים כמו "המלאי אזל לפתע", "כדאי לכם להחליף לדגם טוב יותר" וכיו'. תשובות אלה הן מלכודות להוצאת עוד כסף מהלקוח ללא כל סיבה מוצדקת.

בלבול הלקוח עם תמחור לא הוגן
מחירים שמוצגים ללא התייחסות לאלמנטים נלווים כמו הובלה או התקנה למשל, מתארים את חוסר האמינות של האתר. זאת מאחר ומבחינת הלקוח הרי שהוא מעוניין לדעת בצורה הפשוטה והברורה ביותר כמה עולה העסקה כולה, בלי הפתעות שעולות לו עוד כסף.
 
הצגת נתונים לא מדויקת או מכשילה
אותיות קטנות, כוכביות מפתיעות, חוסר מידע רלוונטי, שפה מורכבת, צורת תשלום לא ברורה ולא מאובטחת, ונתונים שחבויים בין שורות הטקסט הם דברים שיכולים לסבך גם את הצרכן הנבון עם אתר מאוד לא אמין.

עריכת חוזה חד צדדי
עסקה בין לקוח לאתר אינטרנט היא חוזה לכל דבר ועניין. לכן יש לבדוק מה כותב מי שמפעיל את האתר בתקנון שלו על מנת לראות האם הוא חד צדדי, כתוב בחובבנות  או שהוא כזה שאינו מגן כלל על הלקוח.

חוסר אמת בפרסום
פרסום מטעה ולא הוגן הוא הבסיס לחוסר אמינות של אתר מסוים. מחירים נמוכים מדי ומחירים לא סופיים או מגבלות מוסתרות שיקשו על הלקוח לממש את העסקה בצורה משתלמת, שוברים כל אמינות בסיסית.

כשאין כוונה לעמוד בהתחייבויות
אמינות נמוכה היא דבר שאפשר לזהות מיד אם פוקחים את העיניים וחושבים בהיגיון. מאחר ו"אין ארוחות חינם" הרי שמבצעי מכירות שונים יכולים להתברר מיד כחסרי שחר ולהדגיש בכך שאין בכוונת מפעילי האתר לעמוד בהתחייבויותיהם השונות כלפי לקוחותיהם.

 יצירת קושי לקבלת שירות
אתר לא אמין לא ישקיע בהסברים רבים וברורים שיציגו ללקוחות דרכים נוחות ומהירות להיעזר במערכת שירות לקוחות משומנת. חוסר מידע לגבי אפשרויות השירות המדויקות לאחר הרכישה הוא פתח לצרות מיותרות.

מה עם הפרטים הבסיסיים שמשדרים אמינות?
באתר לא אמין יחסרו פרטים בסיסיים שאותם כל אחד מאתנו חייב לחפש אם הוא לא רוצה להפסיד כסף סתם כך. היעדר פרטי "עוסק מורשה", אי הצגת תנאי החזרת המוצר וביטול עסקה, ואי הצגת פרטים רבים ליצירת קשר בצורה קלה ומהירה, מדגישים את חוסר האמינות של האתר.


לסיכום, פתחו עיניים ותראו כיצד שווה להתאמץ ולחפש אתר אמין שימנע עוגמת נפש מיותרת.

הכתבה באדיבות אתר הקניות No Risk

... קרא עוד
רכישת מזגן  
מכתב התראה בתביעות קטנות  
כיצד להמנע מהעברת דיון מבית משפט לתביעות קטנות לבית משפט ''רגיל ''  
הטעיה בפרסומת  
חברות במועדון למתן הטבות בתיירות – מלכודת דבש לצרכנים  
מדריך לצרכן – כיצד להגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות  
כל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לדיון בבית משפט לתביעות קטנות  
מזעור סיכונים תביעות קטנות  
ערוץ 10 – שידורים לאמידים בלבד  
עסקת תשלומים בכרטיס אשראי – ההגנות על הצרכן  
אבד או נגנב הטלפון הנייד ? מי נושא באחריות ?  
כרטיסי אשראי – עסקה במסמך חסר  
תשלומי הורים לבית הספר – המותר והאסור  
חתונה – מדריך למתחתן שבדרך  
עסקה לרכישת רהיטים  
השבוע נעסוק בענין מטריד במיוחד, אשר נחשף לאחר פניות של מספר צרכנים בענין, והגיע לממדים של תופעה.  
רכב יד שניה  
הסרת שיער לצמיתות – המדריך המלא  
 
FaceBook
עד כמה לדעתך בטוח לקנות באינטרנט?
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה מועטה
לא השפיע
נמנע
לחתונה